«Μάχη» χαρακωμάτων στα σούπερ μάρκετ

Σπριντ για να αυξήσουν τα μερίδια στην αγορά τους

«Μάχη» χαρακωμάτων στα σούπερ μάρκετ

 «Πόλεμος» μεριδίων έχει ξεκινήσει στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ οι οποίες έχουν πρώτιστο στόχο να αυξήσουν τα μερίδια τους στην ελληνική αγορά. Είναι γεγονός ότι η αγορά των σούπερ μάρκετ βρίσκεται σε μια μεταβατική καμπή. Εξαγορές συγχωνεύσεις και αναδιάρθρωση δικτύων σχηματοποιούν τα νέα δεδομένα.

Την ίδια στιγμή, οι αλλαγές στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών επιβάλει αναπροσαρμογή ακόμα στην επιλογή των προσφορών αλλά και της τιμολογιακής πολιτικής.

Μπορεί το πρώτο εξάμηνο του 2017 οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ να κατέγραψαν απώλειες της τάξης του 1% κατέγραψαν στις πωλήσεις τους τα σούπερ μάρκετ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2017, με σημαντικές κατηγορίες αγαθών, όπως τα γαλακτοκομικά, να εξακολουθούν να υφίστανται σημαντικές πιέσεις, αλλά και άλλες κατηγορίες αγαθών που το 2016 έκλεισαν με αρνητικό πρόσημο τώρα να βρίσκονται πλέον σε τροχιά ανάκαμψης.

Oι μεγάλοι παίκτες του οργανωμένου λιανεμπορίου ρίχνονται στη μάχη των προσφορών. Ηδη, όπως παραδέχονται οι επικεφαλής μεγάλων αλυσίδων, το 50% του τζίρου προέρχεται από αγορές προϊόντων σε προσφορά. Και η τάση δεν φαίνεται να ανακόπτεται, δεδομένης της διαρκούς ύφεσης, που πιέζει προς τα κάτω εισοδήματα και, άρα, δαπάνες, αλλά και γιατί ο ανταγωνισμός μεταξύ των παικτών για τα μερίδια της αγοράς είναι διαρκής.

Την πρώτη κίνηση έκανε η ΑΒ Βασιλόπουλος η οποία ανακοίνωσε ότι προσφέρει για τον μήνα Σεπτέμβριο στους κατόχους της ΑΒ Plus, δύο 6ευρες επιταγές, για κάθε 200 πόντους που συλλέγουν με αγορές με την κάρτα τους. Επίσης κάθε εβδομάδα ένας τυχερός θα κερδίζει μετά από κλήρωση τα ψώνια της χρονιάς σε 6ευρες επιταγές ή ένα FIAT 500.

Η συγκεκριμένη προωθητική ενέργεια σίγουρα δεν είναι η μοναδική που «τρέχει» από τις αλυσίδες του οργανωμένου λιανεμπορίου. Άλλωστε το οξυγόνο στην αγορά το δίνουν οι προσφορές που αποτελούν το βασικό κριτήριο με το οποίο οι καταναλωτές πραγματοποιούν τις αγορές τους.

Ήδη, οι επικεφαλής των υπόλοιπων μεγάλων αλυσίδων έχουν καταστήσει σαφές πως δεν πρόκειται να καθίσουν με σταυρωμένα τα χέρια, αλλά θα κινηθούν επιθετικά, προκειμένου να αναχαιτίσουν τη δυναμική που αναπτύσσει το νέο σχήμα υπό τη Σκλαβενίτης.

Σε ότι αφορά την εμπορική πολιτική που σκοπεύει να ακολουθήσει η εταιρεία Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης για το δίκτυο που πέρασε στα χέρια της, όπως σημείωναν οι ίδιες πηγές, αυτή θα είναι η ίδια με αυτή που «τρέχει» ήδη το δίκτυο της Σκλαβενίτης. Ωστόσο, όπως αναφέρεται και στο επιχειρηματικό σχέδιο του Σεπτεμβρίου, η εταιρεία Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, θα μπορεί να έχει την επιλογή περισσότερων προωθητικών ενεργειών στα καταστήματα της επαρχίας όπου ο όμιλος Σκλαβενίτη δε δραστηριοποιείται.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ