ΑΒ Βασιλόπουλος: Υπό πίεση ο Βασίλης Σταύρου

Ο πολλά υποσχόμενος νέος Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος, Βασίλης Σταύρου δείχνει ότι δυσκολεύεται παρά τις προσπάθειες του να γυρίσει τον όμιλο σε ανοδική τροχιά

ΑΒ Βασιλόπουλος: Υπό πίεση ο Βασίλης Σταύρου

Η ανακοίνωση των οικονομικών μεγεθών της Ahold Delhaize έκρυβε μία δυσάρεστη έκπληξη για την ελληνική θυγατρική της, την ΑΒ Βασιλόπουλος. Αν και ο βελγο-ολλανδικός όμιλος "τρέχει" με αύξηση πωλήσεων 6,3% σε παγκόσμιο επίπεδο το πρώτο τρίμηνο του 2019 οι πωλήσεις στην Ελλάδα κινούνται πτωτικά. 

Το πόσο πτωτικά δεν είναι γνωστό καθώς η Ελλάδα μαζί με την Τσεχία και την Ρουμανία μπαίνουν μαζί σε ένα "χωνευτήρι" όπου συγκεντρώνονται τα μεγέθη τους, όμως στην έκθεση του τριμήνου διευκρινίζεται ότι ενώ στην Τσεχία και στην Ρουμανία παρουσιάστηκε ισχυρή ανάπτυξη των πωλήσεων, η ανάπτυξη της ελληνικής θυγατρικής παραμένει αρνητική.

Τα μεγέθη της ελληνικής θυγατρικής επηρέασαν και το βασικό λειτουργικό περιθώριο, το οποίο διαμορφώθηκε στο 3,2% μειωμένο κατά 0,5% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2018.

Τα παραπάνω στοιχεία έρχονται σε αντίθεση με την εκτίμηση που είχε κάνει πριν από μερικές εβδομάδες, σε συζήτηση του με δημοσιογράφους ο επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος, Βασίλης Σταύρου.

Για τον τελευταίο το γύρισμα του ομίλου σε θετική πορεία, είναι ζήτημα "ζωής η θανάτου" αν και ο ίδιος έχει βάλει τον πήχη πολύ πιο ψηλά, στην επανακατάκτηση της πρώτης θέσης. Μία πρώτη θέση η οποία είχε έρθει λόγω συγκυριών και κυρίως εξαιτίας της κατάρρευσης των δικτύων Μαρινόπουλου και Βερόπουλου.

Ο κ. Σταύρου ανέλαβε ως Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος τον Οκτώβριο του 2018 με τον προϊστάμενο Frans Muller να αναφέρει στον χαιρετισμό "είμαστε σίγουροι ότι είναι ο καταλληλότερος για να βοηθήσει την ΑΒ να διατηρήσει την πρώτη θέση στην ελληνική αγορά". Πληροφοριακά, το 2018 αν και Σκλαβενίτης δεν είχε ολοκληρώσει την ανακαίνιση των καταστημάτων του πρώην δικτύου Μαρινόπουλος κατάφερε να πάρει αυτή για πρώτη φορά στην ιστορία της κεφάλι στην αγορά των σούπερ μάρκετ.

Πάμε όμως πίσω στον κ. Σταύρου ο οποίος όντως είναι ίσως το πιο δυνατό χαρτί του ομίλου για να καταφέρει να γυρίσει το "μαγαζί". Προέρχεται από την οικογένεια της ΑΒ Βασιλόπουλος και γνωρίζει και τα θετικά και τα αρνητικά του ομίλου. Ξεκίνησε το 1994, από μία αποθήκη με 6 άτομα, όταν η αλυσίδα διέθετε μόλις 14 σούπερ μάρκετ και ουσιαστικά ήταν ο άνθρωπος που έφερε νέα πνοή στο τμήμα των φρούτων και των λαχανικών. Η πολύ καλή δουλειά του εκτιμήθηκε και μέσα στα επόμενα χρόνια αναλάμβανε όλο και υψηλότερες θέσεις.

Πριν επιστρέψει στην ΑΒ Βασιλόπουλος ήταν πρόεδρος στην Mega Image, την θυγατρική αλυσίδα σούπερ μάρκετ της Ahold Delhaize στην Ρουμανία, καταφέρνοντας να υπερδιπλασιάσει τον τζίρο της μέσα σε λίγα χρόνια. Όπως ο ίδιος ανέφερε χαρακτηριστικά την παρέλαβε με τζίρο 490 εκατ. ευρώ και την παρέδωσε στα 1,2 δισ. ευρώ.

Στην Ελλάδα έχει ήδη ξεκινήσει μικρές και μεγάλες αλλαγές κυρίως στον εμπορικό τομέα. Μεταξύ των άλλων μετέτρεψε το φυλλάδιο προσφορών σε εβδομαδιαίο ενώ εδώ και λίγες ημέρες οι εβδομαδιαίες προσφορές ξεκινούν από Πέμπτη, επανέφερε την "Φθηνόπολη" και επαναλανσάρισε τα φρέσκα γεύματα με την υπογραφή του Άρη Πετρετζίκη.

Τα πρώτα δείγματα γραφής δεν δείχνουν, τουλάχιστον προς το παρόν, να έχουν την ανταπόκριση που θα περίμενε η διοίκηση. Το χειρότερο είναι ότι τα παραπάνω λαμβάνουν χώρα σε μία περίοδο που ο ουσιαστικός ανταγωνιστής η Σκλαβενίτης δεν έχει δείξει ακόμη τα δόντια της καθώς ασχολείται ακόμη με την επαναφορά του πρώην δικτύου Μαρινόπουλου. Παρόλα αυτά σύμφωνα με πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει από τον όμιλο στο πρώτο τρίμηνο οι πωλήσεις της Σκλαβενίτης συνεχίζουν να κινούνται ανοδικά ανοίγοντας περαιτέρω την ψαλίδα από τις υπόλοιπες αλυσίδες.

Για τον Βασίλη Σταύρου η πίεση είναι μεγάλη πλέον καθώς απομακρύνεται από τον "στόχο" που του είχε θέσει ο Frans Muller ότανα αναλάμβανε τα ηνία της ΑΒ Βασιλόπουλος. Ή ο ίδιος θα πρέπει να κατέβασει τον πήχη και να θέσει ως όριο επιτυχίας την συγκράτηση του τζίρου στα περσινά επίπεδα ή να βρει λύσεις ώστε η Βασιλόπουλος να βγει από το καθοδικό σπιράλ που έχει εισέλθει.