Μαζικές αγωγές στην Volkswagen από Ελληνες ιδιοκτήτες Ι.Χ.

Μαζικές αγωγές στην Volkswagen από Ελληνες ιδιοκτήτες Ι.Χ.
Μαζικές αγωγές αναμένεται να καταθέσουν οι έλληνες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων Volkswagen διεκδικώντας απαοζημειώσεις, καθώς θεωρούν ότι παραπλανήθηκαν από την εταιρία.

Γι'αυτόν ακριβώς το λόγο, σύμφωνα με πληροφορίες του fpress.gr, έχουν ξεκινήσει συζητήσεις με μεγάλα δικηγορικά γραφεία, προκειμένου να ενημερωθούν για το κατά πόσον μπορούν να κινηθούν μαζικά εναντίον της εταιρίας και κατά πόσον τα γραφεία αυτά μπορούν να τους εκπροσωπήσουν στα δικαστήρια.

Και αυτό γιατί το σκάνδαλο της Volkswagen δεν έχει τελειωμό, αφού όπως δήλωσε η ίδια η εταιρεία, το λογισμικό παραποίησης των μετρήσεων των ρύπων που μέχρι τώρα ήταν εξοπλισμένα μόνο τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, τώρα βρίσκεται και στα βενζινοκίνητα, όπως μεταδίδει το Bloomberg.

Ήδη 11 εκατ . πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα έχουν εντοπισθεί έως τώρα με το λογισμικό παραποίησης των μετρήσεων και μετά την νέα έρευνα που πραγματοποιήθηκε, η αυτοκινητοβιομηχανία ανέφερε πως θα μπορούσαν να δαπανηθούν τουλάχιστον άλλα 2 δισ. ευρώ στα ήδη 6,7 δισ. που απαιτούνται για να διορθωθεί η βλάβη.

Η νέα αυτή αποκάλυψη, δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερη πίεση στον νέο CEO της εταιρείας Matthias Mueller που αντικατέστησε τον Martin Winterkorn, μόλις βγήκε στην επιφάνεια το σκάνδαλο. Το εποπτικό συμβούλιο της Volkswagen ανακοίνωσε ότι θα συναντηθεί σύντομα για να συζητήσει τα περαιτέρω μέτρα που πρέπει να παρθούν αλλά και τις συνέπειες.

Τα μοντέλα της Volkswagen που επηρεάζονται από το σκάνδαλο είναι το Polo, το Golf και το Passat, όπως και το Audi A1 και Α3 Subcompact επισήμανε εκπρόσωπος της Volkswagen.

Όσον αφορά τα μοντέλα που διαθέτουν άλλο εμπορικό σήμα, αυτά που επηρεάζονται είναι το Skoda Octavia, το Seat Ibiza και το Seat Leon.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέλεξε το «fpress.gr», από τον Νοέμβριο του 2011 μέχρι και τον Αύγουστο του 2015 –δηλαδή στην περίοδο ελεύθερης εισόδου των πετρελαιοκίνητων στα μεγάλα αστικά κέντρα- στην Ελλάδα πουλήθηκαν συνολικά 252.569 καινούργια αυτοκίνητα.

Από αυτά, τα 136.185 ήταν πετρελαιοκίνητα και τα 113.690 βενζινοκίνητα (η μικρή διαφορά που απομένει για το σύνολο αφορά σε ηλεκτρικά και υβριδικά που έχουν πολύ μικρό μερίδιο αγοράς στην Ελλάδα κυρίως λόγω κόστους κτήσης).

Προκύπτει λοιπόν ότι το μερίδιο των πετρελαιοκίνητων σε αυτό το διάστημα, έφτασε στο 53,9%. Μάλιστα, χρόνο με τον χρόνο, η πετρελαιοκίνηση κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος. Από 19% που ήταν στο πρώτο δίμηνο του 2011 όταν και επιτράπηκε για πρώτη φορά η πετρελαιοκίνηση φτάσαμε στο 39,39% το 2012, στο 67,51% το 2013 και στο… 63,44% το 2014.

Ακόμη και μέσα στο 2015 με την τόση αβεβαιότητα, το κατά κανόνα ακριβότερο –συγκριτικά με το βενζινοκίνητο- πετρελαιοκίνητο διατηρεί στο 8μηνο μερίδιο άνω του 61,8%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι εκτός από τα καινούργια οχήματα, στους ελληνικούς δρόμους κυκλοφορούν πλέον και δεκάδες χιλιάδες μεταχειρισμένα ΙΧ με κινητήρες diesel κάτι που σημαίνει ότι σε πολύ λίγα χρόνια, η πετρελαιοκίνηση έχει κατακτήσει ήδη αξιοσημείωτο μερίδιο στον «στόλο» των ΙΧ που κυκλοφορούν.

Η ανάλυση των πωλήσεων στα πετρελαιοκίνητα ανά μάρκα δείχνει ότι η Volkswagen αποσπά διόλου ευκαταφρόνητο μερίδιο στην Ελλάδα. Στο οκτάμηνο του 2015, σε σύνολο 32.598 πετρελαιοκίνητων που πουλήθηκαν η Volkswagen πούλησε 2.952 με μερίδιο 9%. Αντίστοιχα, το 2014, οι πωλήσεις της Volkswagen ήταν 4.003 σε σύνολο 44.782 (μερίδιο 8,93%)


Oι πωλήσεις στην Ελλάδα

ΠερίοδοςΠωλήσεις ΠετρελαιοκίνητωνΠωλήσεις βενζινοκίνητωνΣύνολο αγοράςΜερίδιο πετρελαιοκίνητων
Νοέμβριος-Δεκέμβριος 20112.49110.45213.08619,04%
Νοέμβριος-Δεκέμβριος 201222.84334.64557.99939,39%
Νοέμβριος-Δεκέμβριος 201333.47124.27958.19857,51%
Νοέμβριος-Δεκέμβριος 201444.78225.01470.59163,44%
Ιανουάριος-Αύγουστος 201532.59819.30052.69561,86%
ΣΥΝΟΛΟ136.185113.690252.56953,92%