Yγραέριο κίνησης: Πάρτι λαθρεμπόρων ως προς τους καταναλωτές και το δημοσίο

Η ραγδαία αύξηση τοποθέτησης συστημάτων υγρεαεριοκίνησης στα ΙΧ δημιούργησε ένα νέο πεδίο δραστηριοποίησης των κυκλωμάτων λαθρεμπορίας καυσίμων...
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
[email protected]
[email protected]
Εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων έσπευσαν να τοποθετήσουν συστήματα υγραεριοκίνησης στα οχήματά τους για να μειώσουν το κόστος χρήσης. Ωστόσο σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του F-Press τα γνωστά κυκλώματα λαθρεμπορίας καυσίμων φαίνεται πως έχουν δημιουργήσει μηχανισμούς ώστε να κλέβουν και τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων αλλά και το κράτος καθώς οι πρώτοι νομίζουν ότι έχουν φουλάρει τις δεξαμενές υγραερίου των οχημάτων τους και το κράτος νομίζει πως εισπράττει φόρο από το συγκεκριμένο καύσιμο!
Ειδικότερα οι δεξαμενές αποθήκευσης υγραερίου δεν περιλαμβάνονται στο περιβόητο σύστημα εισροών-εκροών που είναι υποχρεωμένα να τοποθετήσουν όλα τα πρατήρια καυσίμων με αποτέλεσμα κάποιοι πρατηριούχοι να κάνουν κυριολεκτικά ότι θέλουν! Από την άλλη μεριά αν αναλογιστεί κανείς πως το λαθρεμπόριο στο υγραέριο κίνησης έχει χτυπήσει κόκκινο τότε το κράτος χάνει εκατομμύρια ευρώ από τη φοροδιαφυγή ενώ τα κυκλώματα λαθρεμπορίας καυσίμων κερδίζουν πάνω από 500 ευρώ το κυβικό!
Αλλωστε το κόστος απόκτησης λαθραίου υγραερίου κίνησης κυμαίνεται μεταξύ 0,30 έως 0,35 ευρώ το λίτρο και πωλείται έναντι 0,87 έως 0,95 ευρώ το λίτρο στους καταναλωτές.
Ωστόσο τα κυκλώματα πέραν του αφορολόγητου καυσίμου έχουν ανακαλύψει και επιπλέον τρόπους για να κερδίζουν ακόμη περισσότερα χρήματα καθώς πέραν του φόρου που δεν καταβάλλουν στο κράτος όταν φουλάρει κανείς τη δεξαμενή του οχήματός του αν παρατηρήσει πως μόλις διανύσει λίγα χιλιόμετρα θα αντιληφθεί πως η στάθμη της δεξαμενής μειώνεται αμέσως καθώς η επιπλέον πρόσμιξη άλλου αερίου που βάζουν μαζί με το υγραέριο εξανεμίζεται...
Οπότε καλό θα ήταν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με συστήματα υγραερίου να προμηθεύονται καύσιμα από συγκεκριμένα πρατήρια ώστε να μπορούν να ελέγχουν τόσο την ποιότητα του υγραερίου αλλά και αν γεμίζουν πραγματικά τις δεξαμενές τους...
Αλλωστε το κόστος απόκτησης λαθραίου υγραερίου κίνησης κυμαίνεται μεταξύ 0,30 έως 0,35 ευρώ το λίτρο και πωλείται έναντι 0,87 έως 0,95 ευρώ το λίτρο στους καταναλωτές.
Ωστόσο τα κυκλώματα πέραν του αφορολόγητου καυσίμου έχουν ανακαλύψει και επιπλέον τρόπους για να κερδίζουν ακόμη περισσότερα χρήματα καθώς πέραν του φόρου που δεν καταβάλλουν στο κράτος όταν φουλάρει κανείς τη δεξαμενή του οχήματός του αν παρατηρήσει πως μόλις διανύσει λίγα χιλιόμετρα θα αντιληφθεί πως η στάθμη της δεξαμενής μειώνεται αμέσως καθώς η επιπλέον πρόσμιξη άλλου αερίου που βάζουν μαζί με το υγραέριο εξανεμίζεται...
Οπότε καλό θα ήταν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με συστήματα υγραερίου να προμηθεύονται καύσιμα από συγκεκριμένα πρατήρια ώστε να μπορούν να ελέγχουν τόσο την ποιότητα του υγραερίου αλλά και αν γεμίζουν πραγματικά τις δεξαμενές τους...
Χαμός με το σύστημα εκροών-εκροών
Το κράτος εδώ και δεκαετίες αναζητά τρόπους να πατάξει το λαθρεμπόριο καυσίμων αλλά μέχρι όποια μέτρα και αν έχουν λάβει δεν έχουν καταστεί εφικτά ώστε να περιορίσουν έστω το φαινόμενο. Πρόσφατα το κράτος υποχρεώσε όλα τα πρατήρια καυσίμων να τοποθετήσουν συστήματα εισροών-εκροών αλλά όπως τονίζουν στελέχη της αγοράς ήδη κυκλοφορούν τα «κλειδιά» που επεμβαίνουν στο πρόγραμμα με αποτέλεσμα να μην μπορούν να οι Αρχές να ανακαλύψουν τις περιπτώσεις της λαθρεμπορίας.
Επίσης στην αγορά έχουν ξαναβγεί τα επικίνδυνα υποκατάστατα που τοποθετούν στις δεξαμενές καυσίμων κάποιοι πρατηριούχοι τα οποία είναι επικίνδυνα για τους κινητήρες.
Επίσης στην αγορά έχουν ξαναβγεί τα επικίνδυνα υποκατάστατα που τοποθετούν στις δεξαμενές καυσίμων κάποιοι πρατηριούχοι τα οποία είναι επικίνδυνα για τους κινητήρες.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Γιατί οι Ευρωπαίοι δεν αγοράζουν αμερικανικά αυτοκίνητα
Η αμερικανική προτίμηση για μεγάλα αυτοκίνητα δεν ταιριάζει με την ευρωπαϊκή φιλοσοφία
Volvo: Περικοπές 3.000 θέσεων εργασίας – Προσπάθεια μείωσης του κόστους
Η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται στη μέση μιας δύσκολης περιόδου
Γερμανία: Ποινές φυλάκισης 2-4,5 ετών σε πρώην στελέχη της Volkswagen για το “dieselgate”
Το “dieselgate” ήρθε στο φως το 2015, όταν η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία παραδέχθηκε ότι είχε δημοσιοποιήσει ψευδή αποτελέσματα δοκιμών
Jaguar: Δεν σκοπεύει να κατασκευάσει αυτοκίνητα στις ΗΠΑ λόγω δασμών
H εταιρεία προστέθηκε σε έναν αυξανόμενο κατάλογο εταιρειών που συγκρατούν τις προβλέψεις για τα κέρδη…
Αυτοκίνητα: Αύξηση πωλήσεων 2,9% τον Απρίλιο – Μικρή μείωση 0,5% στο τετράμηνο
Το α’ τετράμηνο, κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 86.803 αυτοκίνητα
Η Jaguar Land Rover αναστέλλει για έναν μήνα τον εφοδιασμό της αγοράς στις ΗΠΑ ελέω δασμών
Πρόκειται για «βραχυπρόθεσμο» μέτρο καθώς καταρτίζονται «μεσοπρόθεσμοι και μακροπρόθεσμοι σχεδιασμοί».
Νέες επιδοτήσεις 497 δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ»
Σήμερα θα πιστωθεί το ποσό των 3.640.127,71 ευρώ
Η κινεζική BYD ξεπέρασε την Tesla του Elon Musk – Κατέγραψε κύκλο εργασιών 107 δισ. δολαρίων
Την περασμένη εβδομάδα η BYD παρουσίασε μια νέα τεχνολογία που επιτρέπει την υπερταχεία φόρτιση της…
Πώς μπορούν να εξοικονομήσουν μέχρι 2.900 ευρώ τον χρόνο οι οδηγοί EV
Nέα μελέτη της Eurelectric-EY.
Μειώθηκαν οι πωλήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων τον Ιανουάριο στην ΕΕ
Τον Ιανουάριο του 2025, οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων σημείωσαν σημαντική πτώση 18,9%
Αυτοκίνητο: 1 στα 20 μεταχειρισμένα ΙΧ στην Ευρώπη είχαν «γυρισμένα» χιλιόμετρα
Τα γυρισμένα χιλιόμετρα συναντώνται και στα αυτοκίνητα μίσθωσης.
13/06/2025 15:42
Μινέρβα: Πράσινο φως από Επ. Ανταγωνισμού στην απόκτηση των σημάτων Αλτις, Ελάνθη, SOL και Φλώρα
13/06/2025 14:48
Πως διαμορφώνονται οι τιμές των ακινήτων σε όλη τη χώρα ανάλογα με την ενεργειακή τους κατηγορία
13/06/2025 14:39
Διατηρήθηκε η υπεραπόδοσης του ΑΕΠ το α' τριμηνό - Επιβράδυνση της ανάπτυξης και μείωση επενδύσεων
13/06/2025 14:22
WOOD &Company: Νέες τιμές στόχοι και συστάσεις στις ελληνικές τράπεζες - Προτιμά Πειραιώς και Εθνική
13/06/2025 14:09