Η εγκύκλιος "δεινόσαυρος" που κλείνει το παράθυρο αποφυγής του τεκμηρίου των ΙΧ

Με μια εγκύκλιο του 1982 το υπουργείο Οικονομικών χρεώνει και όσους κινούν το ΙΧ τους για λιγότερες από 16 ημέρες κάθε μήνα!
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
[email protected]
[email protected]
Μέχρι πρότινος γνωρίζαμε πως αν κάποιος κινεί το όχημά του για λιγότερες από 16 ημέρες κάθε μήνα γλίτωνε από το τεκμήριο αλλά και το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης! Ωστόσο το υπουργείο Οικονομικών ανακάλυψε μια εγκύκλιο (ΠΟΛ 228) του 1982 την οποία δημοσιεύει αποκλειστικά το F-Press βάσει της οποίας ορίζεται ξεκάθαρα πως αν κάποιος κινεί το όχημά του για λιγότερες από 16 ημέρες κάθε μήνα τότε αθροίζονται οι ημέρες κυκλοφορίας του οχήματος που κινήθηκε καθ' όλο το έτος και το άθροισμα διαιρείται με τον αριθμό 30. Το πηλίκο της διαίρεσης δίνει στο υπουργείο Οικονομικών τους μήνες κυκλοφορίας με βάση τους οποίους θα γίνεται ο υπολογισμός της τεκμαρτής δαπάνης από την κυριότητα ή την κατοχή του επιβατικού αυτοκινήτου ιδιωτικής χρήσης!
Για παράδειγμα αν ένας ιδιοκτήτης πολυτελούς ή μη οχήματος με κινητήρα από 1.929 κ.εκ. και άνω το κινήσει για 10 ημέρες το μήνα για 12 μήνες το τεκμήριο που προκύπτει αναλογεί σε τέσσερις μήνες και προκύπτει από το άθροισμα των 10 ημερών κάθε μήνα το οποίο πολλαπλασιάζεται επί 12 και το άθροισμά τους διαιρείται με τον αριθμό 30 (10Χ12/30=4).
Το αποτέλεσμα της ΠΟΛ 228 είναι ο ιδιοκτήτης του οχήματος θα καταβάλλει τα 4/12 του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης και βέβαια να πρέπει να καλύψει τα 4/12 του ετήσιου τεκμηρίου Διαβίωσης του οχήματός του.
Παράλληλα όσοι ιδιοκτήτες έκαναν χρήση της ελαστικότητας του νόμου νομίζοντας πως γλιτώνουν από τα τεκμήρια και χαράτσια θα βρεθούν όχι μόνο να πληρώνουν όλα τα παραπάνω αλλά να έχουν καταβάλει και ολόκληρα τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας αλλά και τα ασφάλιστρα.
Ειδικότερα αν αναλογιστεί κανείς πως τα Τέλη Κυκλοφορίας σε ένα όχημα υψηλού κυβισμού ανέρχονται σε 1.100 ευρώ και το κόστος ασφάλισης σε περίπου 1.000 ευρώ, το ετήσιο τεκμήριο σε 30.000 ευρώ και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης σε 3.000 ευρώ και το ετήσο κόστος ανέρχεται σε 5.100 ευρώ τότε αν το έχει κινήσει ο συγκεκριμένος ιδιοκτήτης το ΙΧ του μόλις τέσσερις μήνες το μόνο που θα γλιτώσει είναι ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης ο οποίος ανέρχεται σε 1.000 ευρώ ενώ επίσης το τεκμήριο έχει μειωθεί στις 10.000 ευρώ. Δηλαδή τα έξοδά του για να κινήσει το όχημά του για μόλις 4 μήνες ανήλθαν σε 3.100 ευρώ (Τέλη, Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης, Ασφάλιστρα).
Δηλαδή το μηνιαίο κόστος χρήσης ανέρχεται σε 775 ευρώ ενώ αν το διατηρούσε όλο το χρόνο στην κυκλοφορία το μηνιαίο κόστος θα ανέρχονταν σε μόλις 425 ευρώ!
Το αποτέλεσμα της ΠΟΛ 228 είναι ο ιδιοκτήτης του οχήματος θα καταβάλλει τα 4/12 του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης και βέβαια να πρέπει να καλύψει τα 4/12 του ετήσιου τεκμηρίου Διαβίωσης του οχήματός του.
Παράλληλα όσοι ιδιοκτήτες έκαναν χρήση της ελαστικότητας του νόμου νομίζοντας πως γλιτώνουν από τα τεκμήρια και χαράτσια θα βρεθούν όχι μόνο να πληρώνουν όλα τα παραπάνω αλλά να έχουν καταβάλει και ολόκληρα τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας αλλά και τα ασφάλιστρα.
Ειδικότερα αν αναλογιστεί κανείς πως τα Τέλη Κυκλοφορίας σε ένα όχημα υψηλού κυβισμού ανέρχονται σε 1.100 ευρώ και το κόστος ασφάλισης σε περίπου 1.000 ευρώ, το ετήσιο τεκμήριο σε 30.000 ευρώ και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης σε 3.000 ευρώ και το ετήσο κόστος ανέρχεται σε 5.100 ευρώ τότε αν το έχει κινήσει ο συγκεκριμένος ιδιοκτήτης το ΙΧ του μόλις τέσσερις μήνες το μόνο που θα γλιτώσει είναι ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης ο οποίος ανέρχεται σε 1.000 ευρώ ενώ επίσης το τεκμήριο έχει μειωθεί στις 10.000 ευρώ. Δηλαδή τα έξοδά του για να κινήσει το όχημά του για μόλις 4 μήνες ανήλθαν σε 3.100 ευρώ (Τέλη, Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης, Ασφάλιστρα).
Δηλαδή το μηνιαίο κόστος χρήσης ανέρχεται σε 775 ευρώ ενώ αν το διατηρούσε όλο το χρόνο στην κυκλοφορία το μηνιαίο κόστος θα ανέρχονταν σε μόλις 425 ευρώ!
Διαβάστε αναλυτικά την εγκύκλιο είχε εκδόσει το υπουργείο Οικονομικών το 1982 και την ξεθάβει σήμερα για να "κλείσει" οριστικά το παραθυράκι της αποφυγής τεκμηρίου πατώντας ΕΔΩ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Αλμα 20,7% στις πωλήσεις αυτοκινήτων τον Σεπτέμβριο
Το 9μηνο, κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 200.034 αυτοκίνητα
Ανασφάλιστα ΙΧ, απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας: Στάλθηκαν τα πρώτα 218.000 ραβασάκια - Ερχονται πρόστιμα
Ολοκληρώθηκαν οι πρώτοι διασταυρωτικοί έλεγχοι
Πρόστιμα έως 2.000 ευρώ για απλήρωτα τέλη, ΚΤΕΟ και ανασφάλιστα ΙΧ κάθε εξάμηνο
Πώς θα εντοπίζονται οι παραβάτες
Aston Martin: Πώς η αγαπημένη του Τζέιμς Μποντ υποφέρει από τις πολιτικές Τραμπ
Το σύστημα δασμολογικών ποσοστώσεων των ΗΠΑ πλήττει την Aston Martin
Η BMW ανακαλεί πάνω από 145.000 οχήματα στις ΗΠΑ λόγω κινδύνου πυρκαγιάς
Οι αντιπρόσωποι της BMW θα αντικαταστήσουν τη μίζα του κινητήρα χωρίς κόστος για τους ιδιοκτήτες
Η Mercedes-Benz θα επενδύσει στην κινεζική εταιρεία αυτόνομης οδήγησης Qianli
Η συμφωνία θα μπορούσε να ανακοινωθεί ακόμη και αυτή την εβδομάδα
Jaguar Land Rover: Παρατείνει την παύση της παραγωγής έως την 1η Οκτωβρίου
Ο κατασκευαστής του Range Rover έχει πληγεί σοβαρά από την κυβερνοεπίθεση, η οποία έχει διακόψει…
«Κινούμαι Ηλεκτρικά»: 5+1 ερωτοαπαντήσεις
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών απαντά σε ερωτήσει πολιτών για την ηλεκτροκίνηση
Αυτοκίνητο: Ποια μοντέλα ενδιαφέρουν λιγότερο τους κλέφτες
Οι κλέφτες προτιμούν τα μικρότερα αυτοκίνητα και συγκεκριμένα αυτά που έχουν μήκος κάτω των 3,7…
Volvo: Περικοπές 15% στις ΗΠΑ, στο πλαίσιο παγκόσμιων αλλαγών
Πτώση πωλήσεων και αποδυνάμωση στην αγορά
Γιατί οι Ευρωπαίοι δεν αγοράζουν αμερικανικά αυτοκίνητα
Η αμερικανική προτίμηση για μεγάλα αυτοκίνητα δεν ταιριάζει με την ευρωπαϊκή φιλοσοφία