Πέντε πρωτότυπες επιχειρηματικές ιδέες

Πέντε πρωτότυπες επιχειρηματικές ιδέες
Πέντε επιχειρηματικές ιδέες βραβεύθηκαν για την εφευρετικότητα, την ποιότητα και την πρωτοτυπία τους. Συμμετείχαν στον διαγωνισμό

"John & Mary Pappajohn" που διοργάνωσε η Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων του Αμερικάνικου Κολεγίου Θεσσαλονίκης “Ανατόλια” (ACT), ανάμεσα σε συνολικά 141 προτάσεις που κατέθεσαν ομάδες ερευνητών, αποφοίτων, μαθητών, φοιτητών και επιχειρηματιών από όλη την Ελλάδα, με στόχο να υλοποιήσουν στην πράξη μία επιχειρηματική τους ιδέα.
Στην τελική φάση του επιχειρηματικού διαγωνισμού έφτασαν 19 προτάσεις, εκ των οποίων οι πέντε “κέρδισαν στα σημεία” και βραβεύτηκαν χθες σε ειδική εκδήλωση που έγινε στο Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στο λιμάνι, λαμβάνοντας το ποσό των 4.000 ευρώ έκαστη. Εκτός από το χρηματικό ποσό οι ομάδες θα λάβουν επίσης για ένα έτος την υποστήριξη ενός μέντορα του Κολεγίου, και την υποστήριξη των υποδομών και υπηρεσιών του (marketing, νομική - οικονομική στήριξη, διασυνδέσεις με εξωτερικό κ.α.).
“Στόχος του διαγωνισμού ήταν να αναδειχθούν νέες επιχειρηματικές ιδέες, οι οποίες πλέον είναι πιο περίπλοκες από το παρελθόν και για την υλοποίησή τους απαιτείται περισσότερη γνώση και μεγαλύτερη υποστήριξη” σχολίασε ο διευθυντής της Σχολής, Φάνης Βάρβογλης.
Μεταξύ των βραβευμένων ιδεών είναι το σχέδιο “Μαία” (των Αλ. Αστάρα, Λ. Ραντουκάν, Μιλ. Υφαντή, Π.Καρτσίδη, Π. Μπαμίδη, Χρ. Κεμανετζή), το οποίο αποτελεί ένα εξελιγμένο σύστημα τηλεπαρακολούθησης για βρέφη, μη παρεμβατικό και αόρατο για το μωρό, το οποίο μέσα από ένα σύνολο αισθητήρων (sensor fussion) συλλέγει δεδομένα και πληροφορίες (εκτός από τα συνηθισμένα κάμερα και μικρόφωνο, περιλαμβάνει σύστημα παρακολούθησης π.χ. αναπνοής και κίνησης) και ενημερώνει ή δεν ενημερώνει, αλάνθαστα, τον γονέα για την κατάσταση του βρέφους.
Αν και μαθητές ακόμα του Γυμνασίου, η ομάδα με το πρότζεκτ “Boneless ramps” (των Σ. Μαγκλή, Γ. Μαγκλή, Σπ. Κυπριώτη, Ν. Βούκαλη) επιλέχθηκε για την αρτιότητα παρουσίασης και προώθησης ενός πρωτότυπου προϊόντος, των “υποδομών” (ράμπες και επιτραπέζια πάρκα) για το άθλημα Fingerbording, δηλαδή το σκέιτμπορντ με δάχτυλα χεριού και skate μινιατούρες. Πρόκειται για ένα χόμπι που κερδίζει ολοένα και περισσότερους θαυμαστές, συνήθως μεταξύ των ηλικιών 12-18 ετών, ανά την Ελλάδα. Η ομάδα αρχικά κατασκεύαζε ράμπες, πάρκα και άλλες “υποδομές” για τους ίδιους και ενδιαφερόμενους φίλους, και στη συνέχεια σκέφτηκε να επεκτείνει την δραστηριότητά της επιχειρηματικά. Αναλαμβάνει τον σχεδιασμό των εξαρτημάτων του Fingerboarding, και την προώθησή τους μέσω κοινωνικών δικτύων και εξειδικευμένων καταστημάτων skateboard, όπως επίσης την διοργάνωση υπηρεσιών, events και διαγωνισμών. Σύμφωνα με τον Γ. Μαγκλή, οι κατασκευές υψηλής ποιότητας, με υλικό κυρίως από ξύλο, τις οποίες σχεδιάζει η ομάδα τους, μπορεί να ξεκινούν από πέντε ευρώ και να φτάνουν τα 500, εάν πρόκειται για πάρκα.
To “Boom 2 Boom” (των Κων. Πατσιώλα και Γ. Θρασκιά) αφορά την προώθηση προϊόντων από καταστήματα από τους ίδιους τους καταναλωτές, οι οποίοι μέσω μιας εφαρμογής για κινητά (smart phones), αναρτούν σχετική φωτογραφία (post) στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, λαμβάνοντας έτσι και οι ίδιοι μία προσυμφωνημένη έκπτωση από το κατάστημα, ενώ ταυτόχρονα διαφημίζουν το προϊόν. Σύμφωνα με τον κ.Θρασκιά, η ιδέα λειτουργεί δοκιμαστικά ήδη σε κάποιους επιχειρηματίες της πόλης και φαίνεται να έχει θετική ανταπόκριση, ενώ σε σύντομο χρονικό διάστημα θα έχει ολοκληρωθεί το σύστημα και θα συσταθεί η εταιρία.
Ο ιστότοπος “heysuccess.com” (των Β.Α. Κολιόπουλου, Μ. Πίλικ, Ι.Πίλικ, Ν.Ουμίσεβιτς Μολ) φιλοξενεί ευκαιρίες για πρακτική εξάσκηση φοιτητών σε διάφορες χώρες, μετά την αποφοίτησή τους. Συγκεντρώνει μία πληθώρα internships και events από όλο τον κόσμο (1.976 ευκαιρίες σε 137 χώρες). Τέλος, το “Enodia” (των Κ. Αθανασίου, Γ. Παυλέα, Μ. Μελίδου, Ε. Σβύρου – Σβυριάδη) είναι μία εφαρμογή λήψης φωτογραφιών (hyperlapes video), οι οποίες μπορούν να μονταριστούν με το Google street view και άλλα παρόμοια συστήματα για να δημιουργήσουν ένα ειδικό αισθητικό εφέ. Οι χρήστες του έχουν τη δυνατότητα να δημιουργούν μικρές ταινίες και να μοιράζονται τις εμπειρίες τους με άλλους (π.χ. ταξίδια).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ