Η Αθήνα σκηνικό της... Χωριάτικης Σαλάτας του Amazon Prime

Η Αθήνα σκηνικό της... Χωριάτικης Σαλάτας του Amazon Prime

Είναι σειρά 8 επεισοδίων που θα προβληθεί του χρόνου. Το συνολικό κόστος της παραγωγής είναι γύρω στα 8 εκατομμύρια ευρώ και θα γυριστεί εξ ολοκλήρου στην Αθήνα,

Ξεκινώντας από αυτή τη Δευτέρα και για τους επόμενους 4 μήνες, η Αθήνα μετατρέπεται σε τηλεοπτικό πεδίο εξερεύνησης για δυο νεαρούς Γάλλους, τον Τομ και την Μία, στο πλαίσιο της διεθνούς παραγωγής του Amazon Prime με τίτλο «Greek Salad».

«Είναι σειρά 8 επεισοδίων που θα προβληθεί του χρόνου. Το συνολικό κόστος της παραγωγής είναι γύρω στα 8 εκατομμύρια ευρώ και θα γυριστεί εξ ολοκλήρου στην Αθήνα, θα έχει σκηνές από όλη την πόλη» λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Στάθης Καλογερόπουλος, διευθυντής του Athens Film Office (AFO). Ο κύκλος «Greek Salad» αποτελεί την τηλεοπτική συνέχεια της κινηματογραφικής τριλογίας του πολυβραβευμένου Γάλλου σκηνοθέτη Cedric Klapisch (L'Auberge espagnole, Les Poupées Russes, Casse-tête Chinois) ενώ στην σκηνοθετική ομάδα θα τον συνοδεύσουν οι Lola Doillon και Antoine Garceau, συνεργάτες του από την διεθνούς φήμης σειρά που προβάλλεται στο Νetflix «Call my agent».

Περισσότερες από 70 παραγωγές από τον Μάρτιο του 2020

Από τον Μάρτιο του 2020 έως τώρα, έχουν ολοκληρωθεί πάνω από 70 (ελληνικές και ξένες) παραγωγές στην Αθήνα, ενώ αυτή τη στιγμή βρίσκονται στη διαδικασία της προετοιμασίας ακόμα 5. Εάν προστεθεί η διαφήμιση, με χαρακτηριστικότερη την διεθνή καμπάνια της Perrier που γυρίστηκε στην Αθήνα, τα μεγέθη εκτοξεύονται.

«Το Film Office είναι κομμάτι της ΕΑΤΑ, δηλαδή της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Αθηνών (ΕΑΤΑ) του δήμου Αθηναίων και στηρίζεται από αυτήν. Αφορά τον τουρισμό αλλά ο τουρισμός είναι έμμεση ωφέλεια. Αυτό που είναι άμεσο είναι κατ’ αρχάς η ανάπτυξη όσον αφορά τις επιχειρήσεις που μετέχουν στην παραγωγή, είτε απευθείας με το να την αναλαμβάνουν, είτε με το να παρέχουν υπηρεσίες προς τις παραγωγές. Το δεύτερο βέβαια είναι η δημιουργία θέσεων εργασίας. Καθώς οι ξένες παραγωγές έρχονται και ζητούν προσωπικό, οι εγχώριες εταιρείες αναζητούν νέο προσωπικό γιατί το υπάρχον δε φτάνει. Επομένως σταδιακά ανοίγουν ευκαιρίες να μπουν στο χώρο και άνθρωποι οι οποίοι δεν ήταν καν στον κλάδο αυτό» εξηγεί ο κ. Καλογερόπουλος.

Η Αθήνα παρουσιάζει πολλά πλεονεκτήματα που την καθιστούν ελκυστική προς τους κινηματογραφικούς κολοσσούς. «Υπάρχει τεράστιο διεθνές ενδιαφέρον, για πολλούς λόγους. Κατ’ αρχάς υπάρχουν τα οικονομικά κίνητρα εκ μέρους του κράτους. Καθώς αυτό έχει λειτουργήσει σαν καταλύτης ώστε να μπούμε στον χάρτη. Από εκεί και πέρα, αφού έρχονται παραγωγές και ικανοποιούνται όσον αφορά την παροχή υπηρεσιών, αυτό διαδίδεται στόμα με στόμα στην αγορά. Μπορεί να φαίνεται μεγάλη αλλά οι άνθρωποι που παίρνουν τις αποφάσεις είναι λίγοι και αυτοί οι άνθρωποι ρωτούν αυτούς που έχουν ήδη πάει σε μια χώρα πώς ήταν τα πράγματα. Με όλες τις αδυναμίες που μπορεί να έχουμε, στο κομμάτι του γυρίσματος τα καταφέρνουμε καλά» σημειώνει ο διευθυντής του Film Office. Ένα άλλο σημαντικό πλεονέκτημα της πόλης είναι ότι μπορεί να «κλέβει» μια άλλη. Δηλαδή, «η Αθήνα για τις ανάγκες της Τεχεράνης έγινε Τεχεράνη. Είναι σημαντικό προτέρημα να μπορεί μια τοποθεσία να φαίνεται σαν μια άλλη», αναφέρει ο κ. Καλογερόπουλος ενώ και το συνήθως ήπιο κλίμα είναι εξαιρετικά ενθαρρυντικός παράγοντας.

Έτσι ανοίγονται πόρτες, οι οποίες, όμως, είναι απαιτητικές. Η αδειοδότηση από πλευράς του δήμου είναι πλέον «πολύ απλή» διαδικασία, «για να αξιοποιήσει, όμως, μια παραγωγή υποδομές κρατικές, να χρησιμοποιήσει κτήρια που δεν ανήκουν στο δήμο αλλά σε άλλες υπηρεσίες, είναι μια καθημερινή μάχη» λέει ο κ. Καλογερόπουλος, προσθέτοντας ότι τότε «παρεμβαίνει το Film Office και λειτουργεί σαν διαμεσολαβητής ώστε να λυθούν τέτοιου είδους προβλήματα. Αυτό που συμβαίνει είναι ότι στους υπόλοιπους φορείς που διαχειρίζονται κρατική περιουσία αυτό φαίνεται κάτι τελείως καινούργιο και εξωτικό, κάτι το οποίο σιγά σιγά βεβαίως αλλάζει».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ