O μεγιστάνας που μετέτρεψε το Pinterest σε μια σιωπηλή υπερδύναμη

Ο νέος «γίγαντας» του ιντερνετ διεκδικεί μια θέση στο Facebook και τοTwitter

O μεγιστάνας που μετέτρεψε το Pinterest σε μια σιωπηλή υπερδύναμη

Με τους αντιπάλους του, το Facebook και το Twitter ετοιμάζεται να «παίξει» ο γίγαντας του διαδικτύου που ακούει στο όνομα Pinterest και να κλέψει κάτι από την πίτα που μοιράζονται μόνοι τους τα τελευταία χρόνια.

Το Pinterest είναι μια νέα υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης που επιτρέπει στους χρήστες της να κάνουν bookmark σε ιστοσελίδες της επιλογής τους, καρφιτσώνοντας τες στον προσωπικό τους πίνακα.

Με αυτόν τον τρόπο, οι ιστοσελίδες οργανώνονται σε διαφορετικές θεματικές κατηγορίες και παρουσιάζονται με πολύ όμορφο τρόπο, δίνοντας έμφαση στην εικόνα και το video.

Ο δημιουργός και διευθύνων σύμβουλος του Pinterest, Μπεν Σίλμπερμαν είναι ο άνθρωπος τον οποίο ο «Observer» περιέγραψε σαν τον «Κλαρκ Κεντ της σκηνής των startups του Σαν Φρανσίσκο».

Εάν αυτό το site έφτασε σήμερα να έχει 175 εκατ. μηνιαίους χρήστες και αποτίμηση 12,3 δισ. δολαρίων, το οφείλει στο γεγονός ότι αυτός ο 35χρονος αντιήρωας της Silicon Valley κατάλαβε από πολύ νωρίς ότι «οι περισσότεροι άνθρωποι δεν έχουν κάτι έξυπνο να πουν στο Twitter ή κάτι συνταρακτικό να μοιραστούν στο Facebook». Ομως, όλοι έχουν ενδιαφέροντα, τα οποία έχουν μετατρέψει το Pinterest στην απόλυτη μηχανή του marketing.

Για τον Σίλμπερμαν, το Pinterest είναι ένας «κατάλογος ιδεών». Για τους διαφημιστές, είναι ο online ναός του καταναλωτισμού. Σε αυτή την πλατφόρμα, ο χρήστης δημιουργεί τους «πίνακές» του, στους οποίους «καρφιτσώνει» («pin») τις φωτογραφίες που του αρέσουν μέσα από μια αστείρευτη βιβλιοθήκη ιδεών.

Η μόδα, η διακόσμηση, οι συνταγές και οι συμβουλές για γονείς είναι τα δυνατά σημεία του Pinterest και αυτό μάλλον εξηγεί γιατί το 80% των χρηστών της πλατφόρμας είναι γυναίκες.

Και ενώ οι γυναίκες χρησιμοποιούν το Pinterest για να συγκεντρώσουν ιδέες για τον γάμο τους, οι άνδρες συλλέγουν σε αυτό τα ρολόγια και τα αυτοκίνητα που ονειρεύονται, ενώ τα ζευγάρια αντλούν έμπνευση για τη διακόσμηση του νέου τους σπιτιού.

Ανάμεσα σε εκείνους που παρακολουθούν την αγορά, η ηχηρότατη παρουσία του Pinterest στο πρόσφατο συνέδριο της διαφήμισης στις Κάννες δεν ήταν τυχαία.

Ειδικά καθώς μόλις τον περασμένο μήνα η πλατφόρμα είχε εγκαινιάσει και την πρώτη της διαφημιστική καμπάνια στην αμερικανική αγορά. Για όσους γνωρίζουν τον απόλυτα μεθοδικό τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ο Σίλμπερμαν, οι κινήσεις αυτές δείχνουν πως το Pinterest ετοιμάζει την αντεπίθεσή του. Και σίγουρα δεν περνούν απαρατήρητες στα στρατηγεία του Google, του Facebook και του Twitter.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ