Ετσι, θα γίνει το Ελληνικό -Μια προς μια οι επτά ζώνες

Tο τελικό σχέδιο ανάπτυξης του νέου μητροπολιτικού πάρκου, που χωρίζει την αχανή έκταση σε επτά διαφορετικές ενότητες - To μέγεθός του θα είναι μεγαλύτερο ακόμη και από το Hyde Park του Λονδίνου

Ετσι, θα γίνει το Ελληνικό -Μια προς μια οι επτά ζώνες

Ένα από τα μεγαλύτερα παράκτια πάρκα στον κόσμο θα αποκτήσει η χώρα μας με την ολοκλήρωση της κατασκευής του Μητροπολιτικού Πάρκου στο Ελληνικό σύμφωνα με το τελικό σχέδιο ολοκληρωμένης ανάπτυξης που βρίσκεται ήδη στα χέρια των αρμόδιων υπουργών. To μέγεθός του θα είναι μεγαλύτερο ακόμη και από το Hyde Park του Λονδίνου που εκτείνεται σε 1.420.000 τ.μ.

Βάσει του σχεδιασμού που έχει γίνει, ο πάλαι ποτέ κύριος διάδρομος προσγείωσης και απογείωσης των αεροσκαφών θα διατηρηθεί ως χώρος κίνησης των πεζών. Θα καταστραφούν όλα τα κτίρια του αεροδρομίου καθώς και αυτά που βρίσκονται στην πρώην Αμερικανική Βάση, ενώ από τις μπουλντόζες θα γλιτώσει μόνο το κτίριο του FIR Αθηνών. Παράλληλα προβλέπεται επέκταση της γραμμής του μετρό, επιπλέον στάσεις του τραμ που θα διέρχονται από την περιοχή καθώς επίσης και η βύθιση της παραλιακής λεωφόρου Ποσειδώνος προκειμένου να ενοποιηθεί το αχανές πάρκο με τις αθλητικές εγκαταστάσεις του Αγίου Κοσμά και το παρακείμενο γκολφ της Γλυφάδας.

«Κλειδί» του νέου Μητροπολιτικού Πάρκου αποτελεί το γεγονός ότι θα χωριστεί σε επτά διαφορετικές περιοχές, κάθε μια εκ των οποίων θα έχει το δικό της μοναδικό χαρακτήρα, ενώ η μετάβαση από το ένα τμήμα στο άλλο, θα γίνεται ήπια και ομαλά. Η πολεοδομική δομή αποσκοπεί στην εξισορρόπηση ενός βασικού δίπολου. Από τη μία στη δημιουργία ενός πάρκου που θα διαπνέεται από ένταση και από την άλλη ενός τόπου πρασίνου που θα διακατέχεται από συνθήκες ηρεμίας. Η μεγαλύτερη οχλαγωγία και συγκέντρωση πληθυσμού θα εντοπίζεται γύρω από τον κεντρικό άξονα διέλευσης των πεζών, που θα ενώνει τη λεωφόρο Βουλιαγμένης με την παραλία. Το Μητροπολιτικό Πάρκο θα οργανωθεί σε επτά χωρικές ενότητες.

Α. Περιοχή Εργοστασίου Αεροσκαφών

Βρίσκεται προς την πλευρά της λεωφόρου Βουλιαγμένης, σε μικρή απόσταση από τον σχεδιαζόμενο εμπορικό και επιχειρηματικό πόλο.

Β. Περιοχή Αθλητισμού

Θα βρίσκεται στο βορειοδυτικό άκρο του πάρκου και θα αποτελεί τον πυρήνα των αθλητικών δραστηριοτήτων του.

Γ. Περιοχή Ρέματος Τραχώνων

Βρίσκεται στο βόρειο άκρο και θα δίνει έμφαση στο περιβάλλον. Η νέα ανοιχτή και σχεδιασμένη κοίτη του ρέματος των Τραχώνων αναμένεται να αναβαθμίσει περιβαλλοντικά και αισθητικά την υφιστάμενη. Θα δημιουργηθούν τρεις νέοι εποχιακοί υγροβιότοποι.

Δ. Ολυμπιακή Πλατεία και περιοχή αστικής καλλιέργειας

Θα αποτελεί την καρδιά του πάρκου, καθώς σε αυτή συνδέονται όλες οι κύριες διαδρομές κυκλοφορίας του πάρκου. Θα έχει σχήμα τριγώνου, που θα σχηματίζεται από τη διασταύρωση του άξονα σύνδεσης της οδού Βουλιαγμένης με το παραλιακό μέτωπο, του διεθνούς διαδρόμου αποπροσγειώσεων και του ίχνους του διαγώνιου διαδρόμου.

Ε. Πάρκο Γλυπτικής Ελληνικού

Το σχεδιαστικό όραμα για το Πάρκο αυτό στοχεύει στο να γίνει ένα μέρος έκθεσης παγκοσμίου φήμης γλυπτικής, με έμφαση στους ντόπιους καλλιτέχνες. Στους πρόποδες του λόφου προτείνεται η δημιουργία Μουσείου Τέχνης.

Ζ. Αττικό τοπίο

Πρόκειται για μια φυτεμένη ζώνη ανάμεσα στον εναπομείναντα διάδρομο αποπροσγειώσεων και την παρακείμενη περιοχή πολεοδόμησης.

Η. Περιοχή εκθέσεων Ελληνικού

Το υπάρχον κεντρικό κτίριο του αεροδρομίου, που σχεδιάστηκε από τον αρχιτέκτονα Eero Saarinen (1910-1961) είναι ένα σημαντικό δείγμα μοντέρνας αρχιτεκτονικής στην Ελλάδα, το οποίο μέσω της νέας χρήσης του, θα αποτελέσει ένα σημαντικό σημείο έλξης για τους επισκέπτες της συγκεκριμένης χωρικής ενότητας. Γύρω από το κτίριο θα ανεγερθούν 13 βοηθητικά για τη λειτουργία εκθέσεων, ενώ άλλα 14 κτίρια θα κατασκευαστούν περιμετρικά του υπάρχοντος οικοδομήματος.

Πηγή: Από την εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ που κυκλοφορεί κάθε Σάββατο στα περίπτερα όλης της χώρας