Ο ελληνικός τουρισμός δεν επιτρέπεται να επαναπαυθεί στις δάφνες του

 Ο ελληνικός τουρισμός δεν επιτρέπεται να επαναπαυθεί στις δάφνες του
Ιδιαίτερα θετικά είναι τα μηνύματα της Διεθνούς Έκθεσης Τουρισμού, ΙΤΒ, για τη Ρόδο. Όλοι οι μεγάλοι ταξιδιωτικοί πράκτορες καταγράφουν μεγάλη αύξηση των κρατήσεων σε πακέτα διακοπών για το «σμαραγδένιο νησί», που είχε και φέτος διακριτή παρουσία στην ΙΤΒ. Μια παρουσία που απέσπασε θετικά σχόλια αλλά και μια διάκριση.

Το περίπτερο της «ΠΡΟΤΟΥΡ», του Οργανισμού Προώθησης Ροδιακού Τουρισμού κατέλαβε την έβδομη θέση στον διαγωνισμό των καλύτερων ευρωπαϊκών συμμετοχών στην ΙΤΒ, «Best Exhibitor Awards» (BEA) που απονέμει το Cologne Business School (CBS). Η διάκριση αυτή είναι ιδιαίτερα τιμητική, με δεδομένο ότι οι υπόλοιπες συμμετοχές που ξεχώρισαν ήταν εθνικά περίπτερα, με πρώτη την Αυστρία. «Αυτό οφείλεται στη διαχρονική προσπάθεια όλων των εμπλεκομένων φορέων στον Οργανισμό Προώθησης Ροδιακού Τουρισμού και στην εμπειρία του γενικού διευθυντή μας Μπάμπη Παλογιαννίδη», εκτιμά ο πρόεδρος της Ένωσης ξενοδόχων Ρόδου, Αντώνης Καμπουράκης.
Στην Μέκκα του παγκόσμιου τουρισμού, την ΙΤΒ του Βερολίνου, ο Αντώνης Καμπουράκης εισπράττει τα αισιόδοξα μηνύματα, «χωρίς να πετά στα σύννεφα». Όπως υπογράμμισε στο μικρόφωνο της Deutsche Welle, «το θέμα δεν είναι να ευλογούμε τα γένια μας ή να λέμε καλά λόγια μεταξύ μας και να επαναπαυόμαστε. Είναι μια εποχή που απαιτεί δράση και εμείς θα πρέπει να υπερβούμε τον εαυτό μας, όχι μόνο για να εξασφαλίσουμε μια καλή χρονιά –που μάλλον αρχίζει να φαίνεται-, αλλά για να εξασφαλίσουμε το μέλλον του ελληνικού και του ροδιακού τουρισμού».
Από τις επαφές που είχε στο Βερολίνο ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι εταίροι του ελληνικού τουρισμού στη Γερμανία δεν θα ήθελαν σε καμία περίπτωση «να πάρουν τα μυαλά μας αέρα». Αυτό που μεταφέρουν οι μεγάλοι tour operator στον Αντώνη Καμπουράκη είναι «η επιθυμία τους να συνεχίσουν οι Έλληνες να είναι συνεπείς έναντι των συνεργατών και εταίρων τους».
Το δεύτερο στοίχημα για τον ελληνικό τουρισμό είναι να κάνει μόνιμους τους «ευκαιριακούς και προσωρινούς πελάτες» που προέκυψαν τα τελευταία χρόνια, λέει ο έλληνας επιχειρηματίας και προσθέτει: «Δεν επιτρέπεται να έλθει πελάτης στη χώρα και να μετανιώσει που μας επέλεξε».
Οι κίνδυνοι για τον ελληνικό τουρισμό δεν έχουν εξαφανισθεί, προειδοποιεί ο Αντώνης Καμπουράκης, παραπέμποντας στο γεγονός ότι ο τουρισμός είναι μια αλυσίδα και όχι δουλειά ενός ατόμου. «Μια αλυσίδα που αρχίζει από τον ξενοδόχο και φτάνει στον οδηγό ταξί και στον υπάλληλο του αεροδρομίου. Πρόκειται για τον πολιτισμό της καθημερινότητας», λέει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος των ξενοδόχων της Ρόδου.
Ο κ. Καμπουράκης κάνει ιδιαίτερη αναφορά στον διεθνή ανταγωνισμό που εντείνεται στο πεδίο του τουρισμού και στην ανάγκη να υπάρχει διαχρονικά καλό ελληνικό τουριστικό προϊόν. Σήμερα ο ανταγωνιστής της Ρόδου και της Κρήτης δεν είναι κάποιος ελληνικός προορισμός, αλλά πολλοί διεθνείς προορισμοί, από την Σιγκαπούρη μέχρι τη Νότια Αμερική, υπενθυμίζει.
Όσον αφορά τα εσωτερικά εμπόδια που αντιμετωπίζει ο ελληνικός τουρισμός, ο Αντώνης Καμπουράκης εκτιμά ότι «το σοβαρότερο από αυτά είναι ο εαυτός μας» και προσθέτει ότι όλα τα εμπόδια που υπάρχουν είναι προκλήσεις που «θα πρέπει να τις ξεπεράσουμε και θα τις ξεπεράσουμε».