Η εγκύκλιος "δεινόσαυρος" που κλείνει το παράθυρο αποφυγής του τεκμηρίου των ΙΧ
Με μια εγκύκλιο του 1982 το υπουργείο Οικονομικών χρεώνει και όσους κινούν το ΙΧ τους για λιγότερες από 16 ημέρες κάθε μήνα!
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
[email protected]
[email protected]
Μέχρι πρότινος γνωρίζαμε πως αν κάποιος κινεί το όχημά του για λιγότερες από 16 ημέρες κάθε μήνα γλίτωνε από το τεκμήριο αλλά και το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης! Ωστόσο το υπουργείο Οικονομικών ανακάλυψε μια εγκύκλιο (ΠΟΛ 228) του 1982 την οποία δημοσιεύει αποκλειστικά το F-Press βάσει της οποίας ορίζεται ξεκάθαρα πως αν κάποιος κινεί το όχημά του για λιγότερες από 16 ημέρες κάθε μήνα τότε αθροίζονται οι ημέρες κυκλοφορίας του οχήματος που κινήθηκε καθ' όλο το έτος και το άθροισμα διαιρείται με τον αριθμό 30. Το πηλίκο της διαίρεσης δίνει στο υπουργείο Οικονομικών τους μήνες κυκλοφορίας με βάση τους οποίους θα γίνεται ο υπολογισμός της τεκμαρτής δαπάνης από την κυριότητα ή την κατοχή του επιβατικού αυτοκινήτου ιδιωτικής χρήσης!
Για παράδειγμα αν ένας ιδιοκτήτης πολυτελούς ή μη οχήματος με κινητήρα από 1.929 κ.εκ. και άνω το κινήσει για 10 ημέρες το μήνα για 12 μήνες το τεκμήριο που προκύπτει αναλογεί σε τέσσερις μήνες και προκύπτει από το άθροισμα των 10 ημερών κάθε μήνα το οποίο πολλαπλασιάζεται επί 12 και το άθροισμά τους διαιρείται με τον αριθμό 30 (10Χ12/30=4).
Το αποτέλεσμα της ΠΟΛ 228 είναι ο ιδιοκτήτης του οχήματος θα καταβάλλει τα 4/12 του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης και βέβαια να πρέπει να καλύψει τα 4/12 του ετήσιου τεκμηρίου Διαβίωσης του οχήματός του.
Παράλληλα όσοι ιδιοκτήτες έκαναν χρήση της ελαστικότητας του νόμου νομίζοντας πως γλιτώνουν από τα τεκμήρια και χαράτσια θα βρεθούν όχι μόνο να πληρώνουν όλα τα παραπάνω αλλά να έχουν καταβάλει και ολόκληρα τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας αλλά και τα ασφάλιστρα.
Ειδικότερα αν αναλογιστεί κανείς πως τα Τέλη Κυκλοφορίας σε ένα όχημα υψηλού κυβισμού ανέρχονται σε 1.100 ευρώ και το κόστος ασφάλισης σε περίπου 1.000 ευρώ, το ετήσιο τεκμήριο σε 30.000 ευρώ και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης σε 3.000 ευρώ και το ετήσο κόστος ανέρχεται σε 5.100 ευρώ τότε αν το έχει κινήσει ο συγκεκριμένος ιδιοκτήτης το ΙΧ του μόλις τέσσερις μήνες το μόνο που θα γλιτώσει είναι ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης ο οποίος ανέρχεται σε 1.000 ευρώ ενώ επίσης το τεκμήριο έχει μειωθεί στις 10.000 ευρώ. Δηλαδή τα έξοδά του για να κινήσει το όχημά του για μόλις 4 μήνες ανήλθαν σε 3.100 ευρώ (Τέλη, Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης, Ασφάλιστρα).
Δηλαδή το μηνιαίο κόστος χρήσης ανέρχεται σε 775 ευρώ ενώ αν το διατηρούσε όλο το χρόνο στην κυκλοφορία το μηνιαίο κόστος θα ανέρχονταν σε μόλις 425 ευρώ!
Το αποτέλεσμα της ΠΟΛ 228 είναι ο ιδιοκτήτης του οχήματος θα καταβάλλει τα 4/12 του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης και βέβαια να πρέπει να καλύψει τα 4/12 του ετήσιου τεκμηρίου Διαβίωσης του οχήματός του.
Παράλληλα όσοι ιδιοκτήτες έκαναν χρήση της ελαστικότητας του νόμου νομίζοντας πως γλιτώνουν από τα τεκμήρια και χαράτσια θα βρεθούν όχι μόνο να πληρώνουν όλα τα παραπάνω αλλά να έχουν καταβάλει και ολόκληρα τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας αλλά και τα ασφάλιστρα.
Ειδικότερα αν αναλογιστεί κανείς πως τα Τέλη Κυκλοφορίας σε ένα όχημα υψηλού κυβισμού ανέρχονται σε 1.100 ευρώ και το κόστος ασφάλισης σε περίπου 1.000 ευρώ, το ετήσιο τεκμήριο σε 30.000 ευρώ και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης σε 3.000 ευρώ και το ετήσο κόστος ανέρχεται σε 5.100 ευρώ τότε αν το έχει κινήσει ο συγκεκριμένος ιδιοκτήτης το ΙΧ του μόλις τέσσερις μήνες το μόνο που θα γλιτώσει είναι ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης ο οποίος ανέρχεται σε 1.000 ευρώ ενώ επίσης το τεκμήριο έχει μειωθεί στις 10.000 ευρώ. Δηλαδή τα έξοδά του για να κινήσει το όχημά του για μόλις 4 μήνες ανήλθαν σε 3.100 ευρώ (Τέλη, Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης, Ασφάλιστρα).
Δηλαδή το μηνιαίο κόστος χρήσης ανέρχεται σε 775 ευρώ ενώ αν το διατηρούσε όλο το χρόνο στην κυκλοφορία το μηνιαίο κόστος θα ανέρχονταν σε μόλις 425 ευρώ!
Διαβάστε αναλυτικά την εγκύκλιο είχε εκδόσει το υπουργείο Οικονομικών το 1982 και την ξεθάβει σήμερα για να "κλείσει" οριστικά το παραθυράκι της αποφυγής τεκμηρίου πατώντας ΕΔΩ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πώς θα επιβιβάζονται στα πλοία τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα - Οι νέοι κανόνες
Οδηγίες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Ξεκίνησαν τα «τέλη με τον μήνα» - Ανοιξε η εφαρμογή στο myCAR - Τι ισχύει
Στην ψηφιακή πύλη myAADE οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να καταβάλουν τη μηνιαία αναλογία (1/12) των ετησίων…
Tesla: Ανακαλεί 3.900 Cybertrucks λόγω επικίνδυνου προβλήματος με το πεντάλ γκαζιού
Η Tesla θα επιδιορθώσει τα πεντάλ του γκαζιού δωρεάν
Σύστημα εντοπισμού υπνηλίας του οδηγού - Υποχρεωτικό από τον Ιούλιο στα καινούρια αυτοκίνητα
Ήδη από τον Ιούλιο του 2022 είναι υποχρεωτική στα αυτοκίνητα η έξυπνη ειδοποίηση ταχύτητας ISA
Tesla: Σχέδια για «τσεκούρι» άνω του 10% στο παγκόσμιο εργατικό δυναμικό της
O Μασκ ευχαρίστησε όσους φεύγουν από την Tesla για τη σκληρή δουλειά τους
ΕΛΣΤΑΤ: Μείωση 8,5% στις πωλήσεις αυτοκινήτων τον Μάρτιο
Tον Μάρτιο κυκλοφόρησαν 5.162 νέες μοτοσικλέτες κυβισμού άνω των 50 cc
Πόσα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα πουληθούν στην Ευρώπη το 2024
Oι μπαταρίες ιόντων λιθίου που κατασκευάζονται στην Κίνα είναι τουλάχιστον 20% φθηνότερες από ό,τι στην…
Αλμα 17,3% στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων τον Φεβρουάριο
Το α’ δίμηνο κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 42.745 αυτοκίνητα
Η Apple εγκαταλείπει τα σχέδια για την κατασκευή ηλεκτρικού αυτοκινήτου
Η εταιρεία έχει ξοδέψει δισεκατομμύρια δολάρια στην έρευνα και την ανάπτυξη ενός ηλεκτρικού οχήματος.
Tesla: Ρίχνει τις τιμές των αυτοκινήτων για να ανεβάσει τις πωλήσεις στην Ευρώπη
Με πόσα ευρώ μπορεί κάποιος να αποκτήσει το Model 3 ή το Mοdel Y σε…
04/05/2024 09:30
Το θετικό αποτύπωμα από την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας - Πως κινούνται ομόλογα και μετοχές
04/05/2024 09:24