Όλα τα σενάρια για τη φορολόγηση των ΙΧ από το 2014

Τα μοντέλα φορολόγησης των αυτοκινήτων που ισχύουν σε άλλες χώρες του κόσμου και ειδικά στην Ευρώπη «ξεσκονίζουν» στο υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να καταλήξουν σε οριστικές αποφάσεις οι οποίες θα τεθούν σε εφαρμογή από τις αρχές του νέου έτους.
Τι έχει διαπιστωθεί μέχρι σήμερα; Τα μοντέλα που υιοθετούνται στην Ευρώπη, χρησιμοποιούν ως βάση τα ακόλουθα μεγέθη:
- Τον κυβισμό. Είναι το μοντέλο που χρησιμοποιούμε και εδώ στην Ελλάδα. Θεωρείται άδικο διότι δεν λαμβάνεται υπόψη η πραγματική αξία του αυτοκινήτου αλλά μόνο το μέγεθος του κινητήρα. Ο κυβισμός είναι ήδη ξεπερασμένο μέγεθος φορολόγησης καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες κατασκευάζουν μαζικά αυτοκίνητα με μικρό κινητήρα και μεγάλη ιπποδύναμη.
- Την εργοστασιακή αξία. Θεωρείται δικαιότερος τρόπος φορολόγησης καθώς εν πολλοίς προσεγγίζεται η λιανική τιμή. Ωστόσο, το ελληνικό υπουργείο Οικονομικών δεν διαθέτει βάση δεδομένων με τις εργοστασιακές αξίες ενώ για τις εταιρείες εισαγωγής αυτοκινήτων είναι εύκολο να προσαρμόσουν τις τιμές στα επιθυμητά επίπεδα σε συνεργασία με τις μητρικές τους εκτός ελληνικών συνόρων
- Οι φορολογήσιμοι ίπποι. Το μοντέλο αυτό είναι παρεμφερές με τον κυβισμό καθώς οι φορολογήσιμοι ίπποι προκύπτουν «διοικητικά» μέσα από κλίμακα που συνδέεται με τον κυβισμό.
- Η ισχύς του κινητήρα. Από πολλούς θεωρείται ένας από τους δικαιότερους τρόπους φορολόγησης δεδομένου ότι η ισχύς αποτυπώνει την πραγματική ιπποδύναμη του αυτοκινήτου (η ισχύς μετριέται σε κιλοβάτ αλλά τα κιλοβάτ εύκολα μετατρέπονται σε πραγματικούς ίππους)
- Η τιμή λιανικής. Θεωρείται περίπλοκος τρόπος φορολόγησης αυτοκινήτων καθώς περιέχει το κέρδος του εισαγωγέα. Από τη στιγμή που η πολιτική κερδοφορίας, χαράσσεται από την ίδια την επιχείρηση, η τιμή λιανικής δεν είναι σταθερή οπότε δεν μπορεί εύκολα να χρησιμοποιηθεί και ως μέθοδος φορολόγησης.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Volvo: Περικοπές 15% στις ΗΠΑ, στο πλαίσιο παγκόσμιων αλλαγών
Πτώση πωλήσεων και αποδυνάμωση στην αγορά
Γιατί οι Ευρωπαίοι δεν αγοράζουν αμερικανικά αυτοκίνητα
Η αμερικανική προτίμηση για μεγάλα αυτοκίνητα δεν ταιριάζει με την ευρωπαϊκή φιλοσοφία
Volvo: Περικοπές 3.000 θέσεων εργασίας – Προσπάθεια μείωσης του κόστους
Η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται στη μέση μιας δύσκολης περιόδου
Γερμανία: Ποινές φυλάκισης 2-4,5 ετών σε πρώην στελέχη της Volkswagen για το “dieselgate”
Το “dieselgate” ήρθε στο φως το 2015, όταν η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία παραδέχθηκε ότι είχε δημοσιοποιήσει ψευδή αποτελέσματα δοκιμών
Jaguar: Δεν σκοπεύει να κατασκευάσει αυτοκίνητα στις ΗΠΑ λόγω δασμών
H εταιρεία προστέθηκε σε έναν αυξανόμενο κατάλογο εταιρειών που συγκρατούν τις προβλέψεις για τα κέρδη…
Αυτοκίνητα: Αύξηση πωλήσεων 2,9% τον Απρίλιο – Μικρή μείωση 0,5% στο τετράμηνο
Το α’ τετράμηνο, κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 86.803 αυτοκίνητα
Η Jaguar Land Rover αναστέλλει για έναν μήνα τον εφοδιασμό της αγοράς στις ΗΠΑ ελέω δασμών
Πρόκειται για «βραχυπρόθεσμο» μέτρο καθώς καταρτίζονται «μεσοπρόθεσμοι και μακροπρόθεσμοι σχεδιασμοί».
Νέες επιδοτήσεις 497 δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ»
Σήμερα θα πιστωθεί το ποσό των 3.640.127,71 ευρώ
Η κινεζική BYD ξεπέρασε την Tesla του Elon Musk – Κατέγραψε κύκλο εργασιών 107 δισ. δολαρίων
Την περασμένη εβδομάδα η BYD παρουσίασε μια νέα τεχνολογία που επιτρέπει την υπερταχεία φόρτιση της…
Πώς μπορούν να εξοικονομήσουν μέχρι 2.900 ευρώ τον χρόνο οι οδηγοί EV
Nέα μελέτη της Eurelectric-EY.
Μειώθηκαν οι πωλήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων τον Ιανουάριο στην ΕΕ
Τον Ιανουάριο του 2025, οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων σημείωσαν σημαντική πτώση 18,9%