Μεγάλη καμπάνια με μποϋκοτάζ κατά του Facebook

Μεγάλη καμπάνια με μποϋκοτάζ κατά του Facebook

H καμπάνια Stop Hate for Profit φαίνεται να είναι η πρώτη σοβαρή οικονομική απειλή κατά του Facebook, που δέχεται επικρίσεις για τη στάση του απέναντι στο περιεχόμενο μίσους.

Οι αντιδράσεις που έχουν φουντώσει μετά τον φόνο του Αφροαμερικανού Τζορτζ Φλόιντ έχουν πάρει νέα τροπή, καθώς στο πλευρό των οργανώσεων που υποστηρίζουν την καμπάνια τάσσονται τώρα μεγάλες εταιρείες που δαπανούν καθημερινά εκατομμύρια δολάρια στο Facebook για τις διαφημιστικές τους ανάγκες.

Τα παγωτά Ben & Jerry’s και η εταιρεία ρούχων North Face ήταν από τους πρώτους διαφημιζόμενους που ανακοίνωσαν πως σταματούν τις διαφημίσεις τους στο Facebook απαιτώντας από το τελευταίο να αναλάβει δράση κατά του περιεχομένου μίσους. Την Παρασκευή η καμπάνια απέκτησε νέα δυναμική με την ανακοίνωση της Coca Cola πως αναστέλει από την 1η Ιουλίου και για 30 ημέρες κάθε προωθητική της δραστηριότητα στο Facebook.

Ο σχετικός κατάλογος που έχουν δώσει στη δημοσιότητα οι διοργανωτές της εκστρατείας περιέχει και άλλα μεγάλα ονόματα όπως η Unilever, η εταιρεία τηλεπικοινωνιών Verizon και η Honda.

«Ζητάμε από όλες τις επιχειρήσεις να δείξουν αλληλεγγύη στις βαθιά ριζωμένες αμερικανικές αξίες της ελευθερίας, της ισότητας και της δικαιοσύνης και να μη διαφημίζονται στις υπηρεσίες του Facebook τον Ιούλιο» είναι το αίτημα των διοργανωτών.

Μεταξύ άλλων κατηγορούν το Facebook ότι ανέχτηκε τις επιθέσεις εναντίον διαδηλωτών που διαμαρτύρονται για τον φόνο Αφροαμερικανών από αστυνομικούς στις ΗΠΑ και πως χαρακτήρισε το ακροδεξιό Breitbart News αξιόπιστη πηγή, ενώ πιστοποίησε το επίσης ακροδεξιό The Daily Caller ως ελεγκτή αξιοπιστίας για δημοσιεύσεις που εμφανίζονται στο Facebook. Οι διοργανωτές του Stop Hate for Profit κατηγορούν το Facebook πως μπορούσε να διορθώσει τη στάση του αλλά δεν το επέλεξε και υπογραμμίζουν πως το 99% των εσόδων του -ύψους 70 δισ. δολαρίων- προέρχεται από τη διαφήμιση. Η αναστολή των διαφημιστικών δραστηριοτήτων τον Ιούλιο ίσως να μην πλήξει ιδιαίτερα έντονα τα οικονομικά του Facebook ωστόσο η καμπάνια και η συμμετοχή σε αυτή μερικών μεγάλων ονομάτων στέλνει ένα ισχυρό μήνυμα στους επικεφαλής του κοινωνικού δικτύου.