Μετά τις μίζες η Siemens επανέρχεται ...δριμύτερη. Δείτε ποιες δουλειές διεκδικεί

Μετά τις μίζες η Siemens επανέρχεται ...δριμύτερη. Δείτε ποιες δουλειές διεκδικεί
Επίσημο «τέλος» επιχειρεί να βάλει η Siemens στην «μαύρη» περίοδο της συνεργασίας της με το ελληνικό δημόσιο.

Μετά τον εξωδικαστικό συμβιβασμό με την ελληνική κυβέρνηση, ο γερμανικός κολοσσός επανακάμπτει ανακτώντας το χαμένο έδαφος με την εμπλοκή της στην αποκρατικοποίηση της ROSCO και το συμβόλαιο για τους 25 νέους συρμούς του Τραμ. Το ερώτημα παραμένει: θα μπορέσει να ξεπεράσει το «αμαρτωλό» της παρελθόν; Ένα ενδιαφέρον ερώτημα που παραμένει είναι η εκκρεμότητα με τις δικαστικές διενέξεις των προγραμματικών συμβάσεων για προμήθειες τροχαίου υλικού ύψους 423 εκατ. Ευρώ, μεταξύ της Siemens και του ΟΣΕ.
Από την πρώτη επίσκεψη της Καγκελαρίου Μέρκελ στην Ελλάδα το 2012, το Βερολίνο προσπάθησε να τερματιστεί η διένεξη μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της Siemens, κάτι που έγινε πριν από περίπου ενάμισι χρόνο. Σε ένα νομοσχέδιο 434 σελίδων, που περιλάμβανε πληθώρα ρυθμίσεων περιλήφθηκε και το συγχωροχάρτι προς τον γερμανικό κολοσσό. Μία υπόθεση, ενός εκ των μεγαλύτερων σκανδάλων της μεταπολίτευσης, που χειρίστηκε προσωπικά ο Ευάγγελος Βενιζέλος διασφαλίζοντας απαλλαγή για τις όποιες μελλοντικές συμμετοχές της εταιρείας.
Αυτό επέτρεψε στην ελληνική θυγατρική της Siemens να επανακάμψει. Πρώτο βήμα ήταν η επανενεργοποίηση της σύμβασης για τις επεκτάσεις των γραμμών 2 & 3 του Μετρό της Αθήνας. Πέρυσι παραδόθηκαν οι επτά σταθμοί, προϋπολογισμού 41,5 εκατ. ευρώ, που βρίσκονταν σε εκκρεμότητα, ενώ μέχρι το 2017, θα παραδοθούν άλλοι έξι σταθμοί προς τον Πειραιά. Στόχος της εταιρείας είναι η «επιστροφή» της στις ελληνικές μπίζνες.
Πρώτο βήμα είναι η συμμετοχή της στην αποκρατικοποίηση της ROSCO, εταιρεία συντήρησης τροχαίου υλικού που δημιουργήθηκε από τον διαχωρισμό του ΟΣΕ, που βρίσκεται αντιμέτωπη με τη γαλλική Alstom (και τον όμιλο Κοπελούζου) και τη ρωσική RDZ η οποία έχει εξασφαλίσει τη συμμαχία της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ. Πρόκειται για ένα καθοριστικής σημασίας μπρα-ντεφερ που θα καταδείξει και τη δυνατότητα του γερμανικού ομίλου να επανακάμψει νικηφόρα σε ένα θεωρητικά προνομιακό γι αυτόν πεδίο.
Η ελληνική θυγατρική πιέζεται σημαντικά από τον μητρικό όμιλο να παρουσιάσει θετικά αποτελέσματα μετά από ζημιογόνες χρήσεις τις οποίες σηματοδότησε η απουσία της από το επιχειρηματικό προσκήνιο.
Στο σχέδιο μάχης του επικεφαλής της «ελληνικής» Siemens, Πάνου Ξυνή, περιλαμβάνεται και το πρόγραμμα ύψους 66,2 εκατ. ευρώ για τους 25 νέους συρμούς του Τραμ. Ο ανταγωνισμός προβλέπεται σκληρός και σε αυτό το πεδίο, με αντιπάλους που περιλαμβάνουν, και εδώ, τη γαλλική Alstom, αλλά και την καναδική Bombardier, την ισπανική Caf, την πολωνική Solaris και την Scoda από την Τσεχία. Την πρώτη σειρά συρμών του Τραμ είχε αποσπάσει η ιταλική Breda με αντιπάλους τις Siemens, Alstom και Bombardier.
O διαγωνισμός της Aττικό Mετρό, εξελίσσεται με τη γνωστή καθυστέρηση των διαρκών αναβολών, με την τελευταία προθεσμία κατάθεσης προσφορών να λήγει την επόμενη εβδομάδα.
Παρά τη δικαστική αντιπαράθεση για τις προγραμματικές συμβάσεις, το ελληνικό σιδηροδρομικό έργο δείχνει να διαμορφώνει έναν από τους βασικούς στόχους της Siemens στην Ελλάδα -έχει αναλάβει εργολαβία 30 εκατ. ευρώ στο πλαίσιο του έργου για την ηλεκτροκίνηση στο δίκτυο Tιθορέα-Δομοκός- με τη θυγατρική να «καλοβλέπει» τόσο το έργο της συντήρησης και φύλαξης του σιδηροδρομικού δικτύου, ετήσιου προϋπολογισμού 50 περίπου εκατ., όσο και τα μελλοντικά έργα που θα βγάλει ο OΣE και η EPΓOΣE. Παράλληλα προσβλέπει και στις εργολαβίες στο πλαίσιο της επανεκκίνησης των αυτοκινητοδρόμων. Εκεί συμμετέχει στα έργα του E-65, της Iονίας οδού και του αυτοκινητόδρομου Αιγαίου.

Περισσότερα στην εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ που κυκλοφορεί σήμερα σε όλα τα περίπτερα της χώρας με αποκαλύψεις και εκπληκτικές προσφορές

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ