Ο νέος πόλεμος των σούπερ μάρκετ

Επώνυμα brand εναντίον private label

Ο νέος πόλεμος των σούπερ μάρκετ

Όλο και περισσότερο τις προσφορές των επώνυμων προϊόντων στα σούπερ μάρκετ κυνηγούν οι Έλληνες καταναλωτές με αποτέλεσμα να υπάρχουν απώλειες στην ιδιωτική ετικέτα.

 

Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία της IRI, σύμφωνα με τα οποία η πορεία που καταγράφουν φέτος οι κωδικοί της ιδιωτικής ετικέτας σε επίπεδο τζίρου βρίσκεται σε ακολουθία με την πορεία της αγοράς.

Συγκεκριμένα τον Ιανουάριο τα private label κατέγραψαν πτώση 9,9% όταν στο σύνολο η αγορά των FMCG (ταχυκίνητα προϊόντα) εμφανίστηκε αντίστοιχο ποσοστό μείωσης 9,9%.

Στο δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου η αγορά συνολικά κατέγραψε μικρότερη πτώση στο 3,6% ενώ τα private label περιόρισαν τις απώλειες τους στα 2,6%. Σε επίπεδο τριμήνου (Ιανουάριος – Μάρτιος) τόσο η αγορά όσο και τα private label εμφάνισαν πτώση 4%.

Σε επίπεδο μεριδίου αγοράς τα private label εμφανίζουν στο πρώτο τρίμηνο του έτους σταθερή εικόνα στο 17,1%, επιδόσεις αντίστοιχες με την ίδια περίοδο του 2016.

Αυτό που πρέπει να επισημανθεί είναι το γεγονός ότι οι επιδόσεις των private label σε επίπεδο μεριδίου έχουν υποχωρήσει σε σχέση με το παρελθόν, επιστρέφοντας στα επίπεδα του 2012, όταν το μερίδιο τους ήταν 17,2% , σύμφωνα με τις μετρήσεις της IRI.

Ως καλύτερη χρονιά παραμένει το 2014 όπου το μερίδιο αγοράς των private label άγγιξε το 19%.

Η επιβράδυνση της πορείας της ιδιωτικής ετικέτας τη διετία 2015-2016 αποδίδεται κατά μεγάλο μέρος στην κατάρρευση της Μαρινόπουλος, ενώ σημαντικός παράγοντας που φέρεται ότι ανέκοψε την πορεία της ιδιωτικής ετικέτας είναι η μείωση της ψαλίδας της τιμής μεταξύ branded private label κωδικούς.

Αναφορικά με τις προβλέψεις για την πορεία του έτους στην κατηγορία «βαρόμετρο» θεωρείται η ενεργοποίηση των Ελληνικών Υπεραγορών, που επί της ουσίας σημαίνει ότι μεγαλύτερο μέρος του δικτύου της Μαρινόπουλος μπαίνει ξανά στο παιχνίδι.