EΣΕΕ: Πτώση 15% στην πασχαλινή αγορά
Ο λόγος γι’ αυτήν τη διαφορετική συμπεριφορά οφείλεται στο γεγονός ότι τα τρόφιμα, τα ποτά και τα είδη πρώτης ανάγκης χαρακτηρίζονται από χαμηλή ελαστικότητα ζήτησης ως προς το εισόδημα. Αυτό σημαίνει ότι η κατανάλωση αυτής της κατηγορίας αγαθών παρουσιάζει μικρή σχετικά ευαισθησία σε μεταβολές του εισοδήματος και έτσι, μία μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος θα επιφέρει μεν πτώση της ζήτησης αλλά σε μικρότερη έκταση.
Οι πρώτες εκτιμήσεις της ΕΣΕΕ ακολουθώντας την πορεία της φετινής πασχαλινής αγοράς σε όλη την Ελλάδα δείχνουν, ότι τόσο ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών, όσο και ο Δείκτης Όγκου στο λιανικό εμπόριο, σημείωσε μείωση σε σύγκριση με πέρυσι κατά περίπου 15%. Αναλυτικότερα, ανά κλάδο έχουμε μείωση στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων κατά 4-7%, στα μικρά καταστήματα τροφίμων και ποτών 9-12%, στα πολυκαταστήματα 11-13%, στα καταστήματα καλλυντικών 15-17%, στα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης 18-21%, στα καταστήματα εποχιακών δώρων 12-15%.
Ο συνολικός τζίρος της πασχαλινής αγοράς κυμαίνεται ετησίως στα περίπου 5 δις, εκ των οποίων τα 600 εκατ. ευρώ αφορούν στο λιανικό εμπόριο τροφίμων. Ο φετινός τζίρος της πασχαλινής αγοράς υπολογίζεται ότι περιορίστηκε στα 4,5 δις και ο τζίρος των τροφίμων μειώθηκε σε λιγότερο από 570 εκατ. ευρώ.