ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Το καλοκαίρι "κλείνει" το deal με τους Ιταλούς

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Το καλοκαίρι "κλείνει" το deal με τους Ιταλούς
Στην τελική ευθεία μπαίνει η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ferrovie dello Stato Italiano καθώς σύντομα αναμένεται η Ε.Ε. να δώσει το «πράσινο φως» για την σχετική συμφωνία αποφασίζοντας παράλληλα τη διαγραφή χρεών περίπου 800 εκατ. ευρώ.

Μετά την έγκριση της πώλησης (στους Ιταλούς από το Ελεγκτικό Συνέδριο, το επόμενο ορόσημο αφορά την έγκριση της συμφωνίας μεταβίβασης μετοχών στην Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν.

Όλες οι ενδείξεις φανερώνουν ότι η Κομισιόν θα εγκρίνει το deal, καθώς η επιτυχής αποκρατικοποίηση της εταιρείας αποτελούσε, διαχρονικά, προαπαιτούμενο για τη μη επιβολή στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ εντολής ανάκτησης της παράνομης κρατικής ενίσχυσης, όπως και για το κλείσιμο του φακέλου της Ε.Ε. περί παράνομων κρατικών ενισχύσεων.

Μέσα στο Μάιο οι εργαζόμενοι τονίζουν θα υπάρξουν εξελίξεις καθώς ήδη στελέχη των Ιταλικών σιδηροδρόμων έχουν επισκεφτεί την ελληνική σιδηροδρομική εταιρεία καταγράφοντας στοιχεία καθημερινής λειτουργίας και ανθρώπινου δυναμικού ενώ την προηγούμενη εβδομάδα έγινε η πρώτη επαφή μεταξύ των συνδικαλιστικών οργάνων των δύο εταιρειών. Αν και έχουν περάσει τέσσερα χρόνια από την έναρξη της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το ΤΑΙΠΕΔ και σχεδόν ένας χρόνος από την ανάδειξη της Ferrovie dello Stato Italiano ως του μοναδικού πλειοδότη, σύντομα αναμένεται να ολοκληρωθεί η σχετική συμφωνία.

Θα πρέπει, ακόμα, να υπογραφεί η ΚΥΑ βάσει της οποίας θα αποζημιώνεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τις δημόσιες υπηρεσίες που προσφέρει, ενώ, έως και το 2020, θα λαμβάνει ετήσια κρατική επιχορήγηση ύψους 50 εκατ. ευρώ, ώστε οι μεταφορικές σιδηροδρομικές υπηρεσίες να είναι προσιτές σε όλους.

Αρχές της χρονιάς ο προσδιορισμός του ύψους της αποζημίωσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τις δημόσιες υπηρεσίες φάνηκε να αποτελεί ζήτημα που θα μπορούσε να τορπιλίσει την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης. Ωστόσο, όπως αναφέρουν ενημερωμένες πηγές, η υπόθεση είναι πλέον προς διευθέτηση, ενώ η έκδοση της απαιτούμενης ΚΥΑ έχει δρομολογηθεί.

Σε κάθε περίπτωση, μένει να φανεί εάν θα πραγματοποιηθεί το καλό σενάριο, σύμφωνα με το οποίο το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής και οι οριστικές υπογραφές θα λάβουν χώρα το καλοκαίρι.

Προτεραιότητα της Ferrovie Dello Stato είναι η αναβάθμιση του δικτύου και των παρεχόμενων υπηρεσιών στις επιβατικές μεταφορές και κυρίως σε αυτές που γίνονται στον βασικό άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη.

Να σημειωθεί ότι με βάση τον φετινό προϋπολογισμό η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έχει έσοδα 128,2 εκατ. ευρώ, έξοδα 122,5 εκατ. και κέρδη άνω των 5 εκατ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ