Παντρεύονται δύο κινέζικοι κολοσσοί - Οι επιπτώσεις στην Ελλάδα

Πρόκειται για τη συγχώνευση δύο από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρίεςτης Κίνας, τηςChina Ocean Shipping (Group) Company (COSCO) και της China Shipping Group Co,χωρίς ωστόσο να ανακοινώνονται οι όροι της αναδιάρθρωσης.
Σύμφωνα πάντως με το Reuters, η China Shipping υποστηρίζει πως η συγχώνευση με την Cosco θα επικεντρωθεί στην μεταφορά φορτίου, στο container shipping και στις υπηρεσίες μεταφοράς πετρελαίου.
Η Κίνα, στην προσπάθειά της να τονώσει την οικονομία της, προχωρά σε αναδιάρθρωση των κρατικών επιχειρήσεων. Στόχος του σχεδίου είναι να μειώσει τους κλάδους εκείνους στους οποίους υπάρχει κορεσμός, δημιουργώντας ταυτόχρονα επιχειρήσεις που μπορούν να ανταγωνιστούν παγκοσμίως, κυρίως σε τομείς υψηλής αξίας όπως η αεροδιαστημική και η σιδηροδρομική τεχνολογία.
Αν ολοκληρωθεί η συγχώνευση των δύο κύριων κινεζικών ναυτιλιακών γραμμών, το νέο σχήμα που θα προκύψει θα κατέχει μερίδιο 8,1%στην αγορά container, ξεπερνώντας την Hapag-Lloyd και καταλαμβάνοντας την τέταρτη θέση στον κλάδο, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Alphaliner. Η CMA CGM, που στις αρχές της εβδομάδας αγόρασε την Neptune Orient Lines της Σιγκαπούρης, θα διατηρήσει την τρίτη θέση με μερίδιο 11,5%.