Όλα τα σενάρια για τη φορολόγηση των ΙΧ από το 2014

Τα μοντέλα φορολόγησης των αυτοκινήτων που ισχύουν σε άλλες χώρες του κόσμου και ειδικά στην Ευρώπη «ξεσκονίζουν» στο υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να καταλήξουν σε οριστικές αποφάσεις οι οποίες θα τεθούν σε εφαρμογή από τις αρχές του νέου έτους.
Τι έχει διαπιστωθεί μέχρι σήμερα; Τα μοντέλα που υιοθετούνται στην Ευρώπη, χρησιμοποιούν ως βάση τα ακόλουθα μεγέθη:
- Τον κυβισμό. Είναι το μοντέλο που χρησιμοποιούμε και εδώ στην Ελλάδα. Θεωρείται άδικο διότι δεν λαμβάνεται υπόψη η πραγματική αξία του αυτοκινήτου αλλά μόνο το μέγεθος του κινητήρα. Ο κυβισμός είναι ήδη ξεπερασμένο μέγεθος φορολόγησης καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες κατασκευάζουν μαζικά αυτοκίνητα με μικρό κινητήρα και μεγάλη ιπποδύναμη.
- Την εργοστασιακή αξία. Θεωρείται δικαιότερος τρόπος φορολόγησης καθώς εν πολλοίς προσεγγίζεται η λιανική τιμή. Ωστόσο, το ελληνικό υπουργείο Οικονομικών δεν διαθέτει βάση δεδομένων με τις εργοστασιακές αξίες ενώ για τις εταιρείες εισαγωγής αυτοκινήτων είναι εύκολο να προσαρμόσουν τις τιμές στα επιθυμητά επίπεδα σε συνεργασία με τις μητρικές τους εκτός ελληνικών συνόρων
- Οι φορολογήσιμοι ίπποι. Το μοντέλο αυτό είναι παρεμφερές με τον κυβισμό καθώς οι φορολογήσιμοι ίπποι προκύπτουν «διοικητικά» μέσα από κλίμακα που συνδέεται με τον κυβισμό.
- Η ισχύς του κινητήρα. Από πολλούς θεωρείται ένας από τους δικαιότερους τρόπους φορολόγησης δεδομένου ότι η ισχύς αποτυπώνει την πραγματική ιπποδύναμη του αυτοκινήτου (η ισχύς μετριέται σε κιλοβάτ αλλά τα κιλοβάτ εύκολα μετατρέπονται σε πραγματικούς ίππους)
- Η τιμή λιανικής. Θεωρείται περίπλοκος τρόπος φορολόγησης αυτοκινήτων καθώς περιέχει το κέρδος του εισαγωγέα. Από τη στιγμή που η πολιτική κερδοφορίας, χαράσσεται από την ίδια την επιχείρηση, η τιμή λιανικής δεν είναι σταθερή οπότε δεν μπορεί εύκολα να χρησιμοποιηθεί και ως μέθοδος φορολόγησης.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η Jaguar Land Rover αναστέλλει για έναν μήνα τον εφοδιασμό της αγοράς στις ΗΠΑ ελέω δασμών
Πρόκειται για «βραχυπρόθεσμο» μέτρο καθώς καταρτίζονται «μεσοπρόθεσμοι και μακροπρόθεσμοι σχεδιασμοί».
Νέες επιδοτήσεις 497 δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ»
Σήμερα θα πιστωθεί το ποσό των 3.640.127,71 ευρώ
Η κινεζική BYD ξεπέρασε την Tesla του Elon Musk – Κατέγραψε κύκλο εργασιών 107 δισ. δολαρίων
Την περασμένη εβδομάδα η BYD παρουσίασε μια νέα τεχνολογία που επιτρέπει την υπερταχεία φόρτιση της…
Πώς μπορούν να εξοικονομήσουν μέχρι 2.900 ευρώ τον χρόνο οι οδηγοί EV
Nέα μελέτη της Eurelectric-EY.
Μειώθηκαν οι πωλήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων τον Ιανουάριο στην ΕΕ
Τον Ιανουάριο του 2025, οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων σημείωσαν σημαντική πτώση 18,9%
Αυτοκίνητο: 1 στα 20 μεταχειρισμένα ΙΧ στην Ευρώπη είχαν «γυρισμένα» χιλιόμετρα
Τα γυρισμένα χιλιόμετρα συναντώνται και στα αυτοκίνητα μίσθωσης.
ΕΛΣΤΑΤ: Μείωση 4,9% σημείωσαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων τον Δεκέμβριο - Αύξηση 2,4% το 2024
Συνολικά, πέρυσι κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 243.796 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 238.117 που…
ΗΠΑ: Η κυβέρνηση του Τζο Μπάιντεν ολοκληρώνει την απαγόρευση των κινεζικών οχημάτων
Οι κανόνες καλύπτουν επίσης ρωσικά οχήματα και εξαρτήματα
Τα πλάνα και οι συνεργασίες των αυτοκινητοβιομηχανιών για να αποφύγουν τα πρόστιμα από τους ρύπους
Οι κατασκευαστές αναμένεται να βασιστούν σε μεγάλες εκπτώσεις για να προωθήσουν περισσότερες πωλήσεις EV,
Νορβηγία: Πλήρως ηλεκτρικά τα περισσότερα νέα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν το 2024
Η Νορβηγία θα είναι η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει σχεδόν τα οχήματα…
Τέλη κυκλοφορίας 2025 – Ακινησία οχήματος: Πότε το πρόστιμο μπορεί να φτάσει έως τις 30.000 ευρώ
Η δήλωση θα πρέπει να ολοκληρωθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου 2024, για να ισχύσει.
Έως την Τρίτη η πληρωμή των τελών κυκλοφορίας για το 2025 - Η διαδικασία
Πως να καταθέσετε πινακίδες
30/04/2025 19:32
Galaxy Cosmos Mezz: Ζημιές 4,5 εκατ. ευρώ το 2024
30/04/2025 19:18
Έκλεισε η συμφωνία για την εξαγορά της Άκτωρ Παραχωρήσεις από την Αktor - Στα 367 εκατ. το τίμημα
30/04/2025 18:57