Aπόσυρση του νομοσχεδίου για τα εργασιακά ζητούν οι διανομείς

Aπόσυρση του νομοσχεδίου για τα εργασιακά ζητούν οι διανομείς

Kανείς γνωρίζει πόσοι είναι οι άνθρωποι που εργάζονται ως διανομείς σήμερα, καθώς αν τα μηχανάκια τους δεν καταγραφούν στο ΕΡΓΑΝΗ, δεν υπάρχει τρόπος να διακριβωθεί ο αριθμός τους

Να μην ψηφιστεί το "πλήρως αντεργατικό νομοσχέδιο" της κυβέρνησης, το οποίο "χτυπάει τον πυρήνα των εργασιακών δικαιωμάτων", αλλά και να εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι για την ανασφάλιστη ή υποασφαλισμένη εργασία στον κλάδο τους, ζητούν οι διανομείς, που πραγματοποιούν σε λίγο συγκέντρωση διαμαρτυρίας και μοτοπορεία, στο πλαίσιο της σημερινής 24ωρης πανελλαδικής απεργίας.
Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ, "Πρακτορείο 104,9 FM", η Μαργαρίτα Κουταλάκη, μέλος της Επιτροπής Αγώνα Διανομέων Θεσσαλονίκης και του διοικητικού συμβουλίου του Συνδικάτου Επισιτισμού-Τουρισμού, υποστήριξε ότι "η πολυπόθητη ανάπτυξη του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης θα περάσει πάνω από όλους τους εργαζόμενους", επιβάλλοντας "μια μνημονιακή κανονικότητα, όπου το μόνο δίκιο και δίκαιο θα είναι αυτό του εργοδότη. 'Ο,τι είχε απομείνει από εργατική νομοθεσία μετά από τρία μνημόνια, έρχεται η κυβέρνηση της ΝΔ να το το κατεδαφίσει πλήρως".
Ως προς τα ειδικά αιτήματα του κλάδου, η κα Κουταλάκη επισήμανε ότι τα τελευταία δυόμισι χρόνια έχουν χάσει τη ζωή τους 18 διανομείς, "κάτι που εμείς θεωρούμε εργατικές δολοφονίες, γιατί θεωρούμε ότι οι συνθήκες στις οποίες εργαζόμαστε είναι απάνθρωπες, οπότε αναγκαστικά οδηγούν σε ατυχήματα ή και δυστυχήματα". Οι διανομείς ζητούν να εφαρμοστεί το νομοσχέδιο της προηγούμενης κυβέρνησης, που προέβλεπε αποζημίωση 15% για το μηχανάκι κάθε ντελιβερά, μέτρα ατομικής προστασίας κ.ά. Προσθέτουν ότι πρέπει όλα τα μηχανάκια των διανομέων να μπουν στο συστημα "Εργάνη" και ζητούν από το ΙΚΑ, την Επιθεώρηση Εργασίας και το αρμόδιο υπουργείο "οι υπηρεσίες να βγαίνουν στους δρόμους για να κυνηγούν την ανασφάλιστη ή μισοασφαλισμένη εργασία".
Η κα Κουταλάκη επισήμανε τέλος πως ουδείς γνωρίζει πόσοι είναι οι άνθρωποι που εργάζονται ως διανομείς σήμερα, καθώς αν τα μηχανάκια τους δεν καταγραφούν στο ΕΡΓΑΝΗ, δεν υπάρχει τρόπος να διακριβωθεί ο αριθμός τους