Τα χειρότερα οικονομικά αποτελέσματα από το 2015 για την Alphabet - Χρυσός το Youtube

Τα χειρότερα οικονομικά αποτελέσματα από το 2015 για την Alphabet - Χρυσός το Youtube

Η Google μέσω της μηχανής αναζήτησης, αλλά και περιουσιακά στοιχεία όπως το YouTube αποτέλεσε τον μεγαλύτερο διαφημιστικό πόλο του διαδικτύου για μία δεκαετία

Η μητρική εταιρία της Google, Alphabet Inc δημοσιοποίησε τα χειρότερα οικονομικά αποτελέσματά της από το 2015, για το τέταρτο τρίμηνο του 2019, με συνέπεια την μείωση της τιμής των μετοχών της κατά περίπου 5%, υπερκαλύπτοντας την ανακοίνωση -για πρώτη φορά- των διαφημιστικών εσόδων του Youtube.

Τα έσοδα από τις υπηρεσίες (cloud service) της Google αυξήθηκαν κατά 53% στα 2,6 δισεκατομμύρια δολάρια για το ίδιο τρίμηνο, ενώ τα έσοδα από τις διαφημίσεις στο Youtube αυξήθηκαν κατά 31% στα 4,7 δισεκατομμύρια δολάρια.

Επιπρόσθετα, το Youtube είχε έσοδα 750 εκατομμυρίων από συνδρομές και άλλες μη διαφημιστικές δραστηριότητες, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Alphabet Σουντάρ Πιχάι.

Η Google μέσω της μηχανής αναζήτησης, αλλά και περιουσιακά στοιχεία όπως το YouTube αποτέλεσε τον μεγαλύτερο διαφημιστικό πόλο του διαδικτύου για μία δεκαετία, ενώ τον προηγούμενο μήνα κατέλαβε την τέταρτη θέση, με κεφαλαιοποίηση μεγαλύτερη από 1 τρισεκατομμύριο δολάρια.

Το YouTube έχει δύο δισεκατομμύρια μηνιαίους χρήστες και διαφημιστικά έσοδα άνω του ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων το μήνα
Τα μηνιαία έσοδα του YouTube από διαφημίσεις ξεπέρασαν το ένα δισεκατομμύριο δολάρια το 2019, φθάνοντας πέρυσι συνολικά τα 15,1 δισ. δολάρια, σχεδόν το 10% των συνολικών ετήσιων εσόδων της εταιρείας, αποκάλυψε για πρώτη φορά η Google.

Επίσης έγινε γνωστό ότι το YouTube έχει περίπου δύο δισεκατομμύρια μηνιαίους χρήστες (που το χρησιμοποιούν έστω μια φορά το μήνα), καθώς επίσης 20 εκατομμύρια επί πληρωμή συνδρομητές των πακέτων Music και Premium (χωρίς διαφημίσεις) και άλλα δύο εκατομμύρια επί πληρωμή συνδρομητές της YouTube TV.

Τα στοιχεία έδωσε στη δημοσιότητα ο Σουντάρ Πιτσάι, ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Alphabet, μητρικής της Google, ο οποίος έχει υποσχεθεί περισσότερη διαφάνεια. Από την άλλη όμως, η ανακοίνωση των συνολικών οικονομικών αποτελεσμάτων του τελευταίου τριμήνου του 2019 δεν ικανοποίησε τους επενδυτές και αναλυτές της Γουόλ Στριτ, με συνέπεια οι μετοχές της εταιρείας να κινηθούν πτωτικά στο χρηματιστήριο με απώλειες σχεδόν 5%.

Τα έσοδα τετάρτου τριμήνου διαμορφώθηκαν σε 46 δισεκατομμύρια δολάρια, αυξημένα κατά 17% σε σχέση με πριν ένα χρόνο, παρόλα αυτά ήταν η μικρότερη αύξηση εσόδων από το 2015. Τα κέρδη τριμήνου ήταν 10,7 δισ. δολάρια, ενώ τα ετήσια για όλο το 2019 ήταν 34,4 δισ. δολάρια.

Η Google φαίνεται να υστερεί έναντι της Amazon στα έσοδα από τις υπηρεσίες στο υπολογιστικό «νέφος», αφού στο τέταρτο τρίμηνο του 2019 η Alphabet είχε έσοδα 2,6 δισ. δολαρίων έναντι σχεδόν 10 δισ. δολάρια της δεύτερης, ενώ συνολικά πέρυσι τα έσοδα της Google από το «cloud» έφθασαν τα 8,9 δισ. δολάρια. Όμως η εταιρεία κερδίζει γρήγορα έδαφος, αφού τα έσοδα από το «νέφος» της Google αυξήθηκαν κατά 53% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς και το BBC.