Νέα επένδυση 1,5 εκατ. ευρώ από τη Βίκος - Oι συζητήσεις με την Pepsico

 Νέα επένδυση 1,5 εκατ. ευρώ από τη Βίκος - Oι συζητήσεις με την Pepsico
Εμφαση στην αγορά των αναψυκτικών αναμένεται να δώσει την νέα χρονιά, η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων Βίκος.


Μάλιστα η εταιρία σχεδιάζει να επενδύσει περί το 1,5 εκατ. ευρώ για την αγορά 2.000-2.500 ψυγείων, κίνηση η οποία εκτιμάται ότι θα ισχυροποιήσει την θέση της στην αγορά. Παράλληλα, το πλάνο ανάπτυξης στην αγορά των αναψυκτικών περιλαμβάνει και την παραγωγή και κυκλοφορία μέσα στο επόμενο διάστημα και συσκευασίες του 1,5 λίτρου και των 500 ml, προκειμένου να προσφέρει μια πλήρη γκάμα γεύσεων και συσκευασιών στην αγορά.
Σήμερα η εταιρία Βίκος έχει κατακτήσει μερίδιο 1,5% στην κατηγορία των non cola αναψυκτικών, ενώ στους κωδικούς της βυσσινάδας και της γκαζόζας το μερίδιό της προσεγγίζει το 5% και 4% αντίστοιχαενώ στόχος της είναι μέχρι το τέλος του 2015, να αποκτήσει μερίδιο 10%.
Η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων «ΒΙΚΟΣ ΑΕ» ιδρύθηκε το 1990. Ξεκίνησε την παραγωγική της δραστηριότητα με την εμφιάλωση του Φυσικού Μεταλλικού Νερού «Βίκος» από την ομώνυμη πηγή, το οποίο διαθέτει από το 1992 στην ελληνική αλλά και ξένη αγορά. Σήμερα διαθέτει δύο εργοστάσια εμφιάλωσης νερών και αναψυκτικών στα Ζαγοροχώρια, ενώ παράλληλα διαθέτει και την PETCOM plastics, εταιρεία παραγωγής εξειδικευμένων πλαστικών που βρίσκεται στην ΒΙΠΕ Ιωαννίνων. Μέσω της PETCOM plastics (17 γραμμές παραγωγής), η ΒΙΚΟΣ έχει συνεργασία με πολλές σημαντικές επιχειρήσεις, όπως η Όλυμπος, η ΦΑΓΕ κλπ, για λογαριασμό των οποίων παράγει καπάκια και πλαστικές συσκευασίες.
Παράληλλα η Βίκος πέρα από τα δικά της προϊόντα Βίκος και Βίκος Ζαγοροχώρια, που κατέχουν ηγετική θέση στην ελληνική αγορά αποτελεί τον βασικό προμηθευτή πέντε μεγάλων αλυσίδων supermarket. Στις εγκαταστάσεις της εμφιαλώνονται τα φυσικά επιτραπέζια νερά-private label ΑΒ για λογαριασμό της αλυσίδας σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλου, Γάργαρο για λογαριασμό των cash and carry Metro, το Μιτσικέλι για λογαριασμό των Carrefour -Μαρινόπουλος, Εβίβα για λογαριασμό των LIDL και Μαράτα για λογαριασμό των σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης.Με 9 γραμμές παραγωγής, έχει συνολική δυναμικότητα 210.000 λίτρων / ώρα και απασχολεί 300 εργαζόμενους.

Oι συζητήσεις με την Pepsico

Σε επαφές με την Βίκος για την μεταβίβαση των δραστηριοτήτων της στην Ελλάδα είχε ο πολυεθνικός Όμιλος Pepsico HBH, οι οποίες τελικά δεν ευδοκίμησαν.

Ο πολυεθνικός κολοσσός την τελευταία πενταετία αντιμετωπίζει σημαντικά οικονομικά προβλήματα στην ελληνική αγορά, με τις ζημιές της να ανέρχονται στα 63 εκατ. ευρώ και τα μερίδια αγοράς της να βαίνουν συνεχώς μειούμενα.
Aπό τις αρχές του έτους η Pepsico HBH πραγματοποιεί σειρά επαφών με υποψήφιους επενδυτές με στόχο την αποχώρηση της από την ελληνική αγορά, αλλά με ταυτόχρονη διατήρηση των σημάτων της.
Σε αυτό το πλαίσιο είχαν ενταχθεί και οι συνομιλίες που είχε τόσο με την πατρινή Λουξ Μαρλαφέκας όσο και με την ΕΨΑ, οι οποίες τελικά δεν καρποφόρησαν αφού όπως αναφέρουν γνώστες της αγοράς «υπήρξε σημαντική διάσταση απόψεων τόσο σχετικά με την μορφή της συνεργασίας όσο και με το ύψος του τιμήματος».
Να σημειωθεί ότι ο πολυεθνικός Όμιλος εξετάζει διάφορους τρόπους αποχώρησης του από την ελληνική αγορά. Ανάμεσα σε αυτά είναι η παραχώρηση των εγκαταστάσεων και μαζί η άδεια χρήσης των σημάτων της (Pepsi Cola, 7Up, Gatorade, Lipton Ice Tea και ΗΒΗ), με αντάλλαγμα την καταβολή ενός ποσοστού επί των συνολικών πωλήσεων υπό μορφήν δικαιωμάτων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ