Η βασίλισσα του pop corn

Η Κασσάνδρα Σταύρου δημιούργησε από το «μηδέν» μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις της Ευρώπης με πωλήσεις εκατομμυρίων συσκευασιών

Η βασίλισσα του pop corn

Όλα ξεκίνησαν από εκείνη τη λιγούρα που νιώθουν οι περισσότεροι εργαζόμενοι γύρω στις 3 το μεσημέρι. Υπάλληλος μιας μεγάλης διαφημιστικής εταιρείας του Λονδίνου, η 25χρονη τότε Κασσάνδρα Σταύρου ένιωθε απογοητευμένη από τις επιλογές των σνακ που συνήθως βρίσκει κανείς στα κυλικεία των γραφείων. Μπορούσε είτε να φάει μία μπάρα σοκολάτας που σε γεμίζει με θερμίδες και ενοχές ή να προτιμήσει ένα πακέτο ριζογκοφρέτες, που είναι μεν υγιεινές, αλλά τόσο γευστικές όσο το να τρως χαρτόνι. Με την ανάμνηση του λαχταριστού ποπ κορν που έφτιαχνε σαν παιδί με τον πατέρα της, τόλμησε να παραιτηθεί από τη δουλειά της για να δημιουργήσει τη δική της εταιρεία σνακ. Σήμερα, η Propercorn πουλά 3 εκατομμύρια σακουλάκια ποπ κορν το μήνα σε 14 χώρες του κόσμου και συγκαταλέγεται –για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά- στη λίστα των Financial Times με τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις της Ευρώπης.

 

Γεννημένη στο Λονδίνο από Ελληνοκύπριους γονείς, η 34χρονη σήμερα Σταύρου σπούδασε νομική, αλλά έκανε το πρώτο βήμα για μια καλή καριέρα στη διαφήμιση όταν έπιασε την πρώτη της δουλειά σε ένα από τα μεγάλα γραφεία του χώρου. Εκ πρώτης όψεως, η απόφασή της να παραιτηθεί, να επιστρέψει στο πατρικό της σπίτι και να αρχίσει να δουλεύει σε μπαρ για να μαζέψει χρήματα, δεν μοιάζει με την απαρχή ενός σπουδαίου success story. Όμως εκείνη ονειρευόταν από παιδί ότι μια μέρα θα γινόταν επιχειρηματίας.

ΟΙ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

Βέβαια, όπως διαπίστωσε στην πορεία, η δημιουργία της δικής της επιχείρησης ήταν αρκετά πιο δύσκολη από ό,τι είχε φανταστεί. Το πρώτο της βήμα ήταν να αφήσει το διαμέρισμά της, να επιστρέψει στο πατρικό της και να «ξεχάσει» την κοινωνική ζωή της, προκειμένου να μαζέψει το αρχικό κεφάλαιο που χρειαζόταν. Δουλεύοντας σαν σερβιτόρα σε παμπ και κάνοντας διάφορες δουλειές του ποδαριού κατάφερε να συγκεντρώσει τα πρώτα 10.000 ευρώ.

Η δημιουργία του δικού της σνακ δεν ήταν ευκολότερη υπόθεση. Ήξερε ότι ήθελε το ποπ κορν της να είναι υγιεινό, και έτσι δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει πολύ λάδι ή βούτυρο. Όμως, έπρεπε να βρει έναν τρόπο για να το κάνει νόστιμο. Τελικά, αγόρασε ένα πιστόλι βαφής αυτοκινήτων και μια μπετονιέρα εργοταξίου. Χρησιμοποιώντας το σπρέι κατάφερε να καλύψει τα σπυριά του καλαμποκιού με ένα πολύ λεπτό στρώμα από κραμβέλαιο και ανακατεύοντάς τα στην μπετονιέρα φρόντισε ώστε το αλάτι και η ζάχαρη να κολλήσουν παντού και ομοιόμορφα. Αφότου πάλεψε επί ένα χρόνο για να βρει ένα εργοστάσιο στη Βρετανία που θα της έφτιαχνε το τελικό προϊόν όπως ακριβώς το ήθελε, μετά τόσο εκείνη όσο και ο συνέταιρός της Ράιαν Κον, άρχισαν τα τηλέφωνα για να βρουν πελάτες.

Τον Οκτώβριο του 2011 οι τέσσερις πρώτες γεύσεις του Propercorn άρχισαν να πωλούνται στην καφετέρια των γραφείων της Google στο Λονδίνο, και πολύ γρήγορα έγιναν το δημοφιλέστερο από τα 48 σνακς του μαγαζιού. Και από τη στιγμή που η Tesco συμφώνησε να βάλει το ποπ κορν της Σταύρου στα ράφια των σούπερ μάρκετ της σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο, το brand δεν άργησε να απογειωθεί, καβαλώντας την τάση της εποχής που στρέφει τους καταναλωτές σε πιο υγιεινά αλλά και πιο premium τρόφιμα. Πλέον, η Propercorn αναμένεται να κλείσει τη φετινή χρονιά με πωλήσεις τουλάχιστον 15 εκατ. στερλινών, ενώ η Ελληνοκύπρια επιχειρηματίας δεν κρύβει ότι στόχος της είναι να κατακτήσει την πρώτη θέση στην παγκόσμια αγορά του ποπ κορν.

ΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ

Έχοντας κερδίσει το βραβείο Veuve Clicquot Business Woman Award στην κατηγορία της «Νέας Γενιάς» επιχειρηματιών για το 2016, η Σταύρου φροντίζει να βρίσκει χρόνο ώστε να στέκεται στο πλάι των startuppers που τώρα ξεκινούν και να τους δίνει τις πολύτιμες συμβουλές που και εκείνη έλαβε στα πρώτα της επιχειρηματικά βήματα. «Αυτό το πράγμα που λέω συχνά στον κόσμο είναι πως η ιδέα αποτελεί μόλις το 10%. Το 90% είναι η εκτέλεση. Κάποιοι ξοδεύουν υπερβολικά πολύ χρόνο διστάζοντας και τελειοποιώντας την ιδέα τους. Αλλά είναι απλά μια ιδέα. Δεν είναι κάτι χειροπιαστό που θα τους φέρει ένα κέρδος ή μια ζημιά», εξηγούσε σε παλαιότερη συνέντευξή της στο Business Insider.

Πηγή: Από την εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ που κυκλοφορεί κάθε Σάββατο στα περίπτερα όλης της χώρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ