Πόλεμος ελληνικών εταιρειών τροφίμων με τις πολυεθνικές για μια θέση στο ράφι
Πληθαίνουν οι καταγγελίες Ελλήνων παραγωγών για προνομιακή μεταχείριση
Προνομιακή μεταχείριση των πολυεθνικών καταγγέλλουν οι ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα του λιανεμπορίου.Οι ελληνικές εταιρείες τροφίμων κατηγορούν τις αλυσίδες σουπερμάρκετ για προνομιακή τοποθέτηση στα ράφια των σουπερμάρκετ των προϊόντων των πολυεθνικών εις βάρος των ελληνικών προϊόντων, με αποτέλεσμα ο καταναλωτής να μην επιλέγει τα ελληνικά προϊόντα και από την άλλη να μην δίνεται η δυνατότητα στις ελληνικές επιχειρήσεις να αναπτυχθούν.
Το θέμα, ανακίνησε πρόσφατα και η γαλακτοβιομηχανία ΕΒΟΛ η οποία προχώρησε σε διακοπή της συνεργασίας της με τα Lidl αφού όπως υποστηρίζει η γερμανική αλυσίδα αρνείται να τοποθετήσει περισσότερους κωδικούς προϊόντων της στα καταστήματά της, πέραν των οκτώ που ήδη διαθέτει.
Όπως ισχυρίστηκε η εταιρεία «δεν θέλουμε να τα προωθήσει, αλλά να δώσει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να τα επιλέξουν» και προσθέτουν πως και στο παρελθόν άλλοι Έλληνες παραγωγοί που συνεργάζονταν με τη Lidl Hellas είχαν ανάλογα προβλήματα και κάποιοι διέκοψαν ενώ άλλοι βρήκαν λύση την τελευταία στιγμή.
Aπό την πλευρά της η Lidl υποστήριξε πως η EBOΛ ήταν εκείνη που μονομερώς και ενώ βρίσκονταν σε εξέλιξη συζητήσεις μεταξύ τους, σταμάτησε να δίνει τα προϊόντα της στα σούπερ μάρκετ, ενώ διευκρινίζεται ότι βάσει της πολιτικής που ακολουθεί η εταιρία, γίνεται προεπιλογή των προϊόντων, επώνυμων και ιδιωτικής ετικέτας, που τοποθετούνται στα ράφια της και είναι συγκεκριμένος αριθμός.
Εκπρόσωποι ελληνικών εταιρειών τροφίμων, υποστηρίζουν ότι κάποιες αλυσίδες σουπερμάρκετ δεν βάζουν σε όλα τα καταστήματα τα προϊόντα τους και πολλές φορές όχι το σύνολο των προϊόντων που παράγουν αλλά μερικά από αυτά.
«Η τακτική αυτή δεν μας δίνει την δυνατότητα να αναπτυχθούμε», υποστηρίζει στέλεχος μεγάλου Ομίλου τροφίμων στοfpress.gr. «Οι καταναλωτές δεν βρίσκουν τα προϊόντα μας και σε πολλές περιπτώσεις ελάχιστα αυτά που παράγουμε. Το πρόβλημα έχει ενταθεί στα χρόνια της κρίσης, λόγω της αύξησης του ανταγωνισμού και της σημαντικής μείωσης που έχει υποστεί η κατανάλωση».
Να σημειωθεί ότι εδώ και λίγο καιρό ορισμένες ελληνικές επιχειρήσεις προχώρησαν στην δημιουργία της πρωτοβουλίας «ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ» που αποτελείται από μία κοινότητα εξωστρεφών, παραγωγικών-μεταποιητικών επιχειρήσεων, ελληνικής ιδιοκτησίας.
Η πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ επιβραβεύει τις εταιρείες που βλέπουν την Ελλάδα σαν βάση της δραστηριότητας τους και όχι σαν μία ακόμα αγορά.
Όπως αναφέρουν «τα μέλη της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ χρησιμοποιούν, κυρίως, εγχώριους προμηθευτές και εφοδιαστικές αλυσίδες, τονώνοντας πολλαπλούς τομείς της οικονομίας, μεταποιούν πρώτες ύλες για να παράγουν τα προϊόντα τους, επενδύουν σε ανθρώπινο δυναμικό για την κάλυψη κάθε πτυχής της δραστηριότητάς τους, αναπτύσσουν έρευνα και ανάπτυξη επενδύοντας σε τεχνικό, επαγγελματικό και επιστημονικό προσωπικό και υποστηρίζοντας τα ελληνικά πανεπιστήμια και ερευνητικούς φορείς και επενδύουν στην ανάπτυξη των επιχειρήσεών τους.
Οι εταιρείες-μέλη της πρωτοβουλίας, φορολογούνται στην Ελλάδα και επανεπενδύουν τα κέρδη τους στην ελληνική οικονομία. Τέλος, δημιουργούν υψηλής ποιότητας διαφοροποιημένα προϊόντα που στη διεθνή αγορά λειτουργούν ως πρεσβευτές της Ελλάδας σε ολόκληρο τον κόσμο με αποτέλεσμα να δημιουργείται υψηλότερη προστιθέμενη αξία για την ελληνική οικονομία».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Lamda Development: Έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου έως 500 εκατ. ευρώ
Το χρονοδιάγραμμα της έκδοσης του Ομολογιακού Δανείου και της Δημόσιας Προσφοράς των Ομολογιών θα διαμορφωθεί…
HELLENiQ ENERGY: Placement για το 3,6% του μετοχικού κεφαλαίου από τον Ευάγγελο Μυτιληναίο
Η πώληση θα πραγματοποιηθεί μέσω fast-track διάθεσης μέσω βιβλίου προσφορών
ΕΛΤΑ: Κλείνουν 204 καταστήματα – Τι λέει η διοίκηση για τον εξορθολογισμό του δικτύου
Στις περιοχές όπου δεν θα υπάρχει φυσικό κατάστημα, οι υπηρεσίες θα συνεχίσουν να παρέχονται κανονικά…
Aktor: Ολοκληρώθηκε η απόσχιση του κλάδου κατασκευών και του κλάδου παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ
Η ανακοίνωση της εταιρείας
Μπουζνά: Η Euronext αποτελεί πλέον το επίκεντρο για την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση των κεφαλαιαγορών
Η Euronext παραμένει πλήρως αφοσιωμένη στις χρηματοοικονομικές αγορές.
Μείωση 1,1% στις τιμές παραγωγού στη βιομηχανία τον Σεπτέμβριο
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ
Παπουτσάνης: Αύξηση 22% στα κέρδη το εννεάμηνο – Στα 61 εκατ. ευρώ ο τζίρος
η Εταιρεία προβλέπει διψήφια ανάπτυξη του κύκλου εργασιών για το σύνολο του έτους
ΟΛΠ: Αύξηση 8,3% στα κέρδη εννεαμήνου - Αυξημένα κατά 11,3% τα έσοδα
Ποιοι τομείς ξεχώρισαν
Alter Ego Media: Εισέρχεται στον κλάδο του Live Entertainment - Aποκτά συμμετοχή στη Stages Network
Η STAGES NETWORK έχει παρουσία σε μία ολοκληρωμένη γκάμα πολιτιστικών και ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων
Quest: Δεν ασκεί την πρώτη option για το 80% της ACS η GLS
H GLS διατηρεί το δικαίωμα να προβεί στην εξαγορά του υπολοίπου ποσοστού (80%) της ACS…
Premia Properties: Σύσταση buy και τιμή στόχος 1,57 ευρώ από την Eurobank Equities
Υπάρχει περιθώριο για re-rating
Metlen: Ο Μυτιληναίος αγόρασε μετοχές αξίας 2,11 εκατ. ευρώ
Tον τελευταίο μήνα η μετοχή έχει χάσει άνω του 12%
31/10/2025 00:02
AVAX: Contrarian μέσω αγοράς ιδίων μετοχών
31/10/2025 00:01