Deloitte: Ελπιδοφόρος ο παγκόσμιος κλάδος καταναλωτικών προϊόντων

Οι 250 μεγαλύτερες εταιρίες καταναλωτικών προϊόντων σημείωσαν πωλήσεις που υπερβαίνουν τα 3,1 τρισ. δολ. το λογιστικό έτος 2012 (που αφορά τα λογιστικά έτη που έληξαν τον Ιούνιο 2013). Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση αυτό είχε ως αποτέλεσμα ένα μέσο μέγεθος εταιρείας ύψους 12,5 δισεκατομμυρίων δολ, σύμφωνα με την 7η ετήσια έκθεση για τις Παγκόσμιες Δυνάμεις του κλάδου των Καταναλωτικών Προϊόντων που δημοσιεύτηκε από τη Deloitte Touche Tohmatsu Limited (DTTL).
Η έκθεση δίνει μια εικόνα της παγκόσμιας οικονομίας, αναλύει την κεφαλαιοποίηση του κλάδου, σκιαγραφεί τις αγορές και συγχωνεύσεις στον κλάδο καταναλωτικών προϊόντων και εξετάζει τις σημαντικότερες τάσεις που επηρεάζουν τις εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων.
«Οι προοπτικές ανάπτυξης για τις εταιρίες καταναλωτικών προϊόντων πλήρωσαν το τίμημα των αναταράξεων της παγκόσμιας οικονομίας. Τόσο στις ανεπτυγμένες αγορές όσο και στις οικονομίες που βασίζονται στις εξαγωγές, η συνολική ανάπτυξη του κλάδου ήταν πολύ πιο υποτονική το 2012 συγκριτικά με το 2011 και το 2010», δήλωσε ο Dr. Ira Kalish, Chief Global Economist της DTTL. «Από την άλλη πλευρά, είναι καθησυχαστικό να βλέπουμε την κερδοφορία να ενδυναμώνεται – παρά την αύξηση των τιμών των πρώτων υλών. Από τις 224 εταιρίες οι οποίες δημοσίευσαν τα καθαρά τους κέρδη, μόνο οι 19 σημείωσαν ζημιές το 2012.»
Παρά την εύθραυστη παγκόσμια οικονομική ανάκαμψη, η έκθεση εντόπισε ότι επενδυτές με καλή χρηματοδότηση συνέχισαν να αναζητούν ευκαιρίες εξαγορών και συγχωνεύσεων που ενδυναμώνουν τις στρατηγικές τους θέσεις. Το 2012 πραγματοποιήθηκαν 1.298 συμφωνίες από εταιρίες καταναλωτικών προϊόντων, περισσότερες από τις 1.274 που πραγματοποιήθηκαν το 2011 και τις 1.117 το 2010. Για το 2013, 1.182 συμφωνίες έχουν ανακοινωθεί μέχρι τις 22 Φεβρουαρίου 2014. Η αύξηση των συμφωνιών φαίνεται να ενθαρρύνθηκε από τη βελτιωμένη διαθεσιμότητα πιστώσεων, τα χαμηλά επιτόκια, τις ανανεωμένες κεφαλαιαγορές και σε κάποιες περιπτώσεις, τα σημαντικά ταμειακά αποθέματα των εταιριών. Τα ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια έδειξαν ανανεωμένο ενδιαφέρον στα καταναλωτικά προϊόντα. Σε μια από τις μεγαλύτερες εξαγορές του κλάδου τροφίμων, η H.J. Heinz εξαγοράστηκε τον Ιούνιο 2013 από την Berkshire Hathaway και τη Βραζιλιάνικη επενδυτική εταιρία 3G Capital για $28 δισεκατομμύρια. Η 3G και η Berkshire συμμετέχουν εξίσου στη Heinz.
«Μας εκπλήσσει σε ένα βαθμό το γεγονός ότι ο όγκος των συμφωνιών στον παγκόσμιο κλάδο καταναλωτικών προϊόντων έχει αυξηθεί τα πρόσφατα χρόνια δεδομένου του χαμηλού ρυθμού της παγκόσμιας οικονομίας. Ωστόσο, όσο οι ανησυχίες για την οικονομική αβεβαιότητα αρχίζουν να υποχωρούν, το 2014 ήδη προοιωνίζεται ένα σημαντικό έτος για εξαγορές και συγχωνεύσεις στον κλάδο καταναλωτικών προϊόντων, όσο οι εταιρίες επιδιώκουν την ανάπτυξη είτε με εξάπλωση σε νέες αγορές είτε με εξορθολογισμό του εταιρικού τους χαρτοφυλακίου,» δήλωσε ο Jack Ringquist, Global Consumer Products Lead, DTTL.
«Η πραγματική πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι εταιρίες καταναλωτικών προϊόντων αυτές τις μέρες είναι να επιβιώσουν σε έναν παγκοσμίως δικτυωμένο κόσμο με επίκεντρο τον καταναλωτή. Προκειμένου να διαχειριστούν και να αναπτύξουν την κερδοφορία τους, οι εταιρείες θα πρέπει να μάθουν να αντεπεξέρχονται στις καταναλωτικές ανάγκες από κάθε μέρος του κόσμου και μέσω κάθε καναλιού. Νέες προσεγγίσεις που πρέπει να ακολουθηθούν περιλαμβάνουν: παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού από άκρο σε άκρο, εικονική είσοδο στην αγορά, απευθείας κανάλια στους καταναλωτές και περισσότερες επενδύσεις προκειμένου να μάθουν τις προτιμήσεις των καταναλωτών. Ένας περισσότερο δικτυωμένος καταναλωτής είναι ένας δυνατότερος καταναλωτής και αυτό είναι το όριο που οι εταιρίες καταναλωτικών προϊόντων αντιμετωπίζουν».
Μετά από ένα ζοφερό 2011 για τους κατασκευαστές ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης, το 2012 είδε τον κλάδο να επανέρχεται. Μια μετριοπαθής ανάκαμψη στις Ιαπωνικές εταιρίες μετά την αναστάτωση που προκλήθηκε από το σεισμό και το τσουνάμι του 2011 μαζί με την αυξανόμενη επιθυμία των καταναλωτών για διασυνδεδεμένες συσκευές, οδήγησε σε αύξηση των εσόδων κατά περίπου 10%. Τα κέρδη ακολούθησαν την ίδια πορεία: το καθαρό περιθώριο κέρδους του κλάδου σχεδόν τριπλασιάστηκε το 2012 (7,2%) από το 2,6% τον προηγούμενο χρόνο.
Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Δημήτρης Κουτσόπουλος, Head of Consumer Business της Deloitte Χατζηπαύλου Σοφιανός & Καμπάνης Α.Ε. σχολίασε «Η έκθεση επαναφέρει στο προσκήνιο την πρόκληση των εταιριών του κλάδου καταναλωτικών προϊόντων για προσαρμογή τους στον σύγχρονο κόσμο της δικτύωσης με επίκεντρο τον καταναλωτή. Οι εταιρίες θα πρέπει να αξιοποιήσουν τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα και την πληροφόρηση που τους παρέχουν οι καταναλωτές. Επωφελούμενες των δυνατοτήτων των διαφορετικών καναλιών και διευρύνοντας τις αλυσίδες εφοδιασμού τους θα είναι σε θέση να καλύπτουν τις καταναλωτικές ανάγκες ανεξάρτητα από την περιοχή.»
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η ναυτιλία σε τροχιά αβεβαιότητας – Ραγδαίες ανατροπές σε ασφάλιση, δρομολόγια και επενδύσεις
Κάμψη στις ναυπηγήσεις το 1ο εξάμηνο του 2025
Ευάγγελος Μυτιληναίος: Στρατηγικά ανεύθυνη η πολιτική της ΕΕ στη μεταλλουργία
Αναλυτικά η παρέμβασή του στο Linkedin
Τραυλού (Ένωση Εφοπλιστών): Η στοχοποίηση της ναυτιλίας πλήττει τη διεθνή ασφάλεια και την ευημερία
Η προστασία της ελευθερίας της ναυσιπλοΐας είναι χρέος όλων μας
ΑΔΜΗΕ: Στα 0,121 ευρώ το προμέρισμα για το 2025
Πότε καταβάλλεται
Αύξηση 0,8% στη δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο
Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ
Βιομηχανία: Μείωση 4,2% στις τιμές εισαγωγών τον Μάιο
Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ
AXIA: Θετικό το deal για ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Motor Oil - Ένας ολοκληρωμένος «παίκτης» με ισχυρή θέση
Σύσταση «buy» για ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με τιμή στόχο στα 27,40 ευρώ
Η ηλιακή ενέργεια κυριότερη πηγή ηλεκτρισμού στην Ευρώπη τον Ιούνιο
Για τουλάχιστον 13 ημέρες καταρρίφθηκε ρεκόρ ως προς την παραγωγή ενέργειας από φωτοβολταϊκά πλαίσια,
Εκλεισε το deal ΗΡΩΝ - NRG - Δημιουργείται ο τρίτος πόλος στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας
Έπεσαν οι υπογραφές μεταξύ ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (ΗΡΩΝ) και Motor Oil (NRG) για τη σύσταση κοινής…
Σε ακίνητα, υποδομές και τουρισμό επικεντρώνεται ο Όμιλος Ελλάκτωρ
Τι είπε ο Ευθύμιος Μπουλούτας στη Γενική Συνέλευση
Ελίν: Μείωση EBITDA κατά 23% στα 6,8 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο
Νέα πρατήρια στο Δίκτυο
Eurobank Equities: Τιμή-στόχος τα 5,7 ευρώ για τη Fourlis - Σύσταση "αγορά"
Η χρηματιστηριακή βλέπει ισχυρή δυναμική για τη Fourlis το 2025, με αύξηση 11% στις πωλήσεις…