Δεν παίρνει «μπροστά» η ηλεκτροκίνηση

Πόσα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πουλήθηκαν στην Ελλάδα

Δεν παίρνει «μπροστά» η ηλεκτροκίνηση

Μπορεί να εγκαινιάστηκε πρόσφατα ο πρώτος και μοναδικός σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Αττική στην Ελλάδα οι πωλήσεις τέτοιου τύπου Ι.Χ. αυτοκινήτων βρίσκονται ακόμη στο απόλυτο μηδέν!!
Στην Ελλάδα η ηλεκτροκίνηση δεν έχει αναπτυχθεί με γοργούς ρυθμούς καθώς, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει σε άλλα κράτη, δεν υπάρχουν τα αντίστοιχα κίνητρα στην αγορά.

Οι ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων ξεκίνησαν στα τέλη του 2013. Το 2014 ταξινομήθηκαν μόλις 38 τέτοια οχήματα σε αγορά 71.218 οχημάτων. Αντίστοιχα το 2015 32 ηλεκτρικά, το 2016 32 σε αγορές 75.805 και 78.873 αντίστοιχα και το πρώτο εξάμηνο του 2017 μόλις 12!

Το μέλλον της ηλεκτροκίνησης στις Ευρωπαϊκές χώρες βασίζεται στο χαμηλότερο λειτουργικό κόστος αλλά και στη φιλικότητα προς το περιβάλλον. Οι κυβερνήσεις ποντάρουν στο τελευταίο και γι’ αυτό επιδοτούν την ηλεκτροκίνηση. Με τον τρόπο αυτό επιδιώκουν να μειώσουν το υψηλό αρχικό κόστος απόκτησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Σε αρκετές χώρες παρέχονται επιπλέον προνόμια, όπως π.χ. στη Νορβηγία, στην οποία η στάθμευση ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι εντελώς δωρεάν και η κυκλοφορία επιτρέπεται σε περιοχές που απαγορεύεται η κυκλοφορία συμβατικών οχημάτων.

Πλέον όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό εστιάζουν στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, προκειμένου να απαντήσουν στις σύγχρονες τάσεις.

Σύμφωνα και με έκθεση της ολλανδικής τράπεζας ING τα ηλεκτρικά οχήματα θα επικρατήσουν στην αγορά της Ευρώπης μέσα σε μόλις δύο δεκαετίες. Οι προβλέψεις της ING βασίζονται στις ολοένα και χαμηλότερες τιμές των ηλεκτρικών μπαταριών, στα προγράμματα κυβερνητικής υποστήριξης και επιδότησης, καθώς και στην καλύτερη ικανότητα κλιμάκωσης της βιομηχανίας.

Μεταξύ του 2017 και του 2024, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναμένεται να καταστούν «η λογική επιλογή για τους οδηγούς στην Ευρώπη», αναφέρει η έκθεση, καθώς οι τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων μειώνονται συνεχώς, λόγω των φθηνότερων μπαταριών και της ολοένα και μεγαλύτερης αυτονομίας τους μεταξύ φορτίσεων. Η υποδομή των σταθμών φόρτισης αναμένεται επίσης να γιγαντωθεί, εν μέρει λόγω της κρατικής υποστήριξης για τη διάδοσή τους.

Η μετάβαση από τα ορυκτά καύσιμα στον ηλεκτρισμό αναμένεται εδώ και καιρό να δημιουργήσει μία διαταραχή στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Στην πραγματικότητα, αυτή έχει ήδη ξεκινήσει, αναφέρει η έρευνα. Ενδεικτικά, η σουηδική εταιρία Volvo ανακοίνωσε ήδη ότι δεσμεύεται να επικεντρωθεί αποκλειστικά σε υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα έως το 2019.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ