Αυτοί είναι οι Έλληνες εφοπλιστές που θα επενδύσουν 25 δισ. δολάρια για ναυπηγήσεις

Αυτοί είναι οι Έλληνες εφοπλιστές που θα επενδύσουν 25 δισ. δολάρια για ναυπηγήσεις
Το top-10 των εφοπλιστών που ετοιμάζουν επενδύσεις μαμούθ - Όλα τα ονόματα και τα επενδυτικά τους πλάνα.

«Οι Έλληνες έχουν αποδείξει τη δυνατότητά τους να πλέουν επιτυχώς μέσα στις δυσκολίες και είναι βέβαιο ότι οι αγορές και οι τράπεζες το γνωρίζουν αυτό και στηρίζουν τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες». Με τα λόγια αυτά οικονομικός αναλυτής, με εξειδίκευση σε θέματα ναυτιλίας, περιέγραψε σε πρόσφατο συνέδριο τους λόγους για τους οποίους, εν μέσω παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, η ελληνική ναυτιλία όχι μόνο διατηρεί την πρωτοκαθεδρία στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία αλλά έχε επιδοθεί σε ένα κρεσέντο επενδύσεων προκαλώντας οικονομική ασφυξία στους ανταγωνιστές της, που δεν μπορούν να την ακολουθήσουν.

Οι ‘Ελληνες πλοιοκτήτες έχουν σε εξέλιξη από τα μεγαλύτερα ναυπηγικά προγράμματα, η συνολική αξία των οποίων υπολογίζεται αυτή την εποχή και έως το 2016, με βάση τα συμβόλαια που έχουν υπογράψει, στα 25 δισεκατομμύρια δολάρια. Οι μεγάλοι ναυλωτές, που είναι συνήθως πολυεθνικές εταιρείες, επιλέγουν τα νεότευκτα πλοία για λόγους ασφάλειας αλλά και οικολογικούς. Οι Έλληνες το προέβλεψαν και ξεκίνησαν ένα μπαράζ ναυπηγήσεων το οποίο συνεχίζεται εξασφαλίζοντας καλούς ναύλους. Οι εποχές που κάποιοι κοιτούσαν αφ’ υψηλού την ελληνική ναυτιλία διότι διέπρεπε κυρίως με μεταχειρισμένα πλοία έχει παρέλθει. οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες χτυπάνε τον ανταγωνισμό και στις ναυπηγήσεις παίρνοντας κεφάλι.

Top 10

Στην κορυφαία 10άδα, στο Top 10, των Ελλήνων πλοιοκτητών που ναυπηγούν πλοία ξεχωρίζουν σύμφωνα με τα στοιχεία της Marine Information Services (MIS):

-Πέτρος Παππάς με τη Star Bulk ο οποίος ναυπηγεί συνολικά 48 πλοία εκ των οποίων 32 φορτηγά, έξι δεξαμενόπλοια και 10 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

-Ιωάννης Αγγελικούσης με τις εταιρείες Anangel Maran tankers έχει πρόγραμμα για 19 πλοία εκ των οποίων δύο δεξαμενόπλοια και 17 υγραεριοφόρα.

- Νίκος και Χάρης Βαφειάς με τον Όμιλο Vafias, 19 πλοία εκ των οποίων δύο φορτηγά και 17 υγραεριοφόρα.

- Ευάγγελος Μαρινάκης με την Capital Shipmanagement. Έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για την κατασκευή 18 συνολικά πλοίων εκ των οποίων 10 είναι δεξαμενόπλοια και οκτώ μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

- Ακολουθούν με τον ίδιο αριθμό πλοίων ο Θανάσης και Πάνος Λασκαρίδης της Laskaridis Group που ναυπηγούν 18 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.

- Στα 18 πλοία βρίσκεται και ο Τζων Χατζηπατέρας με την Dorian Hellas που έχει συμβόλαια για την ναυπήγηση 18 υγραεριοφόρων.

- Ναυπηγικό πρόγραμμα που περιλαμβάνει 15 πλοία έχουν σε εξέλιξη ο Θόδωρος Βενιάμης με την golden union όλα φορτηγά και η οικογένεια Λογοθέτη με την Lomar Shipping Ltd εκ των οποίων τα έξι είναι φορτηγά και τα εννέα containerships.

- Ο Μιχάλης Μποδούρογλου με τις εταιρείες Allseas και Paragon ναυπηγεί συνολικά 13 πλοία εκ των οποίων εννέα φορτηγά και τέσσερα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Την 10άδα συμπληρώνουν:

- ο Γιώργος Οικονόμου με τις εταιρείες Cardiff-Dryships-TMS-Ocean Rig ο οποίος έχει ναυπηγικό πρόγραμμα για 12 πλοία. Από αυτά τέσσερα είναι φορτηγά, δύο δεξαμενόπλοια, δύο υγραεριοφόρα και τέσσερα άλλων τύπων.

- Ο Θανάσης Μαρτίνος με την Εastern Mediterranean Maritime, με έξι δεξαμενόπλοια και έξι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Υπάρχουν όμως στην πρώτη 20αδα και άλλα γνωστά ονόματα του ελληνικού εφοπλισμού που «κτίζουν» από 10 πλοία και άνω:

- Ο Κωνσταντίνος Κωνσταντακόπουλος της Costamare με 11 πλοία, όλα containerships,

- Ο Όμιλος Τσάκου με 10 πλοία εκ των οποίων εννέα δεξαμενόπλοια και ένα LNG

- Ο Πήτερ Λιβανός με τις εταιρείες Euronav και Gaslog LNG με 10 πλοία όλα για μεταφορά φυσικού αερίου

- Ο Πάρις Κασιδόκωστας – Λάτσης με την Consolidated Marine Management Inc επίσης με 10 πλοία υπό ναυπήγηση, έξι δεξαμενόπλοια και τέσσερα LNG

- H Εletson των οικογενειών Καρασταμάτη-Κέρτσικοφ και Χατηζελευθεριάδη με 10 πλοία όλα υγραεριοφόρα.


ΑΡΙΘΜΟΙ…

Οι συνολικές παραγγελίες που έχουν τοποθετηθεί μέχρι το 2016 από εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, φθάνουν τα 502 πλοία, φορτηγά, δεξαμενόπλοια, μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, LPG και LNG, συνολικής χωρητικότητας 47,5 εκατομμυρίων τόνων. Μέσα στο 2014 αναμένεται να παραδοθούν συνολικά 194 πλοία, χωρητικότητας 17,5 εκατομμυρίων τόνων. Από αυτά τα 103 είναι φορτηγά, 34 κοντεϊνεράδικα 33 δεξαμενόπλοια 12 LNG, 8 LPG και 4 άλλων τύπων.

Το 2015 αναμένεται η παράδοση 237 πλοίων χωρητικότητας 20,8 εκατ. τόνων, εκ των οποίων 99 φορτηγά, 45 δεξαμενόπλοια, 36 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, 30 LPG, 20 LNG και 7 off shore.

Το 2016 είναι να παραδοθούν από τα ναυπηγεία σε ελληνικά συμφέροντα 134 πλοία, 14,5 εκατ. τόνων και το 2017 13 έως τώρα 1,4 εκατ. τόνων.

Ο ρόλος των αμερικανικών κεφαλαίων που επενδύονται στις ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες για ναυπηγήσεις πλοίων και αγορές άλλων μικρής ηλικίας ωθούν προς τα πάνω την ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία. Το 52% των εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών στα δύο μεγαλύτερα χρηματιστήρια στο κόσμο, στο New York Stock Exchange και στο NASDAQ, έχει Έλληνες ιδιοκτήτες. Στα χρηματιστήρια της Νέας Υόρκης, διαπραγματεύονται οι μετοχές 26 εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, ενώ υπάρχουν και δύο εισηγμένες στη χρηματαγορά του Λονδίνου ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό τους στις 28.

Οι 28 εισηγμένες διαχειρίζονται ένα στόλο από 709 πλοία εκ των οποίων τα 282 είναι φορτηγά, 200 δεξαμενόπλοια, 172 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 55 μεταφοράς αερίου.

Από την εφημερίδα Παραπολιτικά που κυκλοφορεί σήμερα στα περίπτερα με πολύ παρασκήνιο και μεγάλες προσφορές