Φορολογική ενημερότητα: Οι «κρυφές οφειλές» που μπλοκάρουν την έκδοσή της

Φορολογική ενημερότητα: Οι «κρυφές οφειλές» που μπλοκάρουν την έκδοσή της

Για να «ξεμπλοκάρει» η σχετική διαδικασία, οι φορολογούμενοι θα πρέπει είτε να εξοφλήσουν  είτε να ρυθμίσουν την οφειλή

Κλήσεις της δημοτικής αστυνομίας ή διάφορες οφειλές σε δήμους σε πολλές περιπτώσεις εμποδίζουν τους φορολογούμενους στο να εκδώσουν αποδεικτικό φορολογικής ενημερότητας. Αν και η νέα εφαρμογή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) έχει τεθεί σε εφαρμογή, ωστόσο χρέη όπως τα παραπάνω παραμένουν «εμπόδιο» στην απόκτηση φορολογικής ενημερότητας.

Για να «ξεμπλοκάρει» η σχετική διαδικασία, οι φορολογούμενοι θα πρέπει είτε να εξοφλήσουν είτε να ρυθμίσουν την οφειλή που έχουν στον Δήμο ή στη δημοτική αστυνομία ή σε οποιαδήποτε αρχή του δημόσιου τομέα.

Απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή, καθορίζει τις περιπτώσεις στις οποίες δεν χορηγείται φορολογική ενημερότητα :

· στη διαπίστωση οικονομικού εγκλήματος ή μεγάλης έκτασης φοροδιαφυγή.

· στις περιπτώσεις που το αποδεικτικό ενημερότητας ζητείται για μεταβίβαση ακινήτου ή σύσταση εμπράγματου δικαιώματος επ’ αυτού και υπάρχουν:

– Μη ληξιπρόθεσμες οφειλές του αιτούντος άνω των 10.000 ευρώ, εάν ο αιτών είναι φυσικό πρόσωπο και άνω των 50.000 ευρώ, εάν ο αιτών είναι νομικό πρόσωπο, και εφόσον το ύψος αυτών υπερβαίνει σε ποσοστό το 120% του μεγαλύτερου, κατά την τελευταία τριετία πριν από το έτος υποβολής της αίτησης για έκδοση του αποδεικτικού ενημερότητας, αθροίσματος βασικών ατομικών οφειλών που έχουν βεβαιωθεί ετησίως σε βάρος του αιτούντος.

– Μη ληξιπρόθεσμες οφειλές που έχουν βεβαιωθεί σε βάρος άλλων προσώπων και για τις οποίες ο αιτών το αποδεικτικό έχει ευθύνη για την καταβολή τους, άνω των ανωτέρω ορίων ποσών και εφόσον το ύψος αυτών υπερβαίνει σε ποσοστό το 120% του μεγαλύτερου, κατά την τελευταία τριετία πριν από το έτος υποβολής της αίτησης για έκδοση του αποδεικτικού ενημερότητας, αθροίσματος βασικών ατομικών οφειλών που έχουν βεβαιωθεί ετησίως σε βάρος του πρωτοφειλέτη.

Στο ποσό των ετησίως βεβαιωμένων οφειλών δεν συνυπολογίζονται οι υφιστάμενες μη ληξιπρόθεσμες οφειλές και τα ποσά οφειλών που έχουν μειωθεί. Για την εφαρμογή του ορίου των 10.000 και 50.000 ευρώ αντίστοιχα, το ύψος των μη ληξιπρόθεσμων οφειλών του αιτούντος υπολογίζεται ξεχωριστά ανά πρωτοφειλέτη, φυσικό ή νομικό πρόσωπο, και δεν λαμβάνεται υπόψη το άθροισμα των μη ληξιπρόθεσμων οφειλών του που τυχόν έχουν βεβαιωθεί σε βάρος περισσότερων του ενός φυσικών ή νομικών προσώπων.

· Εφόσον υπάρχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές σε αναστολή που δεν τελούν σε ρύθμιση, μεγαλύτερων των 50.000 ευρώ, εάν το αποδεικτικό ζητείται για είσπραξη χρημάτων.

· Διαγραφή οφειλών, λόγω ακύρωσης για τυπικούς λόγους προηγούμενης βεβαίωσης, για το χρονικό διάστημα μέχρι τη νέα βεβαίωση.

· Όταν υπάρχουν ενδείξεις σοβαρής φοροδιαφυγής ή απάτης ή οικονομικού εγκλήματος πριν την έκδοση του νόμιμου τίτλου.

· Σε περιπτώσεις κατά τις οποίες κατόπιν χρήσης μεθόδων ανάλυσης κινδύνου πιθανολογείται κίνδυνος για την είσπραξη της οφειλής.

· Σε λοιπές περιπτώσεις που πληροφορείται η φορολογική διοίκηση με οποιονδήποτε τρόπο την επικείμενη βεβαίωση μεγάλων οφειλών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ