Ερχονται τα diesel Ι.Χ σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη

Ερχονται τα diesel Ι.Χ σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη
Με Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Περιβάλλοντος και Υποδομών και όχι με διάταξη νόμου, όπως προβλέπεται μέχρι σήμερα, θα μπορεί να αίρεται η απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης για τα Ι.Χ. και τα ελαφρά φορτηγά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Αυτό προβλέπει τροπολογία που θα κατατεθεί σήμερα στη Βουλή από το υπουργείο Περιβάλλοντος και η οποία ουσιαστικά δίνει το πράσινο φως για την απελευθέρωση της κίνησης των diesel οχημάτων στα δύο μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας.

Το ενδιαφέρον της υπόθεσης είναι ότι η συγκεκριμένη τροπολογία κατατίθεται στη βουλή μετά την πρόσφατη αρνητική τοποθέτηση της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, στην απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης για τα Ι.Χ. στις δύο μεγαλουπόλεις. Και η απόφαση αυτή είχε παρθεί γιατί η επιτροπή θεώρησε ότι δεν πληρούνται προς το παρόν οι 5 προϋποθέσεις που έχουν τεθεί και έχουν να κάνουν τόσο με την ποιότητα των καυσίμων στη χώρα μας, όσο και με τις εκπομπές ρύπων από τους πετρελαιοκινητήρες. Μάλιστα η επιτροπή υποστήριξε ότι θα πρέπει να επαναξιολογηθεί και το κατά πόσον θα πρέπει να επιτρέπεται η πετρελαιοκίνηση και σε άλλες ελληνικές πόλεις με επιβαρυμένο περιβάλλον.

Οι πέντε προϋποθέσεις που είχε θέσει η επιτροπή

1. Να αυξηθεί το ποσοστό χρήσης των ΜΜΜ από τους κατοίκους με ανάλογη μείωση της χρήσης των ΙΧ οχημάτων.

2. Να μειωθούν τα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης σε ότι αφορά στα αιωρούμενα σωματίδια και τα οξείδια του αζώτου.

3. Να διαμορφωθούν σε χαμηλότερα επίπεδα οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου από τα πετρελαιοκίνητα ΙΧ οχήματα σε σύγκριση με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα.

4. Να οργανωθεί σωστά η υποδομή ελέγχου της ποιότητας των καυσίμων και της περιβαλλοντικής λειτουργίας των κινητήρων.

5. Να αντιμετωπισθεί η νοθεία στα καύσιμα με συστηματικούς ελέγχους σε όλους τους κρίκους της αντίστοιχης αλυσίδας (διυλιστήρια, εταιρίες εμπορίας, βυτιοφόρα, πρατήρια).