Οι θεσμοί «βάζουν στο μάτι» και τη ναυτιλία

Σύμφωνα με το Reuters, οι δανειστές απαιτούν αύξηση του φόρου χωρητικότητας που καταβάλουν οι ελληνικές εφοπλιστικές εταιρείες, καθώς και αλλαγές στο συνταγματικά κατοχυρωμένο θεσμικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία της ελληνικής ναυτιλίας, συμπεριλαμβανομένης και της κατάργησης φοροαπαλλαγών που απολάμβαναν μέχρι σήμερα.
Μία τέτοια εξέλιξη θα είχε δραματικές επιπτώσεις όχι μόνο «στους εγχώριους ολιγάρχες και πλούσιους Ελληνες εφοπλιστές», αλλά κατ' επέκταση στο σύνολο της ελληνικής οικονομίας οδηγώντας την σε περαιτέρω συρρίκνωση, αναφέρει το πρακτορείο.
Η ελληνική ναυτιλία αντιπροσωπεύει περίπου το 7% του εγχώριου ΑΕΠ με συναλλαγματικές εισροές της τάξεως των 13 δισ. ευρώ, απασχολώντας περί τους 192.000 εργαζόμενους, το συνολικό εισόδημα των οποίων υπολογίζεται περί τα 2,7 δισ. ευρώ.
Ο ελληνικός στόλος, τονίζει το Reuters, παραμένει ένας από τους μεγαλύτερους παγκοσμίως, διαθέτοντας πλοία που δεν περιορίζονται μόνο στην «ελληνική σημαία», ενώ πολλές εταιρείες έχουν την έδρα τους στο εξωτερικό και είναι εισηγμένες σε ξένα χρηματιστήρια. Η αλλαγή του φορολογικού καθεστώτος, επισημαίνουν αναλυτές στους οποίους απευθύνθηκε το Reuters, θα οδηγούσε πολλούς εφοπλιστές σε «μαζική έξοδο» από την ελληνική αγορά, σπάζοντας μια «εθνική παράδοση» χιλιετιών, κάτι που στο τέλος δεν θα έπληττε παρά την ελληνική οικονομία και κοινωνία στο σύνολό της, αναφέρει το πρακτορείο.
Τονίζεται επίσης ότι παρά την ευνοϊκή μεταχείριση, η Ελλάδα δεν είναι η μόνη χώρα που ακολουθεί αυτό το δρόμο για τη ναυτιλιακή κοινότητά της και ότι αντίθεται μάλιστα οι Ελληνες πλοιοκτήτες φορολογούνται περισσότερο συγκριτικά με αυτούς ορισμένων άλλων χωρών της ΕΕ.
Το ίδιο το Reuters αφήνει υπόνοιες ότι στόχος είναι να πληγεί η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας, με τις νέες αξιώσεις των δανειστών, καθώς δεν έχει άμεση εμπλοκή στη διαμόρφωση των δημοσιονομικών στόχων της χώρας.