Επενδύουν ακάθεκτοι οι έλληνες εφοπλιστές

Επενδύουν ακάθεκτοι οι έλληνες εφοπλιστές
Την ώρα που ο δείκτης της ναυλαγοράς εν μέσω καλοκαιριού σημειώνει πτώση και αδυνατεί να ξεπεράσει το ψυχολογικό φράγμα των 1.000 μονάδων, οι Έλληνες πλοιοκτήτες συνεχίζουν να επενδύουν και μάλιστα δυναμικά σε αγορές πλοίων προκαλώντας σύγχυση στους ανταγωνιστές τους.


Από την Πρωτομαγιά ο δείκτης δεν έχει καταφέρει να σπάσει ουσιαστικά το ψυχολογικό αυτό όριο με εξαίρεση τη 10η Ιουνίου που βρέθηκε στις 1.004. Έχει εισέλθει σε μία παράλληλη κίνηση με διακυμάνσεις μεταξύ των 858 και των 999 μονάδων.
«Έχοντας πια φτάσει στο τέλος Ιουνίου και βασιζόμενοι στην επίδοση του δείκτη τα προηγούμενα χρόνια, με μόνη εξαίρεση την ίδια περίοδο του 2013, όλα δείχνουν ότι για τους επόμενους περίπου 2 μήνες ο BDI θα συνεχίσει να δέχεται πιέσεις και να κινείται σε χαμηλά επίπεδα. Επανειλημμένως έχουμε καταθέσει την άποψη πως η αγορά μετά το καλοκαίρι θα παρουσιάσει ανοδική πορεία, συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του έτους, γεγονός που συνεχίζει να εκφράζει το μεγαλύτερο μέρος της ναυτιλιακής κοινότητας», επισημαίνει ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G. Moundreas SA.

ΑΓΟΡΕΣ. Ενώ όμως η ναυλαγορά αγκομαχεί, εταιρείες ελληνικών συμφερόντων είχαν αγοράσει μέσα στο 2014, συνολικά 165 πλοία αξίας 4,081 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Από αυτά τα 102 είναι φορτηγά αξίας 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, 52 δεξαμενόπλοια έναντι 2,09 δισ. και 11 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αξίας 63,6 εκατομμυρίων δολαρίων. Οι Κινέζοι είναι πολύ πίσω στην 4η θέση με 39 πλοία συνολικής αξίας 566,3 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η Ελλάδα ελέγχει το δεύτερο μεγαλύτερο εμπορικό στόλο στην Ε.Ε. σε gt (πρώτο σε dwt) και έναν από τους μεγαλύτερους στόλους παγκοσμίως, τοποθετούμενος στην όγδοη θέση σε παγκόσμιο επίπεδο, με όρους συνολικού εκτοπίσματος. Συγκεκριμένα, 1.551 ποντοπόρα εμπορικά πλοία φέρουν την ελληνική σημαία, με συνολική χωρητικότητα 42,569,000 gt και μεταφορική ικανότητα 75 εκατομμύρια dwt, αντιστοιχώντας στο 4,63% της συνολικής μεταφορικής ικανότητας του παγκόσμιου στόλου.
Οι Έλληνες ελέγχουν 3.901 πλοία διάφορων κατηγοριών, μεταφορικής ικανότητας 290 εκατ. dwt και συνολικής αξίας 113,8 δισ. δολαρίων. Οι αριθμοί αυτοί αντιστοιχούν στο 15,56% της μεταφορικής ικανότητας του παγκόσμιου στόλου. Ο στόλος αυτός υπό σημαία της ΕΕ αντιπροσωπεύει το 42,72% της χωρητικότητας της Ε.Ε. και το 24% των δεξαμενόπλοιων παγκοσμίως. Οι Ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, στο πλαίσιο των προγραμμάτων ανανέωσης του στόλου τους, έχουν δώσει παραγγελίες για την κατασκευή 378 νέων πλοίων.