Διαδικτυακά "αναλφάβητες" οι εισηγμένες στο ΧΑ επιχειρήσεις.

Διαδικτυακά "αναλφάβητες" οι εισηγμένες στο ΧΑ επιχειρήσεις.
  Περιορισμένη είναι η χρήση του διαδικτύου από τις εισηγμένες εταιρείες στο Χρηματιστήριο Αθηνών, σύμφωνα με έρευνα του Παντείου Πανεπιστημίου.

Σε μία κρίσιμη οικονομικά περίοδο για τις ελληνικές επιχειρήσεις, οι εισηγμένες εταιρείες αποτυγχάνουν να χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικά το διαδίκτυο ως ένα επιπλέον κανάλι πωλήσεων, προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών, επικοινωνίας και προσέλκυσης πελατών. Ελάχιστες εταιρείες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα τους, για να πραγματοποιήσουν διαδικτυακές πωλήσεις. Ένας μεγάλος αριθμός εταιρειών δεν παρέχει τη δυνατότητα επικοινωνίας μέσω e-mail, ενώ ένα σημαντικό ποσοστό επιδεικνύει εσωστρέφεια, αναρτώντας το περιεχόμενό της μόνο στην ελληνική γλώσσα.

Πρόκειται για μερικά από τα συμπεράσματα της έρευνας, στο πλαίσιο της οποίας μελετήθηκε η διαδικτυακή παρουσία του 60% των εισηγμένων εταιρειών στο χρηματιστήριο (162 εταιρείες), ενώ εξετάστηκαν όλες οι εταιρείες μεγάλης κεφαλαιοποίησης.

Συμπεράσματα

Όπως προέκυψε από τα στοιχεία:

- Μία στις είκοσι εισηγμένες στο χρηματιστήριο εταιρείες (5,5%) δεν διαθέτει ιστοσελίδα,

- Μία στις πέντε εταιρείες (22,87%) δεν παραθέτει στην ιστοσελίδα της πληροφορίες για την πορεία της μέτοχής της,

- Η μία στις δύο εταιρείες μεγάλης κεφαλαιοποίησης παρουσιάζει προβληματική διαχείριση της ηλεκτρονικής επικοινωνίας,

- Μία στις δέκα εταιρείες (9,80%) έχει λογαριασμό στο facebook και μία στις είκοσι (4,58%) στο twitter,

- Μόλις μία στις 14 εταιρείες (7,19%) χρησιμοποιεί το δικτυακό της τόπο για ηλεκτρονικές πωλήσεις κι απευθείας on-line αγορές,

- Μία στις δέκα εταιρείες έχει ιστοσελίδα αποκλειστικά στην ελληνική γλώσσα,

- Το ένα τρίτο των ιστοσελίδων ανανεώνει το περιεχόμενό του σπάνια.

Εσωστρέφεια

Εντύπωση προκαλεί η εσωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων. Το 11,76% των ιστοσελίδων είναι γραμμένο μόνο στην ελληνική γλώσσα, αποκλείοντας έτσι εντελώς τους ξένους επισκέπτες. Ενδεικτικό της εσωστρέφειας είναι ότι μόλις τρεις ελληνικές επιχειρήσεις συμπεριλαμβάνονται στις πρώτες 10.000 θέσεις της παγκοσμίας κατάταξης των ιστοσελίδων, βάσει της επισκεψιμότητας τους. Οι δύο είναι ιστοσελίδες πολύ γνωστών ελληνικών εφημερίδων και η τρίτη είναι ιστοσελίδα μεγάλης αλυσίδας ηλεκτρονικών ειδών.

Οι ιστοσελίδες των ελληνικών εταιρειών αποτυγχάνουν να κινήσουν το ενδιαφέρον μεγάλης μερίδας Ελλήνων χρηστών. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι το 55% των εταιρειών, που μελετήθηκαν, δεν αναφέρεται στην κατάταξη των ελληνικών ιστοσελίδων, βάσει επισκεψιμότητας.

Το 77,12% των εισηγμένων στο χρηματιστήριο εταιρειών χρησιμοποιεί ιστοσελίδες περιεχομένου, με μοναδικό σκοπό να ανακοινώσει στους επισκέπτες κάποια βασικά στοιχεία για τη λειτουργία και τις δραστηριότητες της επιχείρησης. Μία στις τέσσερις σελίδες παρέχει τη δυνατότητα εγγραφής σε ηλεκτρονικό ενημερωτικό δελτίο (newsletter), ενώ μία στις δέκα εταιρείες προσφέρει υπηρεσία ενημέρωσης ανανέωσης περιεχομένου (RSS Feed). Ένα μικρό, αλλά σημαντικό ποσοστό εταιρειών (3,92%), έχει αποκλείσει κάθε δυνατότητα ηλεκτρονικής επικοινωνίας, καθώς δεν παρέχει ούτε e-mail ούτε φόρμα επικοινωνίας. Ανάμεσα στις εταιρείες αυτές, βρίσκονται, μάλιστα, δύο τράπεζες και μία μεγάλη εταιρεία υπολογιστών.

Λίγες εταιρείες παρέχουν ενισχυμένες δυνατότητες διάδρασης στους επισκέπτες τους, όπως ανάρτηση σχολίων (2,61%), συμμετοχή σε διαδικτυακές ψηφοφορίες (1,31%), διαδικτυακούς χώρους συζητήσεων (forum). Πρόκειται, κυρίως, για εταιρείες από τον κλάδο των Μ.Μ.Ε. και τον τεχνολογικό κλάδο. Το 10,46% των εταιρειών παρέχει στο χρήση τη δυνατότητα ανατροφοδότησης (user feedback) για τη βελτίωση του δικτυακού τόπου τους, μέσα από κάποια ειδική φόρμα επικοινωνίας ή ερωτηματολόγιο. Ένας μικρός αριθμός εταιρειών εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες των κοινωνικών δικτύων για την προσέκλυση πελατών και την επικοινωνία μαζί τους. Μόλις μία στις δέκα εταιρείες (9,80%) έχει λογαριασμό στο facebook και μία στις είκοσι (4,58%) στο twitter.

Αδυναμία στη διαχείριση της ηλεκτρονικής επικοινωνίας

Το 8,7% των εταιρειών μεγάλης κεφαλαιοποίησης δεν παρείχε στο χρήστη καμία δυνατότητα επικοινωνίας, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail). Επισημαίνεται ότι ανάμεσα στις εταιρείες αυτές συγκαταλέγονται και τρεις τράπεζες. Από τις 42 εταιρείες μεγάλης κεφαλαιοποίησης, στις οποίες στάλθηκε ηλεκτρονικό μήνυμα, αποκρίθηκαν ακριβώς οι μισές (21).

Εντοπίζεται σημαντικό πρόβλημα στη διαχείριση της ηλεκτρονικής επικοινωνίας από τις εταιρείες. Από τις εταιρείες, που ανταποκρίθηκαν, η μεγάλη πλειοψηφία (61,9%) απάντησε αυθημερόν. Οι υπόλοιπες εταιρείες ανταποκρίθηκαν με καθυστέρηση: μίας εργάσιμης το 9,52%, 2-4 εργάσιμων το 14,29% και πάνω από 4 μέρες το 14,29%. Μόλις έντεκα ιστοσελίδες (7,19%), των εισηγμένων στο ελληνικό χρηματιστήριο εταιρειών χρησιμοποιούνται για την πραγματοποίηση ηλεκτρονικών πωλήσεων (e-commerce).

Επίσης, εξετάστηκαν πέντε βασικά χαρακτηριστικά, απαραίτητα για κάθε εμπορική ιστοσελίδα: η ύπαρξη καλαθιού αγοράς, πολιτικής επιστροφής προϊόντων, ασφαλούς μηχανισμού πληρωμής, πιστοποίησης ασφάλειας και όρων προστασίας προσωπικών δεδομένων. Οι ελληνικές εμπορικές ιστοσελίδες υστερούν σημαντικά στην παροχή ποιοτικής εξυπηρέτησης. Ενδεικτικό της κατάστασης είναι ότι μόλις μία στις τέσσερις ιστοσελίδες αναφέρουν την πολιτική επιστροφής των προϊόντων, ενώ μόλις οι μισές παρέχουν ασφαλή μηχανισμό ηλεκτρονικών πληρωμών.

ΑΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ