To νέο crossover Fiat 500X σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις

To νέο crossover Fiat 500X σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις
Η Fiat πρόσθεσε στη γκάμα της το νέο μοντέλο 500Χ, το οποίο αποτελεί τον εκπρόσωπο της στη κατηγορία των αυτοκινήτων crossover. Κατασκευάζεται στο ανανεωμένο εργοστάσιο Μέλφι και θα πωλείται σε περισσότερες από 100 χώρες, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ.

Σύντομα θα είναι διαθέσιμο σε δύο διαφορετικές εκδόσεις όσον αφορά τη μετάδοση της κίνησης. Η μια είναι δικίνητη και μεταφέρει την ισχύ στον μπροστινό άξονα και η δεύτερη είναι τετρακίνητη οπότε η ισχύς μεταφέρεται και στους δυο άξονες. Οι διαστάσεις του είναι μήκος 4,25 μ. (2 εκατοστά περισσότερα για την έκδοση off-road), πλάτος 1,8 μ. και ύψος 1,6μ. Η αποθηκευτική ικανότητα του χώρου αποσκευών είναι 350 λίτρα.

Το νέο Fiat 500X εξοπλίζεται με βενζινοκινητήρες και ντίζελ. Βενζινοκινητήρες 1.4 Turbo MultiAir 2 140 ίππων (με μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς και εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο) και 1.6 "E-torQ" 110 ίππων (με πεντάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς). Ντίζελ 1.6 MultiJet II 120 ίππων (εμπρός κίνηση και εξάταχυτο χειροκίνητο κιβώτιο), 2.0 MultiJet II 140 ίππων (εννεατάχυτο αυτόματο κιβώτιο και κίνηση στους τέσσερις τροχούς). Η γκάμα θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2015 με τον 1.4 Turbo MultiAir 2 170 ιππων (με εννεατάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και τετρακίνηση) και τον 1.4 Turbo MultiAir II 140 ιππων ο οποίος θα είναι επίσης διαθέσιμος με κίνηση στους εμπρός τροχούς και εξαταχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Τέλος διαθέσιμος θα είναι και ο turbodiesel κινητήρας 1.3 MultiJet II 95 ίππων (πεντατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και εμπρός κίνηση).

Το 500X crossover είναι το πρώτο αυτοκίνητο της Fiat που προσφέρει το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9 σχέσεων. Αυτό το σύστημα μετάδοσης, τοποθετείται στους κινητήρες 1.4 Turbo MultiAir II 170 και 2.0 MultiJet II 140, προσφέροντας πολλά πλεονεκτήματα, μεταξύ των οποίων η καλύτερη απόκριση στις εντολές του οδηγού και η ομαλή παροχή της ισχύος, αναφέρεται στην ανακοίνωση. Με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη διαχείριση, το νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων χρησιμοποιεί ειδική χαρτογράφηση, με τη δυνατότητα να λειτουργήσει και σαν χειροκίνητο-σειριακό. Ένα χαρακτηριστικό της τετρακίνησης, είναι η υιοθέτηση ενός συστήματος αποσύνδεσης του πίσω άξονα, που μειώνει την απώλεια ενέργειας όταν δεν απαιτείται η λειτουργία της τετρακίνησης, εξασφαλίζοντας έτσι χαμηλότερη κατανάλωση.

Στο κατάλογο του στάνταρ εξοπλισμού όλης της γκάμας περιλαμβάνονται, έξι αερόσακοι, εμπρός φώτα ημέρας και προβολείς ομίχλης με λειτουργία φωτισμού στροφής, ESC κ.α. Διαθέσιμη κατά το ξεκίνημα της εμπορικής πορείας του αυτοκινήτου στην ελληνική αγορά, οι βενζινοκινητήρες 1.4 Turbo MultiAir 2 140 ίππων (με μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς και εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο) και 1.6 "E-torQ" 110 ίππων (με 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς). Ντίζελ 1.6 MultiJet II 120 ίππων (εμπρός κίνηση και εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο) και 2.0 MultiJet II 140 ίππων (εννεατάχυτο αυτόματο κιβώτιο και κίνηση στους τέσσερις τροχούς). Οι παραγγελίες αναμένεται να ξεκινήσουν μέσα στον Νοέμβριο, ενώ τα πρώτα Fiat 500X θα παραδοθούν στους πελάτες τον Μάρτιο του 2015, οπότε έχει προγραμματιστεί το επίσημο λανσάρισμα. Η γκάμα του νέου Fiat 500X ξεκινά από 18.500 ευρώ (1.6 110 ίππων Pop).