Με λίστα και μικρό καλάθι ψωνίζουν οι καταναλωτές

Το προφίλ του καταναλωτή λόγω της οικονομικής κρίσης

Με λίστα και μικρό καλάθι ψωνίζουν οι καταναλωτές

Υπέρμαχοι της λίστας αγορών πριν περάσουν την πόρτα του σούπερ μάρκετ είναι πλέον οι Έλληνες.

 

Σύμφωνα με έρευνα της Nielsen αύξηση συνεχίζει να καταγράφει η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου και σημειώνει άνοδο 2,3% σε αξία κατά το πρώτο εξάμηνο του 2018.

Το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ) εμφανίζουν την πιο θετική τάση, +7,5%, επηρεαζόμενες από την αναβίωση των μεγάλων καταστημάτων της Μαρινόπουλος από την Eλληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη, ενώ τα Φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα κινούνται αρκετά πιο συγκρατημένα στο +1,2%.

Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα Τρόφιμα & Ποτά αναπτύσσονται κατά +1,8%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, καθώς και τα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης παρουσιάζουν αύξηση στις πωλήσεις τους σε αξία σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017 κατά +3,5% & +3,9% αντίστοιχα.

Όσον αφορά το προφίλ του καταναλωτή, αυτό λόγω της οικονομικής κρίσης έχει μεταβληθεί ριζικά.
Κατά μέσο όρο, ο καταναλωτής πηγαίνει σε δύο με τρία καταστήματα, ενώ κρατά συνήθως μικρό καλάθι για να επανατροφοδοτήσει το νοικοκυριό του.

Επτά στους δέκα καταναλωτές αγοράζουν οικονομικά προϊόντα, ενώ τρεις στους δέκα χρησιμοποιούν λίστα για τα ψώνια τους, και οι υπόλοιποι (65%) δεν χρησιμοποιούν λίστα, ή έχουν μια λίστα την οποία δεν τηρούν ακριβώς αγοράζοντας επιπλέον προϊόντα.

Η επικοινωνία και οι προωθητικές ενέργειες των εταιρειών, είναι καθοριστικές για την τελική επιλογή των καταναλωτών.