Ποιοι διεκδικούν την Avis

Υποβλήθηκαν δύο προσφορές για την απόκτηση της - Πωλητής είναι η Τράπεζα Πειραιώς

Ποιοι διεκδικούν την Avis

Τα πάνω – κάτω έρχονται στον διαγωνισμό για την απόκτηση της Olympic Εμπορικές & Τουριστικές Επιχειρήσεις Α.Ε (του master franchisee στην Ελλάδα των Avis Rent a Car και Budget Rent a Car and Payless), μετά τη συμμαχία του επιχειρηματία Λάμπρου Παπακωνσταντίνου με τον Πάνο Γερμανό.

Στην διαγωνιστική διαδικασία της Τράπεζας Πειραιώς υποβλήθηκαν δύο προσφορές για την Avis. Σύμφωνα με τις πληροφορίες η μία υπεβλήθη από το Virtus South European Fund του κου Λάμπρου Παπακωνσταντίνου, με βασικό υποστηρικτή την Olympia Group, συμφερόντων του Πάνου Γερμανού και άλλους γνωστούς Ελληνες επιχειρηματίες. Η δεύτερη προσφορά υποβλήθηκε από το αμερικανικό private equity fund Fortress.

 

Υπενθυμίζεται ότι η Τράπεζα Πειραιώς είχε πρόσφατα δώσει νέα μικρή παράταση στην προθεσμία για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών, αναφορικά με την απόκτηση του 94% της Olympic Εμπορικές και Τουριστικές Επιχειρήσεις ΑΕ (γνωστή στην αγορά ως Avis).

Τον πρώτο λόγο θεωρητικά έχει η κοινοπραξία του τουρκικού ομίλου Koc με τον αμερικανικό όμιλο Avis Budget Group, καθώς με βάση τη σύμβαση μεταξύ της μητρικής Avis και της Olympic, η μητρική διατηρεί σε περίπτωση πώλησης της δεύτερης διπλό δικαίωμα πρώτης άρνησης και τελικής συναίνεσης. Οι απαιτήσεις της ιδιοκτήτριας της Olympic συνδέονται με την αποτίμηση της εταιρείας, την οποία επενδυτικοί κύκλοι τοποθετούν στα επίπεδα των 300-350 εκατ. ευρώ. Στο ποσό αυτό συνυπολογίζονται οι δανειακές υποχρεώσεις της εταιρείας, οι οποίες ανέρχονται σε 245 εκατ. ευρώ.

Να σημειωθεί ότι η Avis Hellas έχει κοστολογηθεί στα 330 εκατομμύρια ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των δανείων ύψους 245 εκατ. ευρώ που έχει λάβει από την Πειραιώς με ευνοϊκούς όρους, ενώ η εταιρεία το 2016 αύξησε τον κύκλο εργασιών της στα 152,5 εκατ., με ρεκόρ κερδών ebitda στα 76,3 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων 19,4 εκατ. (+41%).

Επίσης, σε ιστορικά υψηλά επίπεδα διαμορφώθηκε ο αριθμός του στόλου (31.700 αυτοκίνητα), οι αγορές αυτοκινήτων (8.600 αυτοκίνητα) όσο και το μέγεθος της προ φόρων κερδοφορίας (19 εκατ. ευρώ), ενώ υλοποιήθηκαν 7 εκατ. ευρώ νέες επενδύσεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ