«Φως στην άκρη του τούνελ» βλέπουν οι αλυσίδες supermarket

Τι φέρνει στην Σκλαβενίτης η πλήρης ενεργοποίηση των καταστημάτων Μαρινόπουλος – Ο παράγοντας... Lidl

«Φως στην άκρη του τούνελ» βλέπουν οι αλυσίδες supermarket

Θετικά είναι τα πρώτα δείγματα για την πορεία των εσόδων των supermarket κατά την φετινή χρονιά. Με βάση τα στοιχεία της Nielsen, η φετινή χρονιά προβλέπεται να κλείσει με αύξηση 2% ύστερα από μια παρατεταμένη περίοδο κρίσης.

Με βάση τα στοιχεία για την πoρείατων εσόδων κατά τις πρώτε εφτά βδομάδες του έτους (περίοδος 1 Ιανουάριουέως 17 Φεβρουαρίου), καταγράφεται ανοδική τροχιά. Ωστόσο, όπως τονίζουν οι αναλυτές, η εξεταζόμενη περίοδος αποτελεί ένα πολύ μικρό δείγμα, καθώς μια πιο ουσιαστική καταγραφή της τάσης εμφανίζεται συνήθως στο δεύτερο εξάμηνο. Πάντως, τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι ο Φεβρουάριος γύρισε θετικά την αρνητική πορεία του Ιανουαρίου. Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ ο Ιανουάριος είχε πτώση 2% οι επτά πρώτες εβδομάδες του έτους έκλεισαν με άνοδο 2,8%, με τη Lidl στο δείγμα, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύει στη σημερινή της έκδοση η εφημερίδα «Ναυτεμπορική».

Χωρίς τον ισχυρό discounter, η αγορά εμφανίζει την ίδια περίοδο μεγαλύτερη άνοδο της τάξεως του 4,8%. Το σημαντικό, σύμφωνα με την πρόεδρο και διευθύνουσα σύμβουλο της Nielsen Βίκυ Γρηγοριάδου, είναι να διατηρηθεί η τάση που καταγράφηκε το 2017, δηλαδή να επιτευχθεί αύξηση εσόδων, η οποία να αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στην άνοδο του όγκου. Να σημειωθεί ότι τα στοιχεία της Nielsen για το 2017 δείχνουν ότι η αγορά, συμπεριλαμβανομένης της εκτίμησης της εταιρείας για τα μεγέθη της Lidl, έκλεισε με αύξηση εσόδων κατά 1,6% στα 9,1 δισ. ευρώ και 1,5% σε όγκο. Χωρίς την προσμέτρηση της εκτίμησης της πορείας της Lidl, η εικόνα των σούπερ μάρκετ πέρυσι εμφανίζεται πιο βελτιωμένη, με την άνοδο σε αξία να ανέρχεται στο 2% και σε όγκο 2,3%. Να σημειωθεί ότι η Nielsen εκτιμά ότι το 2017 η γερμανική αλυσίδα εμφάνισε οριακή απώλεια τζίρου κατά 0,9% σε 1,384 δισ. ευρώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ