Black Friday από την... οθόνη και με χαμηλές προσδοκίες

Black Friday από την... οθόνη και με χαμηλές προσδοκίες

Δύο εβδομάδες απομένουν  μέχρι την Black Friday με τους εμπόρους να διατηρούν χαμηλούς τόνους και προσδοκίες.

Υπό άλλες συνθήκες και ενόψει της Παρασκευής 27 Νοεμβρίου το διαδίκτυο, οι στάσεις των λεωφορείων και τα τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά προγράμματα θα ξεκινούσαν να «ζεσταίνουν» το καταναλωτικό κοινό με διαφημίσεις και προωθητικές ενέργειες. Ωστόσο η πανδημία του κορονοϊού και τα μέτρα περιορισμού των μετακινήσεων υποχρεώνουν τους λιανεμπόρους να κρατούν μικρό καλάθι και μάλιστα... ψηφιακό, αφού οι όποιες προσφορές γίνουν φέτος θα «τρέξουν» στα ηλεκτρονικά καταστήματα.

Η εξέλιξη αυτή προκαλεί μία κάποια ανακούφιση στους επιδημιολόγους και την πολιτική προστασία, αφού ο συνωστισμός των καταναλωτών στα καταστήματα θα αποτελούσε μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για τη διάδοση του κορονοϊού. Δεν το βλέπουν όμως όλοι έτσι. Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ «Πρακτορείο 104,9 FM», ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου, Παντελής Φιλιππίδης τάχθηκε υπέρ της κατάργησης της Black Friday και πρόσθεσε πως «προκειμένου να υπάρξει ισορροπία, πρέπει να αναφέρουμε ότι θα πρέπει να γίνει την πρώτη Παρασκευή που θα ανοίξουμε όλοι τα καταστήματά μας και όχι διαδικτυακά την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, όπως συνέβαινε μέχρι σήμερα». Όπως έχει συμβεί και στα προηγούμενα χρόνια, οι τιμές πώλησης για επιλεγμένα προϊόντα μπορεί να είναι χαμηλότερες ως και κατά 80%, αν και θα πρέπει να σημειωθεί πως συνήθως οι συγκεκριμένες προσφορές αφορούν περιορισμένο αριθμό τεμαχίων που σίγουρα δεν φτάνουν για να ικανοποιήσουν όλους τους ενδιαφερόμενους καταναλωτές. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η Black Friday είχε τονώσει τον τζίρο των καταστημάτων, καθώς είχε καταγραφεί αύξηση του τζίρου κατά 3 δισ. ευρώ.

Συμβουλές από τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή

Η Γενική Διεύθυνση Προστασίας του Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων συστήνει στους καταναλωτές να ειναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με τις αγορές τους κατά την Black Friday. Μια αξιόπιστη εμπορική ιστοσελίδα θα πρέπει να παρέχει:

  • Την ταυτότητα του προμηθευτή (πλήρης εταιρική επωνυμία, έδρα, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ).
  • Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος και την συνολική τιμή του συμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν εξόδων σε περίπτωση επιστροφής κ.λπ.).
  • Τη διαθεσιμότητα, τον τρόπο πληρωμής και αποστολής του προϊόντος.

Η Γραμματεία υπενθυμίζει επίσης πως ο καταναλωτής έχει το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών, καθώς και την πολιτική επιστροφής των προϊόντων της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού.

Επίσης, συστήνεται στους καταναλωτές:

  • Να προτιμούν να συναλλάσσονται με γνωστά σε αυτούς ηλεκτρονικά καταστήματα.
  • Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στην περίπτωση που ένα προϊόν πωλείται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και να αποφεύγουν τις προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστοτόπους.
  • Να αποφεύγουν να παρέχουν προσωπικά δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας.
  • Να κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ