Έρχονται ανακατατάξεις στα σούπερ μάρκετ

Νέα δεδομένα στην αγορά από τις εξαγορές και συγχωνεύσεις

Έρχονται ανακατατάξεις στα σούπερ μάρκετ

 

Τα πάνω – κάτω έρχονται στον χάρτη των σούπερ μάρκετ, ο οποίος αλλάζει για ακόμη μία φορά τα τελευταία χρόνια.

Ήδη τα τελευταία χρόνια εμβληματικές αλυσίδες όπως ο «Βερόπουλος» και ο «Μαρινόπουλος» βγήκαν από την αγορά και ενισχύθηκαν άλλοι όμιλοι, όπως τα «My Market» και ο «Σκλαβενίτης», ο οποίος με την συμφωνία για τον Μαρινόπουλο απέκτησε δίκτυο ξαφνικά σε ολόκληρη τη χώρα.

Είναι βέβαιο ότι είσοδος της Spar, όπως τουλάχιστον σχεδιάζεται να γίνει, θα φέρει σημαντικές ανατροπές και έναν ακόμη ισχυρό παίκτη σε μια περίοδο που σημειώνεται ήδη μάχη προσφορών για προσέλκυση πελατών. Ήδη ο «Αστέρας», το όχημα μέσω του οποίου επιστρέφει στην Ελλάδα η Spar, είναι υπολογίσιμη δύναμη, ωστόσο το παιχνίδι αλλάζει με την συνεργασία των Ολλανδών.

Στο «παιχνίδι» εισέρχεται και η Μασούτης, που ναι μεν είναι ισχυρή στην Βόρειο Ελλάδα, ωστόσο προς τα Νότια η δραστηριότητά του σταματάει στην Λαμία. Πρόσφατα εξαγόρασε την αλυσίδα Προμηθευτική και θέλει να δηλώσει παρόν και στην τεράστια αγοράς της Αττικής. Η Προμηθευτική Τροφίμων ΑΕ, που βρίσκεται στον νομό Αττικής, με 57 σημεία πώλησης σε λειτουργία και δύο νέα που ανοίγουν με τον πρότυπο σχεδιασμό καταστημάτων Μασούτης.

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη εξαγορά που έχει κάνει η εταιρεία στα 42 χρόνια τής αναπτυξιακής πορείας της.

Τι δείχνουν μελέτες για τον κλάδο Τρόφιμα – Ποτά

Στα πρόθυρα αλλαγών με εξαγορές και συγχωνεύσεις βρίσκεται ο κλάδος Τροφίμων και Ποτών, ο οποίος υπό προϋποθέσεις μπορεί να στηρίξει την εγχώρια μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, ενισχύοντας το ΑΕΠ της χώρας.

Στα συμπεράσματα αυτά καταλήγουν μελέτες της PwC Ελλάδας και της Εθνικής Τράπεζας.

Σύμφωνα με την έρευνα της πρώτης, ο κλάδος αποφέρει ετήσια έσοδα 15 δισ. ευρώ, αποτελώντας τον μεγαλύτερο στη μεταποίηση, αντιπροσωπεύοντας το 30% του τομέα. Παράλληλα, διατηρεί 111.000 θέσεις εργασίας, που αντιστοιχούν στο 36% του συνολικού εργατικού δυναμικού του μεταποιητικού κλάδου.

Σύμφωνα με την PwC, ο κλάδος εμφανίζει ανταγωνιστικότητα και βελτιωμένες επιδόσεις στο τέλος της κρίσης, με μόνο το 27% των εταιρειών να υπάγονται στην κατηγορία Zombies, βάσει της ανάλυσης ανταγωνιστικότητας με τη μέθοδο Stars & Zombies της PwC, ενώ οι εταιρείες υψηλής ανταγωνιστικότητας, Stars, συνεισφέρουν στο 50% της συνολικής κερδοφορίας.

Στη μελέτη της η Εθνική Τράπεζα αναφέρει ότι o κλάδος αποδείχθηκε ανθεκτικός στη διάρκεια της κρίσης, διατηρώντας τον κύκλο εργασιών του κοντά στα 15 δισ. ευρώ και αυξάνοντας έτσι τη συνεισφορά του στις συνολικές πωλήσεις του επιχειρηματικού τομέα σε 7% το 2017 από 5% το 2008.

Αν και το μερίδιο των ΜμΕ στις συνολικές πωλήσεις του κλάδου περιορίστηκε σε 32% το 2017 από 41% το 2008 (κυρίως λόγω κλεισίματος επιχειρήσεων), η έρευνα πεδίου της ΕΤΕ σε δείγμα 200 ΜμΕ τροφίμων ανέδειξε το γεγονός ότι οι ΜμΕ που κατάφεραν να επιβιώσουν της κρίσης αύξησαν τις πωλήσεις τους περίπου κατά 10% την τελευταία δεκαετία (ποσοστό αντίστοιχο με την πορεία των πωλήσεων των μεγαλύτερων επιχειρήσεων).

Οι αναλυτές της Εθνικής Τράπεζας εκτιμούν ότι η ανάκτηση των μεριδίων της ελληνικής μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας στις διεθνείς αγορές τροφίμων είναι εφικτή και μπορεί να ενισχύσει τις ελληνικές εξαγωγές κατά 0,5 δισ. ευρώ ετησίως.