BIC: Γιατί προγραμματίζει νέες επενδύσεις στην Ελλάδα

Υποχώρησαν οι πωλήσεις στην Αμερική αλλά ενισχύθηκαν στη χώρα μας

BIC: Γιατί προγραμματίζει νέες επενδύσεις στην Ελλάδα

Αύξηση του τζίρου της στην ελληνική αγορά και μείωση των πωλήσεων της στην αμερικανική αγορά κατέγραψε το 2016 η BIC Bιολέξ, η οποία παράγει ξυριστικές λεπίδες, συσκευές ξυρίσματος, αναπτήρες και είδη αγραφής, αξεσουάρ και άλλων προϊόντων. 

Στη διάρκεια του 2016, στη βιομηχανική μονάδα της παραγωγής ξυριστικών λεπίδων και συσκευών-μηχανών στην Άνοιξη Αττικής η επιχείρηση δαπάνησε για πάγιες επενδύσεις 42,98 εκατ. ευρώ, έναντι 21,44 εκατ. ευρώ το 2015, καθώς ο γαλλικός όμιλος αναπτύσσεται ταχέως στη διεθνή αγορά ξυριστικών προϊόντων με μονάδα αιχμής την ελληνική, η οποία αποτελεί κέντρο έρευνας και ανάπτυξης νέων προϊόντων.
Συγχρόνως, σχεδίασε και υλοποιεί εντός του 2017 νέες αντίστοιχες επενδύσεις άνω των 40 εκατ. ευρώ, συνεχίζοντας να δίνει έμφαση σε νέο μηχανολογικό εξοπλισμό και επιπρόσθετες κτιριακές εγκαταστάσεις για την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας και την παραγωγή νέων προϊόντων.
Οι εξαγωγές της το 2016 μειώθηκαν κατά 4,5% στα 181,50 εκατ. ευρώ και απέφεραν το 89,6% των συνολικών εσόδων της, καθώς η ζήτηση στην αμερικανική αγορά, που είχε εμφανίσει μεγάλη αύξηση το 2015, σταθεροποιήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα.
Αντίθετα οι πωλήσεις της στην εγχώρια αγορά ανήλθαν στα 21, εκατ. Ευρώ σημειώνοντας αύξηση 12,2% .
Ως εκ τούτου, σε επίπεδο Ομίλου οι πωλήσεις το 2016 υποχώρησαν σε 202,54 εκατ. ευρώ, από 208,81 εκατ. ευρώ το 2015, παρουσιάζοντας μείωση 3%.
Όσον αφορά τα καθαρά κέρδη σημείωσαν πτώση 14,6% και διαμορφώθηκαν στα 30 εκατ. Ευρώ από κέρδη 35,1 εκατ. Ευρώ το 2015.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ιστορία της ΒIC ξεκινά το 1952, από την οικογένεια Πολίτη, η οποία εξειδικευόταν στην παραγωγή ξυριστικών λεπίδων δύο αιχμών.
Η ξυριστική λεπίδα δύο αιχμών, ASTOR και η ιδιαίτερα ανταγωνιστική της τιμή ήταν εκείνα που συνέβαλαν στην καθιέρωση της ΒΙΟΛΕΞ στην αγορά.
Στις αρχές της δεκαετίας του ’60 η ASTOR είχε ήδη ξεπεράσει κορυφαίες διεθνείς εταιρίες και ήταν η εταιρία με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ελλάδα. Το 1973 ήταν ορόσημο για την οικογένεια Πολίτη, καθώς ο Σουηδός μηχανικός Kenneth Gyllerstrom, σχεδίασε και παρήγαγε στο Περιστέρι το πρώτο απορριπτόμενο ξυριστικό μιας χρήσεως στον κόσμο. Ήταν μια κατασκευή που άλλαξε τα δεδομένα στον κόσμο των ξυραφιών.
Οι στρατηγικές συνεργασίες ήταν το επόμενο βήμα, με τον Αναστάσιο Πολίτη να συνάπτει συμφωνία με τον Γαλλικό όμιλο BIC, το όνομα του οποίου ήταν επίσης συνδεδεμένο με την καινοτομία, καθώς είχε κάνει μία αντίστοιχη επανάσταση με το στυλό μιας χρήσεως. Ένα χρόνο αργότερα η οικογενειακή επιχείρηση μετονομάζεται σε BIC VIOLEX και παράγει αρχικά για την ελληνική αγορά το πρωτοποριακό ξυριστικό μιας χρήσεως.
Το 1975 η BIC VIOLEX γίνεται μύθος και η πατέντα της τίθεται σε διεθνή κυκλοφορία. Τα εργοστάσια παραγωγής ξυριστικών λεπίδων σε Γαλλία, Βραζιλία και Αμερική δεν άργησαν να έρθουν και μέχρι και σήμερα κατασκευάζουν εκατομμύρια ξυραφάκια, τα οποία διοχετεύονται στις αγορές του εξωτερικού. Τελευταίος σταθμός για την οικογένεια Πολίτη ήταν το 1999, όταν η BIC VIOLEX εξαγοράστηκε από τον γαλλικό όμιλο BIC.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ