Πώς έφτασε το εισιτήριο του λεωφορείου να κοστίζει ένα…500άρικο

Πώς έφτασε το εισιτήριο του λεωφορείου να κοστίζει ένα…500άρικο
Ακόμη και από τον οδηγό θα μπορούν να αγοράζουν εισιτήριο οι επιβάτες σε μια προσπάθεια να περιοριστεί η εισιτηριοδιαφυγή. Ωστόσο όποιος επιλέγει αυτή τη λύση, θα πληρώνει έως και 25% περισσότερο.

Ποιες λοιπόν θα είναι οι επιλογές μας από εδώ και στο εξής;

  1. Να αγοράσουμε ένα απλό εισιτήριο από το περίπτερο το οποίο θα μας κοστίσει 1,2 ευρώ. Πρόκειται για το εισιτήριο το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο στα λεωφορεία και όχι στο μετρό. Είναι το εισιτήριο της μιας διαδρομής.
  2. Να προμηθευτούμε (και πάλι από περίπτερο ή από άλλα σημεία πώλησης) ένα ενιαίο εισιτήριο το οποίο κοστίζει 1,4 ευρώ και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πολλές διαδρομές και μέσα μεταφοράς, αρκεί η συνολική διάρκεια του ταξιδιού να μην υπερβεί τα 90 λεπτά
  3. Αν κάποιος δεν έχει εισιτήριο και αναγκαστεί να το αγοράσει από τον οδηγό, τότε θα έχει μόνο μια επιλογή: να αγοράσει ενιαίο εισιτήριο στην τιμή του 1,5 ευρώ.

Ποιος θα μας το έλεγε πριν από το 12 χρόνια. Ότι θα έρθει η ημέρα που το εισιτήριο του λεωφορείου για δύο και τρεις στάσεις θα φτάσει να κοστίζει 500 δραχμές (μην ξεχνιόμαστε, τόσο είναι το 1,5 ευρώ).

Το μέτρο εντάσσεται στην πολιτική του υπουργείου Μεταφορών για τον περιορισμό της εισιτηριοδιαφυγής. Υπάρχουν και άλλα μέτρα:

Ανταλλαξιμότητα εισιτηρίων

Το πρόγραμμα που πρόκειται να εξαγγελθεί σύντομα από τον ΟΑΣΑ στοχεύει στην καταπολέμηση του φαινομένου της εισιτηριομεταβίβασης και αφορά την δυνατότητα παροχής έκπτωσης σε επιβάτες που επιστρέφουν τα ακυρωμένα τους εισιτήρια.

Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ) – Ηλεκτρονικό Εισιτήριο και Μπάρες

Εγκρίθηκαν από το ΔΣ του ΟΑΣΑ τα τεύχη για το ηλεκτρονικό εισιτήριο και ο διαγωνισμός βρίσκεται στην τελική φάση για την επιλογή αναδόχου. Από το 2014 θα αρχίσουν να εγκαθίστανται οι μπάρες στο Μετρό όπως συμβαίνει σε όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις.

Επιβίβαση επιβατών από την μπροστινή θύρα

Το μέτρο αφορά το σύνολο του δικτύου και θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου από τις λεωφορειακές γραμμές που διασχίζουν άξονες των οδών Κηφισίας, Ακαδημίας, Πανεπιστημίου, Σταδίου και Βασιλίσσης Σοφίας. Στη συνέχεια θα επεκταθεί παντού