Crash Test: Πόσα πληρώνει ο Έλληνας και πόσα ο Ευρωπαίος για τέλη κυκλοφορίας
Τα στοιχεία προέρχονται από τον Ευρωπαϊκό Σύνδεσμο Κατασκευαστών Αυτοκινήτων. Προκύπτουν από επεξεργασία των συστημάτων που υιοθετεί η κάθε χώρα για να υπολογίσει τα τέλη κυκλοφορίας. Προφανώς, τα συστήματα δεν είναι ίδια. Άλλη χώρα χρεώνει με βάση τον κυβισμό, άλλη με βάση την ισχύ και άλλη ακόμη και με βάση την κατανάλωση καυσίμου. Σε κάθε περίπτωση, οι υπολογισμοί έγιναν για το ίδιο αυτοκίνητο ώστε τα ποσά να είναι απολύτως συγκρίσιμα. Ειδικά, για την Ελλάδα, εκτός από τα τέλη κυκλοφορίας έχει προστεθεί και ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης. Πρόκειται για ελληνική πατέντα καθώς καμία άλλη ευρωπαϊκή χώρα δεν έχει τέτοιο φόρο. Ο πίνακας έχει ως εξής:
ΙΧ 1200 κυβικών με 69 άλογα και 115 γραμμάρια CO2 | ΙΧ 2000 κυβικών με 151 άλογα και 167 γραμμάρια CO2 | |
Αυστρία | 178,2 | 574,2 |
Βέλγιο | 181,24 | 401,41 |
Κύπρος | 57,5 | 501 |
Εσθονία | 0 | 0 |
Γαλλία | 0 | 0 |
Γερμανία | 64 | 184 |
Ελλάδα | 103,5 | 815,75 |
Ιρλανδία | 200 | 570 |
Ιταλία | 131,58 | 429,57 |
Λεττονία | 31,31 | 150,79 |
Λουξεμβούργο | 55,2 | 130,26 |
Μάλτα | 110 | 180 |
Ολλανδία | 660 | 1444 |
Πορτογαλία | 99 | 229 |
Σλοβακία | 0 | 0 |
Σλοβενία | 62 | 153 |
Στις χώρες όπου υπάρχει μηδενικό, δεν πρόκειται περί λάθους. Απλώς υπάρχουν χώρες οι οποίες δεν επιβάλλουν καθόλου τέλη κυκλοφορίας.