Η Tesla αντιμέτωπη με την πρώτη δίκη για θάνατο από αυτόματο πιλότο

Η Tesla αντιμέτωπη με την πρώτη δίκη για θάνατο από αυτόματο πιλότο

Mία ενδεχόμενη νίκη της Tesla θα μπορούσε να αυξήσει την εμπιστοσύνη και τις πωλήσεις για το λογισμικό, το οποίο κοστίζει έως και 15.000 $ ανά όχημα

Η Tesla Inc πρόκειται να υπερασπιστεί τον εαυτό της για πρώτη φορά σε δίκη ενάντια στους ισχυρισμούς ότι η αποτυχία της λειτουργίας του βοηθού οδηγού αυτόματου πιλότου οδήγησε σε θάνατο.

Η ικανότητα αυτοοδήγησης είναι κεντρικής σημασίας για το οικονομικό μέλλον της Tesla, σύμφωνα με τον Musk, του οποίου η φήμη αμφισβητείται με ισχυρισμούς από ενάγοντες σε μία από τις δύο αγωγές ότι ηγείται προσωπικά της ομάδας πίσω από την τεχνολογία που απέτυχε. Mία ενδεχόμενη νίκη της Tesla θα μπορούσε να αυξήσει την εμπιστοσύνη και τις πωλήσεις για το λογισμικό, το οποίο κοστίζει έως και 15.000 $ ανά όχημα.

Η Tesla αντιμετωπίζει δύο διαδοχικές δίκες, με περισσότερες να έπονται.

Η πρώτη, προγραμματισμένη για τα μέσα Σεπτεμβρίου σε δικαστήριο της Καλιφόρνια, είναι μια αστική αγωγή που περιέχει ισχυρισμούς ότι το σύστημα αυτόματου πιλότου έκανε το Model 3 του ιδιοκτήτη Micah Lee να βγει ξαφνικά από έναν αυτοκινητόδρομο ανατολικά του Λος Άντζελες με ταχύτητα 65 μίλια την ώρα, χτυπώντας έναν φοίνικα και τυλίχτηκε στις φλόγες, όλα σε διάστημα δευτερολέπτων.

Το δυστύχημα του 2019, το οποίο δεν έχει αναφερθεί προηγουμένως, σκότωσε τον Lee και τραυμάτισε σοβαρά τους δύο επιβάτες του, συμπεριλαμβανομένου ενός τότε 8χρονου αγοριού. Η μήνυση, που κατατέθηκε εναντίον της Tesla από τους επιβάτες και την οιογένεια του Lee, κατηγορεί την Tesla ότι γνώριζε ότι ο Autopilot και άλλα συστήματα ασφαλείας ήταν ελαττωματικά όταν πούλησε το αυτοκίνητο.


Η δεύτερη δίκη, που ορίστηκε για τις αρχές Οκτωβρίου σε δικαστήριο της πολιτείας της Φλόριντα, προέκυψε από ένα δυστύχημα το 2019 βόρεια του Μαϊάμι, όπου το Model 3 του ιδιοκτήτη Stephen Banner οδηγήθηκε κάτω από το ρυμουλκούμενο ενός μεγάλου φορτηγού 18 τροχών που είχε βγει στο δρόμο, ξεκολλώντας η στέγη του Tesla και το Banner. Ο αυτόματος πιλότος δεν κατάφερε να φρενάρει, να κατευθύνει ή να κάνει οτιδήποτε για να αποφύγει τη σύγκρουση, σύμφωνα με τη μήνυση που κατέθεσε η σύζυγος του Banner .

Η Tesla αρνήθηκε την ευθύνη και για τα δύο ατυχήματα, κατηγόρησε το λάθος του οδηγού και είπε ότι ο Αυτόματος πιλότος είναι ασφαλής όταν παρακολουθείται από ανθρώπους. Η Tesla ανέφερε στα δικαστικά έγγραφα ότι οι οδηγοί πρέπει να προσέχουν τον δρόμο και να κρατούν τα χέρια τους στο τιμόνι.
«Σήμερα δεν κυκλοφορούν αυτοκινούμενα αυτοκίνητα στο δρόμο», ανέφερε η εταιρεία.

Η πολιτική αγωγή πιθανότατα θα αποκαλύψει νέα στοιχεία σχετικά με το τι γνώριζαν ο Musk και άλλοι αξιωματούχοι της εταιρείας για τις δυνατότητες του Autopilot - και τυχόν ελλείψεις. Οι δικηγόροι του Banner για παράδειγμα, υποστηρίζουν σε ένα προδικαστικό δικαστήριο ότι τα εσωτερικά email δείχνουν ότι ο Musk είναι ο «ντε φάκτο ηγέτης» της ομάδας του Αυτόματου πιλότου.

Ο Musk δεν έχει κρύψει τη συμμετοχή του στη μηχανική λογισμικού αυτόνομης οδήγησης, συχνά αναρτώντας tweet σχετικά με τη δοκιμαστική οδήγηση ενός Tesla εξοπλισμένου με λογισμικό "Full Self-Driving" . Έχει υποσχεθεί εδώ και χρόνια ότι η Tesla θα επιτύχει την ικανότητα αυτόνομης οδήγησης μόνο για να χάσει τους δικούς του στόχους.

Η Tesla κέρδισε μια δίκη στο Λος Άντζελες τον Απρίλιο με μια στρατηγική ότι λέει στους οδηγούς ότι η τεχνολογία της απαιτεί ανθρώπινη παρακολούθηση, παρά τα ονόματα "Αυτόματος πιλότος" και "Πλήρης αυτοοδήγηση". Η υπόθεση αφορούσε ένα ατύχημα όπου ένα Model S παρέσυρε στο κράσπεδο και τραυμάτισε τον οδηγό του και οι ένορκοι είπαν στο Reuters μετά την ετυμηγορία ότι πίστευαν ότι η Tesla προειδοποίησε τους οδηγούς για το σύστημά του και την απόσπαση της προσοχής του οδηγού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ