«Στρώνουν χαλί» για την νέα γραμμή του μετρό

Προ των πυλών η επόμενη φάση

«Στρώνουν χαλί» για την νέα γραμμή του μετρό

Μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου αναμένεται η Αττικό Μετρό να προκηρύξει τον διαγωνισμό για πρόδρομες εργασίες στην γραμμή 4 του μετρό προκειμένου να προχωρήσει η ωρίμανση του μεγάλου και απαιτητικού έργου.

Ο διαγωνισμός ύψους 40 εκατ. ευρώ θα περιλαμβάνει τις αρχαιολογικές ανασκαφές και την μετακίνηση των δικτύων κοινής ωφέλειας, εργασίες που όπως έχει αποδείξει η ιστορία αποτελούν τις βασικές πηγές καθυστέρησης των τεχνικών έργων.

Οι πρόδρομες εργασίες είναι από τους πρώτους διαγωνισμούς του υπουργείου Υποδομών που θα γίνουν με ηλεκτρονική δημοπρασία και αυτός είναι και ένας από τους λόγους που έχει καθυστερήσει η προκήρυξη του έργου. Από τις 25 Ιουλίου δημοπρατούνται ηλεκτρονικά όλα τα έργα πλην ύδρευσης και αποχέτευσης που μπήκαν στο νέο καθεστώς από τις 20 Οκτωβρίου, με την διαφορά ότι όσοι διαγωνισμοί έχουν προκηρυχθεί μέχρι σήμερα είναι κυρίως μικρού προϋπολογισμού.

Την ίδια στιγμή, η Αττικό Μετρό προετοιμάζεται για τον κύριο διαγωνισμό του έργου συνολικού ύψους 1,5 δισ. ευρώ με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι ενδεχομένως και μέσα στο μήνα να έχει ολοκληρωθεί η α΄ φάση που είναι η προεπιλογή.

Ο ανάδοχος του κύριου έργου αναμένεται να οριστεί στα τέλη του 2018 - αρχές του 2019, με χρονικό ορίζοντα κατασκευής όλης της γραμμής την οκταετία. Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε την κατασκευή 14 σταθμών αλλά πλέον θα είναι 15. Από την Αττικό Μετρό έχει αποφασιστεί η κατασκευή ενός νέου σταθμού μεταξύ Γαλατσίου και Κυψέλης, όμως μέχρι στιγμής δεν έχει δοθεί όνομα. Οι υπόλοιποι σταθμοί είναι: Αλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ηστ, Ζωγράφου, Ιλίσια και Γουδή.

Η εκτίμηση από τους ειδικούς της Αττικό Μετρό είναι ότι με την ολοκλήρωση του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4 θα μετακινούνται καθημερινά πάνω από 300.000 επιβάτες ενώ σε απόσταση 500 μέτρων από τους σταθμούς (δηλαδή στη ζώνη επιρροής του μετρό) θα εξυπηρετούνται καθημερινά πάνω από 290.000 πολίτες. Η προβλεπόμενη επιβατική κίνηση αναμένεται να καλυφθεί με τη λειτουργία 18 αυτόματων συρμών.

Στην δημοπρασία του Αυγούστου προσήλθαν συνολικά τέσσερις ισχυρές κοινοπραξίες:. Τέρνα - Vinci-Siemens AG "TVS", J&P Αβαξ- Ghella SpA –Alstom Transport S.A., ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – Ansaldo STP S.p.A – Hitachi Rail Italy SPA και η FCC – Archirodon-Μυτιληναίος.
Επόμενο στάδιο του διαγωνισμού θα είναι η κατάθεση τεχνικών και οικονομικών προσφορών που υπολογίζεται να γίνει αρχές του 2018 ενώ εκκρεμεί η ένταξη της Γραμμής 4 στο ΕΣΠΑ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ