Στο «πνεύμα των Χριστουγέννων» και τα super market – Με μεγάλες προσφορές

Στο «πνεύμα των Χριστουγέννων» και τα super market – Με μεγάλες προσφορές


 

Κορυφώνεται αυτές τις μέρες το «κυνηγητό» των αλυσίδων σούπερ μάρκετ για το εορταστικό καλάθι της νοικοκυράς.

Μια μέση εκτίμηση είναι ότι οι συνολικές εορταστικές δαπάνες των νοικοκυριών θα κυμανθούν σε περίπου 450 ευρώ, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων αναμένεται να ξοδευτεί στα είδη διατροφής για το γιορτινό τραπέζι.

Αναλυτές υπολογίζουν ότι συνολικά η οργανωμένη λιανική, δηλαδή τα σούπερ μάρκετ, θα εμφανίσουν ενισχυμένο τζίρο σε σχέση με τα περσινά Χριστούγεννα, της τάξεως του 1%-1,5%, ενισχύοντας συνολικά τον τζίρο του 2017.


Μέσα σε αυτό το ιδιαιτέρως ανταγωνιστικό κλίμα, το «πνεύμα των Χριστουγέννων» των αλυσίδων μεταφέρεται στον καταναλωτή μέσω έντονων προσφορών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι για το τελευταίο τρίμηνο του έτους οι ισχυροί παίχτες επιδίδονται σε σκληρή μάχη προσφορών και πριμοδότησης τιμών επενδύοντας σημαντικά κεφάλαια φέτος- ενδεχομένως και τα περισσότερα των τελευταίων ετών- σε στοχευμένες εμπορικές ενέργειες διαφόρων μορφών, όπως: κουπόνια, απευθείας μείωση τιμής στο ράφι, επιστροφή έως και 50% του κόστους κτλ. μέχρι και τη διάθεση «προπληρωμένων επιταγών», το οποίο χαρακτηρίζεται και ως χρήσιμο δώρο για τις γιορτές, προκειμένου να ενισχύσουν τους τζίρους τους.

Πάντως, σε επίπεδο έτους η συμμετοχή των πωλήσεων των υπό προώθηση προϊόντων στα συνολικά έσοδα του κλάδου των σούπερ μάρκετ ξεπερνά το 20%, με το καλάθι της νοικοκυράς να μεταλλάσσεται σε καλάθι «προσφορών», εντείνοντας ακόμα περισσότερο τον ανταγωνισμό στον κλάδο.