O γκουρού του ηλεκτρονικού εμπορίου που επενδύει στην Ελλάδα

Ο… ιπτάμενος Ολλανδός, Robin Schuil, απογειώνει το e-commerce και αποκαλύπτει γιατί το μοντέλο του e-bay θα πετύχει και στη χώρα μας

O γκουρού του ηλεκτρονικού εμπορίου που επενδύει στην Ελλάδα

Την Ελλάδα επέλεξε για τη νέα του επένδυση ο Robin Schuil, ο γκουρού του ηλεκτρονικού εμπορίου  από την Ολλανδία, που στα 16 του έστησε από χόμπυ την πλατφόρμα Marktplaats   φιλοξενώντας δωρεάν αγγελίες πώλησης και το 2004, στα 21 του χρόνια, την πούλησε στο ebay για …290 εκ. δολάρια.  Το επιτυχημένο μοντέλο της Marktplaaz, που απογείωσε το e-commerce στην Ολλανδία, τώρα  ξεκινάει στην Ελλάδα, με την Vendora, θεωρώντας  ότι υπάρχουν μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης, παράλληλα με την άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου και την αύξηση της ταχύτητας και  της διείσδυσης του Ιντερνετ.

Της Μαρίνας Πρωτονοταρίου

Ο Robin Schuil , αφού δούλεψε για 12 χρόνια στο ebay ανοίγοντας νέες αγορές, επιλέγοντας δηλαδή τις 27 αντίστοιχες πλατφόρμες που αγόρασε το ebay στην Ευρώπη, επενδύοντας πάνω από 5 δις ευρώ, διακρίνει ότι στην Ελλάδα η συγκυρία σήμερα είναι ιδανική για την ανάπτυξη μιας τέτοιας πλατφόρμας. Σήμερα, είναι σε επαφή με ξένους και έλληνες επενδυτές για έναν πρώτο γύρο χρηματοδότησης της επένδυσής του και εξηγεί στο moneyPro γιατί πιστεύει τόσο στην προοπτική της χώρας και της νέας επένδυσής του.

«Ηρθα στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2016, στο OrangeGroove της Ολλανδικής πρεσβείας για να γίνω μέλος της κριτικής επιτροπής στο The Squeeze, τον διαγωνισμό startup. Γνωρίζοντας τη χώρα, διαπίστωσα ότι υπάρχει μια πραγματική ευκαιρία εδώ και έτσι αποφάσισα να ξεκινήσω εδώ το vendora, καθώς δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο στην ελληνική αγορά».

Τι είναι όμως το Vendora;

« Η συνταγή του Marktplaaz , μια πλατφόρμα αγγελιών, που απευθύνεται σε όλους και θα συγκεντρώνει εκατοντάδες χιλιάδες προϊόντα έλειπε από την ελληνική αγορά. Η μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία αγγελιών, έχει 750.000 αγγελίες με το μεγαλύτερο μέρος αυτών οι 500.000 να είναι σπίτια, ενώ μόνο μερικές χιλιάδες είναι αντικείμενα. Η δυνατότητα της ελληνικής αγοράς είναι πολλαπλάσια και σε αυτή θέλουμε να ανταποκριθούμε, συγκεντρώνοντας εκατοντάδες χιλιάδες αντικείμενα second hand από όποιον ιδιώτη θέλει να τα μεταπουλήσει.

Οι χρήστες λοιπόν ανεβάζουν τα προϊόντα τους προς πώληση στην παλτφόρμα, ανεβάζοντας μια φωτογραφία, επιλέγουν την τιμή και τη δημοσιεύουν. Η εμπειρία μου λέει πως οι πιο ενδιαφέρουσες κατηγορίες για τους ανθρώπους είναι αυτές με πιο χαμηλό κόστος, όπως έπιπλα, παιδικά παιχνίδια και αντικείμενα, βιντεοπαιχνίδια».

Είναι όμως οι Ελληνες διατεθειμένοι να αγοράσουν second hand;

«Στην αρχή όλοι μου έλεγαν ότι οι Έλληνες δεν θέλουν να αγοράζουν από δεύτερο χέρι. Όμως το ίδιο έλεγαν πριν μερικά χρόνια και για την αγορά της Ουκρανίας που είναι μια αγορά που μοιάζει με την ελληνική και εκεί κανείς ήθελε να αγοράζει μεταχειρισμένα προϊόντα και υπάρχει έλλειψη εμπιστοσύνης. Δεν έχουν περάσει έκτοτε ούτε 10 χρόνια και η πλατφόρμα OLX στην Ουκρανία είναι στα κορυφαία δέκα sites σε επισκεψιμότητα και θα γίνει μεγαλύτερο από το Marktplaats. Γιατί λοιπόν να μην συμβεί και στην Ελλάδα; Ήδη η νοοτροπία αλλάζει οι καταναλωτές γίνονται πιο ώριμοι και λιγότερο επιφανειακοί και αναζητούν τα αντικείμενα που έχουν αξία ακόμη κι αν είναι δεύτερο χέρι

Ταυτόχρονα, όμως το vendora εν μέσω κρίσης καλύπτει μια κοινωνική ανάγκη. «Η αγορά second hand κρίση, δημιουργώντας περισσότερη αξία για τα αντικείμενα που όλοι αγοράζουμε, αφού τους δίνει μεταπωλητική αξία. Δίνει μια μεγάλη ευκαιρία σε όλους να αναπτυχθούν στο e-commerce. Υπάρχουν πολλά αντικείμενα που μπορεί να χάνουν την αξία τους για εμάς αλλά την έχουν για άλλους και έτσι μέσα από την παλτφόρμα μπορεί κάποιος να πουλήσει αυτό που δεν χρειάζεται και αποκτήσει κάτι άλλο. Για παράδειγμα, μητέρες μπορούν να πουλήσουν παιδικά ρούχα που είναι πια μικρά, και να αγοράσουν από την πλατφόρμα αυτά που τώρα χρειάζονται. Άλλοι έχουν δημιουργήσει τη δική τους εμπορική επιχείρηση ξεκινώντας πουλώντας αντικείμενα στην πλατφόρμα».

«Πιστεύω πολύ στην Ελλάδα και στις προοπτικές που δημιουργούνται ειδικά για τις startups. Έρχονται νέα κεφάλαια ύψους 260 εκ. ευρώ μέσω του EIF και του Equifund ειδικά για τις startups και δημιουργείται μια μεγάλη ευκαιρία. Επίσης, η προοπτική στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι μεγάλη και εκτιμώ ότι η τάση αυτή θα συνεχιστεί τα επόμενα χρόνια τόσο λόγω της βελτίωσης της ελληνικής οικονομίας, όσο και λόγω της αύξησης της ταχύτητας του ιντερνετ. Αν κάτι πρέπει να γίνει είναι να αποφασίσει το κράτος να στηρίξει τους νέους επιχειρηματίες, μειώνοντας το κόστος και το χρόνο ίδρυσης μιας επιχείρησης για να γίνει η Ελλάδα πραγματικά the land of opportunity».

Πηγή: Από την εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ που κυκλοφορεί κάθε Σάββατο στα περίπτερα όλης της χώρας