Η εγκύκλιος "δεινόσαυρος" που κλείνει το παράθυρο αποφυγής του τεκμηρίου των ΙΧ

Με μια εγκύκλιο του 1982 το υπουργείο Οικονομικών χρεώνει και όσους κινούν το ΙΧ τους για λιγότερες από 16 ημέρες κάθε μήνα!
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
[email protected]
[email protected]
Μέχρι πρότινος γνωρίζαμε πως αν κάποιος κινεί το όχημά του για λιγότερες από 16 ημέρες κάθε μήνα γλίτωνε από το τεκμήριο αλλά και το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης! Ωστόσο το υπουργείο Οικονομικών ανακάλυψε μια εγκύκλιο (ΠΟΛ 228) του 1982 την οποία δημοσιεύει αποκλειστικά το F-Press βάσει της οποίας ορίζεται ξεκάθαρα πως αν κάποιος κινεί το όχημά του για λιγότερες από 16 ημέρες κάθε μήνα τότε αθροίζονται οι ημέρες κυκλοφορίας του οχήματος που κινήθηκε καθ' όλο το έτος και το άθροισμα διαιρείται με τον αριθμό 30. Το πηλίκο της διαίρεσης δίνει στο υπουργείο Οικονομικών τους μήνες κυκλοφορίας με βάση τους οποίους θα γίνεται ο υπολογισμός της τεκμαρτής δαπάνης από την κυριότητα ή την κατοχή του επιβατικού αυτοκινήτου ιδιωτικής χρήσης!
Για παράδειγμα αν ένας ιδιοκτήτης πολυτελούς ή μη οχήματος με κινητήρα από 1.929 κ.εκ. και άνω το κινήσει για 10 ημέρες το μήνα για 12 μήνες το τεκμήριο που προκύπτει αναλογεί σε τέσσερις μήνες και προκύπτει από το άθροισμα των 10 ημερών κάθε μήνα το οποίο πολλαπλασιάζεται επί 12 και το άθροισμά τους διαιρείται με τον αριθμό 30 (10Χ12/30=4).
Το αποτέλεσμα της ΠΟΛ 228 είναι ο ιδιοκτήτης του οχήματος θα καταβάλλει τα 4/12 του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης και βέβαια να πρέπει να καλύψει τα 4/12 του ετήσιου τεκμηρίου Διαβίωσης του οχήματός του.
Παράλληλα όσοι ιδιοκτήτες έκαναν χρήση της ελαστικότητας του νόμου νομίζοντας πως γλιτώνουν από τα τεκμήρια και χαράτσια θα βρεθούν όχι μόνο να πληρώνουν όλα τα παραπάνω αλλά να έχουν καταβάλει και ολόκληρα τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας αλλά και τα ασφάλιστρα.
Ειδικότερα αν αναλογιστεί κανείς πως τα Τέλη Κυκλοφορίας σε ένα όχημα υψηλού κυβισμού ανέρχονται σε 1.100 ευρώ και το κόστος ασφάλισης σε περίπου 1.000 ευρώ, το ετήσιο τεκμήριο σε 30.000 ευρώ και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης σε 3.000 ευρώ και το ετήσο κόστος ανέρχεται σε 5.100 ευρώ τότε αν το έχει κινήσει ο συγκεκριμένος ιδιοκτήτης το ΙΧ του μόλις τέσσερις μήνες το μόνο που θα γλιτώσει είναι ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης ο οποίος ανέρχεται σε 1.000 ευρώ ενώ επίσης το τεκμήριο έχει μειωθεί στις 10.000 ευρώ. Δηλαδή τα έξοδά του για να κινήσει το όχημά του για μόλις 4 μήνες ανήλθαν σε 3.100 ευρώ (Τέλη, Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης, Ασφάλιστρα).
Δηλαδή το μηνιαίο κόστος χρήσης ανέρχεται σε 775 ευρώ ενώ αν το διατηρούσε όλο το χρόνο στην κυκλοφορία το μηνιαίο κόστος θα ανέρχονταν σε μόλις 425 ευρώ!
Το αποτέλεσμα της ΠΟΛ 228 είναι ο ιδιοκτήτης του οχήματος θα καταβάλλει τα 4/12 του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης και βέβαια να πρέπει να καλύψει τα 4/12 του ετήσιου τεκμηρίου Διαβίωσης του οχήματός του.
Παράλληλα όσοι ιδιοκτήτες έκαναν χρήση της ελαστικότητας του νόμου νομίζοντας πως γλιτώνουν από τα τεκμήρια και χαράτσια θα βρεθούν όχι μόνο να πληρώνουν όλα τα παραπάνω αλλά να έχουν καταβάλει και ολόκληρα τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας αλλά και τα ασφάλιστρα.
Ειδικότερα αν αναλογιστεί κανείς πως τα Τέλη Κυκλοφορίας σε ένα όχημα υψηλού κυβισμού ανέρχονται σε 1.100 ευρώ και το κόστος ασφάλισης σε περίπου 1.000 ευρώ, το ετήσιο τεκμήριο σε 30.000 ευρώ και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης σε 3.000 ευρώ και το ετήσο κόστος ανέρχεται σε 5.100 ευρώ τότε αν το έχει κινήσει ο συγκεκριμένος ιδιοκτήτης το ΙΧ του μόλις τέσσερις μήνες το μόνο που θα γλιτώσει είναι ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης ο οποίος ανέρχεται σε 1.000 ευρώ ενώ επίσης το τεκμήριο έχει μειωθεί στις 10.000 ευρώ. Δηλαδή τα έξοδά του για να κινήσει το όχημά του για μόλις 4 μήνες ανήλθαν σε 3.100 ευρώ (Τέλη, Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης, Ασφάλιστρα).
Δηλαδή το μηνιαίο κόστος χρήσης ανέρχεται σε 775 ευρώ ενώ αν το διατηρούσε όλο το χρόνο στην κυκλοφορία το μηνιαίο κόστος θα ανέρχονταν σε μόλις 425 ευρώ!
Διαβάστε αναλυτικά την εγκύκλιο είχε εκδόσει το υπουργείο Οικονομικών το 1982 και την ξεθάβει σήμερα για να "κλείσει" οριστικά το παραθυράκι της αποφυγής τεκμηρίου πατώντας ΕΔΩ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Γιατί οι Ευρωπαίοι δεν αγοράζουν αμερικανικά αυτοκίνητα
Η αμερικανική προτίμηση για μεγάλα αυτοκίνητα δεν ταιριάζει με την ευρωπαϊκή φιλοσοφία
Volvo: Περικοπές 3.000 θέσεων εργασίας – Προσπάθεια μείωσης του κόστους
Η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται στη μέση μιας δύσκολης περιόδου
Γερμανία: Ποινές φυλάκισης 2-4,5 ετών σε πρώην στελέχη της Volkswagen για το “dieselgate”
Το “dieselgate” ήρθε στο φως το 2015, όταν η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία παραδέχθηκε ότι είχε δημοσιοποιήσει ψευδή αποτελέσματα δοκιμών
Jaguar: Δεν σκοπεύει να κατασκευάσει αυτοκίνητα στις ΗΠΑ λόγω δασμών
H εταιρεία προστέθηκε σε έναν αυξανόμενο κατάλογο εταιρειών που συγκρατούν τις προβλέψεις για τα κέρδη…
Αυτοκίνητα: Αύξηση πωλήσεων 2,9% τον Απρίλιο – Μικρή μείωση 0,5% στο τετράμηνο
Το α’ τετράμηνο, κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 86.803 αυτοκίνητα
Η Jaguar Land Rover αναστέλλει για έναν μήνα τον εφοδιασμό της αγοράς στις ΗΠΑ ελέω δασμών
Πρόκειται για «βραχυπρόθεσμο» μέτρο καθώς καταρτίζονται «μεσοπρόθεσμοι και μακροπρόθεσμοι σχεδιασμοί».
Νέες επιδοτήσεις 497 δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ»
Σήμερα θα πιστωθεί το ποσό των 3.640.127,71 ευρώ
Η κινεζική BYD ξεπέρασε την Tesla του Elon Musk – Κατέγραψε κύκλο εργασιών 107 δισ. δολαρίων
Την περασμένη εβδομάδα η BYD παρουσίασε μια νέα τεχνολογία που επιτρέπει την υπερταχεία φόρτιση της…
Πώς μπορούν να εξοικονομήσουν μέχρι 2.900 ευρώ τον χρόνο οι οδηγοί EV
Nέα μελέτη της Eurelectric-EY.
Μειώθηκαν οι πωλήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων τον Ιανουάριο στην ΕΕ
Τον Ιανουάριο του 2025, οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων σημείωσαν σημαντική πτώση 18,9%
Αυτοκίνητο: 1 στα 20 μεταχειρισμένα ΙΧ στην Ευρώπη είχαν «γυρισμένα» χιλιόμετρα
Τα γυρισμένα χιλιόμετρα συναντώνται και στα αυτοκίνητα μίσθωσης.
13/06/2025 18:54
Χρηματιστήριο Αθηνών: Εβδομαδιαία πτώση 0,40%, κέρδη 24,89 % από τις αρχές του 2025
13/06/2025 17:21
IDEAL Holdings: Πάνω από 2,5 φορές η υπερκάλυψη της ΑΜΚ
13/06/2025 16:47