Η ελληνική εταιρία που κατακτά τις αγορές σε Ευρώπη και Ασία

Η ελληνική εταιρία που κατακτά τις αγορές σε Ευρώπη και Ασία
Η ελληνική εταιρία, Apivita ΑΕ, σχεδιάζει να εισχωρήσει δυναμικά στις αγορές της Ευρώπης και την Ασίας, δίνοντας έμφαση της Κίνας, της Ιαπωνίας, της Αγγλίας και της Ιταλίας.

Παράλληλα όπως λέει, μιλώντας προς το ΑΠΕ -ΜΠΕ ο αντιπρόεδρος και εκ των ιδρυτών της εταιρείας κ. Νίκος Κουτσιανάς, οι νέες αγορές για την διετία 2016 -2017 είναι η Αγγλία και η Ιταλία ενώ η εταιρεία σκοπεύει να εμβαθύνει την παρουσία της στις αγορές της Ιαπωνίας και της Κίνας. Εν τω μεταξύ, προσφάτως η Apivita εγκαινίασε καταστήματα στο Άμστερνταμ, το Κίεβο, το Βουκουρέστι και στην Λευκωσία.

Ο κ. Κουτσιανάς εξηγεί πως “το επόμενο χρονικό διάστημα η εταιρεία θα επικεντρωθεί στην εμβάθυνση αγορών στις οποίες μετράει πολυετή παρουσία όπως είναι το Χονγκ Κονγκ, όπου έχει 10 καταστήματα, η Ιαπωνία , στην οποία διαθέτει Joint Venture εταιρεία με πέντε καταστήματα, η Ρουμανία και η Κύπρο.

Επίσης στην Αγγλία η Apivita λανσάρεται εκ νέου με μία σημαντική συνεργασία με τα premium καταστήματα Harvey Nichols και θα βρίσκεται σε οκτώ από αυτά σε διάφορες μεγάλες βρετανικές πόλεις, και στο Λονδίνο. Και στην Ιταλία η παρουσία της εστιάζεται σε τοποθέτηση και συνεργασία με μεγάλα φαρμακεία σε ολόκληρη τη χώρα”.

Εφέτος οι πωλήσεις της εταιρείας όπως λέει ο κ. Κουτσιανάς θα ανέλθουν στα 38 εκατ. Ευρώ και το ebitda στα 5,5 εκατ. Ευρώ. Η αύξηση των πωλήσεων θα προέλθει τόσο από την εσωτερική αγορά όσο και από το εξωτερικό (16% και 20% αντιστοίχως).

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2015 ήταν μία κακή χρονιά για την Apivita, λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων των φαρμακοποιών, αλλά και των capital controls, η οποία ωστόσο όμως κατόρθωσε παρόλα αυτά να βελτιώσει τόσο το ebitda από 12% στο 13% επί των πωλήσεων της όσο και τα προ φόρων κέρδη της.

Ειδικότερα οι πωλήσεις του 2015 ανήλθαν στα 32,3 εκατ. Ευρώ έναντι 34,3 εκατ. Ευρώ το 2014, το ebitda από 4,069 εκατ. Ευρώ το 2014 ανήλθε στα 4,123 εκατ. Ευρώ το 2015 και τα αποτελέσματα προ φόρων από 500.000 ευρώ το 2014 ανήλθαν στα 900.000 ευρώ.

Εφέτος στο επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου οι πωλήσεις της ανήλθαν στα 21,057 εκατ. Ευρώ έναντι 17,277 εκατ. Ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2015, το ebitda στα 3,507 εκατ. Ευρώ έναντι 2,178 εκατ. Ευρώ το 2015 και τα αποτελέσματα προ φόρων ανήλθαν στα 1,551 εκατ. Ευρώ, έναντι 274.000 στην αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι εφέτος η Apivita συμπληρώνει 38 χρόνια ζωής – ιδρύθηκε το 1979 από τους φαρμακοποιούς Νίκη και Νίκο Κουτσιανά – και δραστηριοποιείται σε 15 χώρες, στην Κύπρο, στην Ισπανία, το Βέλγιο, την Ολλανδία, το Λουξεμβούργο, τη Ρουμανία, την Ιαπωνία, το Χονγκ Κονγκ, την Αυστραλία, τις ΗΠΑ, την Αγγλία, την Κροατία, την Ουκρανία και Βουλγαρία και πρόσφατα και στην Ιταλία, σε συνεργασία με αλυσίδες φαρμακείων αλλά και στον χώρο του retail με δικά της καταστήματα, στα πρότυπα του flagship καταστήματος The APIVITA Experience Store στο κέντρο της Αθήνας.

Η εξαγωγική της δραστηριότητα αντιστοιχεί στο περίπου 30% των συνολικών της πωλήσεων.

Επενδύσεις στην επιστημονική έρευνα

Αυτή τη στιγμή, η εταιρεία συμμετέχει σε δέκα ερευνητικά προγράμματα σε συνεργασία με πανεπιστημιακά ιδρύματα και ερευνητικά κέντρα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Συνολικά η Apivita συνεργάζεται με 71 ιδρύματα σε 22 διαφορετικές χώρες, με την έρευνα να εστιάζεται κυρίως στα βότανα της ελληνικής φύσης, τα μελισσοκομικά προϊόντα, αλλά και τον υποθαλάσσιο χώρο της Μεσογείου. Μεγάλο επίτευγμα του τμήματος Scientific Affairs της εταιρείας, είναι η συμμετοχή της εταιρείας με Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση στο πρόγραμμα της Ε.Ε. Horizon 2020, το σημαντικότερο πρόγραμμα της ΕΕ για την έρευνα και την καινοτομία που δρομολογήθηκε ποτέ.

Το πρόγραμμα «HORIZON 2020» έχει σχεδιαστεί ώστε να ενισχύσει την παγκόσμια υπεροχή της ΕΕ στο πεδίο της επιστήμης, υποστηρίζοντας παράλληλα τα ταλαντούχα άτομα και τις καινοτόμες εταιρείες να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης, μεταφέροντας τις σπουδαίες ιδέες από το εργαστήριο στην αγορά.

Mέσω του «HORIZON 2020», για πρώτη φορά συνδέεται απόλυτα η έρευνα με την καινοτομία, σε μια προσπάθεια να μετατραπεί η εξαιρετικής ποιότητας επιστημονική έρευνα που διεξάγεται στα εργαστήρια σε καινοτόμες υπηρεσίες και προϊόντα που θα αλλάξουν προς το καλύτερο τις ζωές των ευρωπαίων πολιτών.

Σε αυτό το μεγαλόπνοο ευρωπαϊκό πρόγραμμα, η APIVITA συμμετέχει με 3 εγκεκριμένες προτάσεις. Είναι πραγματικά ιδιαίτερη τιμή για την APIVITA και την Ελλάδα η συμμετοχή της εταιρίας, σε έρευνες που εστιάζονται σε θαλάσσια προϊόντα με βιοτεχνολογία και βιοχημεία αιχμής.

Οι έρευνες αυτές που αφορούν σε θαλάσσιους οργανισμούς είναι ένας τομέας ιδιαίτερα σημαντικός και ανερχόμενος όχι μόνο για την κοσμετολογία και για την φαρμακευτική βιομηχανία.