Που οφείλεται η μείωση του δείκτη τιμών καταναλωτή τον Ιανουάριο

Που οφείλεται η μείωση του δείκτη τιμών καταναλωτή τον Ιανουάριο
Μείωση 1,4% παρουσίασε o Εναρμονισμένoς Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (ΕνΔΤΚ) του μηνός Ιανουαρίου 2014 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου 2013, έναντι μηδενικής μεταβολής που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2013 προς το 2012.


Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, ο ΕνΔΤΚ κατά το μήνα Ιανουάριο 2014 σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο 2013 παρουσίασε μείωση 0,9%, έναντι μείωσης 1,4%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Παράλληλα, ο μέσος ΕνΔΤΚ του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2013 – Ιανουαρίου 2014 σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2012 – Ιανουαρίου 2013 παρουσίασε μείωση 1,0%, έναντι αύξησης 0,9%, που σημειώθηκε από τη σύγκριση των αντίστοιχων προηγούμενων δωδεκαμήνων.
Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή τον Ιανουάριο 2014 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Δεκεμβρίου 2013, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 15,1% της ομάδας "Ένδυση και Υπόδηση", λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
β) Κατά 0,2% της ομάδας "Στέγαση", λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα ενοίκια κατοικιών και στο πετρέλαιο θέρμανσης.
γ) Κατά 2,8% της ομάδας "Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες", λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
δ) Κατά 0,3% της ομάδας "Μεταφορές", λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των αεροπορικών εισιτηρίων.
ε) Κατά 0,4% της ομάδας "Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια", λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στο φαγητό εκτός οικίας και στα ξενοδοχεία.
στ) Κατά 0,7% της ομάδας "Άλλα αγαθά και υπηρεσίες", λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των ειδών ταξιδίου-
λοιπών προσωπικών ειδών, εξαιτίας των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,7% της ομάδας ‘’διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά", λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα ψάρια νωπά, λαχανικά νωπά, ελαιόλαδο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα φρούτα νωπά.
β) Κατά 0,8% της ομάδας "Αλκοολούχα ποτά και καπνός", λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ