Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού και το «φλερτ» Καλλιτσάντση – Σπίρτζη

75-80 εκατ. ευρώ το όφελος από κάθε χρόνο επέκτασης

Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού και το «φλερτ» Καλλιτσάντση – Σπίρτζη

Εδώ και πολλά χρόνια ο Δημήτρης Κούτρας είχε βάλει στόχο της ζωής του να επιτύχει την απευθείας ανάθεση σειράς έργων που συνδέονται με τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού και του Προαστιακού Σιδηροδρόμου.

Από την εποχή Σουφλιά έλεγε ότι αυτά τα έργα μπορούν να τα κάνουν «δωρεάν» οι μέτοχοι της Αττικής Οδού (Ακτωρ και J&P Αβαξ) με αντάλλαγμα τη χρονική επέκταση της υφιστάμενης σύμβασης της Αττικής Οδού. Μάλιστα, προ μηνών, όταν ξεκίνησε μια συνολική συζήτηση για πιθανή χρονική επέκταση όλων των συμβάσεων παραχώρησης οδικών αξόνων με αντάλλαγμα την υλοποίηση έργων που κρίνονται απαραίτητα, η πρόταση επανήλθε στο προσκήνιο. Η πλευρά Κούτρα, μάλιστα, τη χρησιμοποίησε ως ένα από τα ατού της στον προεκλογικό της αγώνα ενόψει της κρίσιμης γ.σ. της Ελλάκτωρ.

Όμως, η ήττα της πλευράς Κούτρα – Μπόμπολα από την πλευρά Καλλιτσάντση στον εμφύλιο της Ελλάκτωρ, έβαλε προσωρινά την υπόθεση στον πάγο. Και λέμε προσωρινά γιατί, όπως μαθαίνουμε, πρόσφατα ανακινήθηκε εντόνως, ως αποτέλεσμα, σύμφωνα με πληροφορίες, της προσέγγισης που υπήρξε μεταξύ των αδερφών Καλλιτσάντση και του υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη, ο οποίος σύμφωνα με πληροφορίες σκοπεύει να πολιτευτεί τον εν λόγω εκλογικό τομέα.

Το «ψωμί» στην όλη υπόθεση είναι ότι κάθε χρόνος επέκτασης της σύμβασης της Αττικής Οδού σημαίνει 75-80 εκατ. ζεστό χρήμα στα ταμεία των δύο μετόχων μόνο από τα μερίσματα, και εν δυνάμει άλλα 50 εκατ. ευρώ ετησίως από τη συντήρηση του οδικού άξονα, την οποία αναλαμβάνουν οι ίδιες εταιρείες, με προνομιακούς φυσικά όρους τιμολόγησης.

Είναι ακόμα άγνωστο αν τελικά αυτό το σχέδιο θα ευδοκιμήσει ή όχι, εκείνο όμως που έκανε τρομερή εντύπωση στην πιάτσα είναι ότι υπό τη νέα του ιδιότητα, αυτή του βασικού μετόχου και προέδρου της Ιντρακάτ, ο εμπνευστής της ιδέας Δημήτρης Κούτρας δήλωσε σε δημοσιογραφικό γεύμα ότι οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού και του Προαστιακού Σιδηροδρόμου πρέπει να ανατεθούν με ανοικτό διαγωνισμό και όχι με απευθείας ανάθεση μέσω χρονικής επέκτασης της υφιστάμενης σύμβασης! Μάλιστα, τόνισε ότι ουδέποτε στο παρελθόν είχε υποστηρίξει το αντίθετο. Τελικά, ο καιρός έχει πολλά γυρίσματα.