Πότε ξεκινούν οι χειμερινές εκπτώσεις- Τι πρέπει να γνωρίζετε

Πότε ξεκινούν οι χειμερινές εκπτώσεις- Τι πρέπει να γνωρίζετε
Από την Δευτέρα 11 Ιανουαρίου ξεκινούν οι χειμερινές εκπτώσεις, σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών, όπως αναφέρει σε ενημερωτικό σημείωμά του για τις «Εκπτώσεις και εργάσιμες Κυριακές για το έτος 2016».

Αναλυτικά οι περίοδοι των εκπτώσεων για το 2016 έχουν ως εξής:

  • Οι χειμερινές εκπτώσεις θα ξεκινήσουν τη Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2016 και θα διαρκέσουν έως τη Δευτέρα 29 Φεβρουαρίου, ενώ οι καλοκαιρινές εκπτώσεις θα διαρκέσουν από τη Δευτέρα 11 Ιουλίου έως την Τετάρτη 31 Αυγούστου 2016.
  • Οι ενδιάμεσες εκπτωτικές περίοδοι είναι από την Τρίτη 3 Μαΐου έως την Τετάρτη 10 Μαΐου και από την Τρίτη 1η Νοεμβρίου έως την Πέμπτη 10 Νοεμβρίου.

Για το 2016 επιτρέπεται προαιρετικά τα εμπορικά καταστήματα να είναι ανοιχτά τις ακόλουθες Κυριακές:

  • 17 Ιανουαρίου
  • 24 Απριλίου
  • 8 Μαΐου
  • 17 Ιουλίου
  • 6 Νοεμβρίου
  • 11 Δεκεμβρίου
  • 18 Δεκεμβρίου

Τι πρέπει να γνωρίζετεγια τις χειμερινές εκπτώσεις

Η ΕΣΕΕ απέστειλε προς τις Εμπορικές Ομοσπονδίες και όλους τους Εμπορικούς Συλλόγους της χώρας, εγκύκλιο με οδηγίες και διευκρινίσεις, για την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων όσο και για τη λειτουργία των καταστημάτων την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων.

Σύμφωνα με το άρθρο 15 του νόμου 4177/2013, οι χειμερινές εκπτώσεις έτους 2016 θα αρχίσουν τη Δευτέρα, 11 Ιανουαρίου και θα λήξουν την Δευτέρα, 29 Φεβρουαρίου 2016.

Κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.

Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από .... % έως .... %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής. Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Κατά την διενέργεια των τακτικών εκπτώσεων, απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή από τους επιχειρηματίες, γιατί οι κυρώσεις είναι αυστηρές και δεν επιτρέπεται να επιβάλλονται λόγω λάθους.

Γενικά, στους παραβάτες των διατάξεων περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο των 5.000 €. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.

Ειδικότερα για την περίπτωση που οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους, ως προς την ακρίβεια των αναγραφόμενων τιμών ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή όταν ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσο με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 10.000 €, ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης.

Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.

Αρμόδια αρχή για την επιβολή των προστίμων είναι ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης («κρατικός περιφερειάρχης»), όπου διαπιστώνεται η παράβαση.

Τέλος, υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με την παρ. 1 άρθρου 16 ν. 4177/2013, τα καταστήματα μπορούν να ανοίξουν προαιρετικά την πρώτη Κυριακή μετά την έναρξη της χρονικής περιόδου των εκπτώσεων, ήτοι την Κυριακή, 17 Ιανουαρίου 2016.

Η ΕΣΕΕ εύχεται στο λιανεμπόριο καλές δουλειές και προτρέπει τους καταναλωτές να «ξεχάσουν» όσο αυτό είναι εφικτό την κρίση και τους πιστωτικούς περιορισμούς χρησιμοποιώντας τις κάρτες τους, ώστε να εκμεταλλευθούν τις πολλές ευκαιρίες που υπάρχουν, κάνοντας φθηνές και «έξυπνες» αγορές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ