Να νοικιάσω ή να αγοράσω ΙΧ; Το crash test εν μέσω αβεβαιότητας

Να νοικιάσω ή να αγοράσω ΙΧ; Το crash test εν μέσω αβεβαιότητας
Το υπουργείο Οικονομικών δεν λέει να ανακοινώσει τις αποφάσεις του για τα τέλη κυκλοφορίας του 2016 ενώ αφήνει ορθάνοικτο το ενδεχόμενο να αλλάξει η φορολογική πολιτική του ΙΧ και μέσα στο 2016.

Το τι κάνει η αβεβαιότητα στις πωλήσεις, το απέδειξαν τα στοιχεία του Οκτωβρίου: -17%. Λογικό είναι ακόμη και αυτός που θέλει να αντικαταστήσει το αυτοκίνητό του εν μέσω capital controls να αναρωτιέται: είναι τώρα η κατάλληλη στιγμή; Μήπως είναι προτιμότερη η ενοικίαση;

Μια απάντηση σε αυτό το ερώτημα μπορεί να δοθεί με ένα crash test: αγορά ή μακροχρόνια ενοικίαση; Το fpress.gr πήρε ως παράδειγμα ένα δημοφιλές μοντέλο της αγοράς και έκανε τη σχετική έρευνα. Πρόκειται για ένα Toyota Auris το οποίο κινείται με diesel και για να το αποκτήσει κάποιος θα πρέπει να πληρώσει περίπου 20.000 ευρώ. Αυτό το αυτοκίνητο, προς το παρόν δεν επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας καθώς εκπέμπει περί τα 89 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.

Είναι πιθανό να φορολογηθεί με περίπου 100 ευρώ. Για την ασφάλιση αυτού του αυτοκινήτου, θα χρειαστούν τουλάχιστον 500 ευρώ προκειμένου να υπάρχει κάλυψη για κλοπή κλπ ενώ μια μικτή ασφάλεια μπορεί να κοστίσει ακόμη περισσότερο (σ.σ αναφέρεται διότι στην περίπτωση της ενοικίασης υπάρχει πάντοτε μικτή ασφάλεια). Σε βάθος τετραετίας, το όχημα θα χρειαστεί αλλαγή ελαστικών (δηλαδή 300 ευρώ) ενώγια τα service θα πρέπει να καταβληθούν περί τα 200-250 ευρώ τον χρόνο. Άρα, σε περίπτωση αγοράς, σε βάθος τετραετίας θα πρέπει να καταβληθούν:

1. 20.000 ευρώ για την αγορά του αυτοκινήτου. Αυτό αν υπάρχουν μετρητά. Αν χρειαστεί ένα τετραετές δάνειο, τότε μαζί με τους τόκους, το ποσό θα φτάσει περίπου στα 24000 ευρώ

2. Τουλάχιστον 1000 ευρώ για service χωρίς τον κίνδυνο να βγουν βλάβες οι οποίες δεν θα καλυφθούν από την εγγύηση

3. Τουλάχιστον 2000 ευρώ για την ασφάλεια

4. Περί τα 300 ευρώ για τα ελαστικά και

5. Τουλάχιστον 400 ευρώ για τα τέλη κυκλοφορίας

Το καύσιμο δεν λαμβάνεται υπόψη διότι η δαπάνη είναι κοινή και στην αγορά και στην ενοικίαση. Πάμε τώρα στην ενοικίαση; Πόσο ενοικιάζεται ένα τέτοιο μοντέλο; Περί τα 239 ευρώ σύμφωνα με προσφορά μεγάλης εταιρείας του κλάδου. Σε αυτή την τιμή δεν περιλαμβάνεται ο ΦΠΑ. Αν συμπεριληφθεί και αυτός, τότε το μίσθωμα ανεβαίνει στα 294 ευρώ. Δηλαδή, συνολικά στην 4ετία η δαπάνη είναι 14110 ευρώ έναντι 27604 ευρώ που είναι η δαπάνη στην περίπτωση αγοράς. Βέβαια, με την αγορά, υπάρχει και ένα ιδιόκτητο αυτοκίνητο το οποίο αν πουληθεί, θα έχει μια αξία μεταπώλησης. Αυτή δύσκολα θα ξεπερνά τα 10.000 ευρώ αν ληφθεί υπόψη ότι στην 4ετία τα αυτοκίνητα χάνουν το 50% της αρχικής τους αξίας.

Για να ολοκληρωθεί το crash test πρέπει να ληφθεί υπόψη και το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του ενδιαφερόμενου. Αν για παράδειγμα είναι επαγγελματίας, ο ΦΠΑ συμψηφίζεται κάτι που σημαίνει ότι σε περίπτωση ενοικίασης, το κόστος πέφτει σημαντικά. Επίσης, τα μισθώματα αποτελούν επαγγελματική δαπάνη που σημαίνει ότι εξασφαλίζεται έκπτωση φόρου ή 26% ή 33% επί της δαπάνης ανάλογα με το ετήσιο εισόδημα.

Συμπερασματικά: η ενοικίαση υπό τις παρούσες συνθήκες μοιάζει να είναι απόφαση με μικρότερο ρίσκο ενώ ειδικά για τον επαγγελματία, μπορεί να έχει και χαμηλότερο κόστος.