Στο στόχαστρο του Υπουργείου Ανάπτυξης 5 ακόμη πολυεθνικές για αισχροκέρδεια

Στο στόχαστρο του Υπουργείου Ανάπτυξης 5 ακόμη πολυεθνικές για αισχροκέρδεια

«Ελέγχουμε και τις υπόλοιπες, μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες στην Ελλάδα» είπε ο Κώστας Σκρέκας

Μόλις μία μέρα μετά την επιβολή των προστίμων – μαμούθ σε Procter & Gamble και Unilever για αθέμιτη κερδοφορία, από 1.000.000 ευρώ σε κάθε μία εταιρεία, ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας ανέφερε στη Βουλή πως 5 ακόμη πολυεθνικές εταιρείες βρίσκονται στο στόχαστρο των ελεγκτικών αρχών.

Ο κ. Σκρέκας έστειλε αυστηρό μήνυμα πως οι έλεγχοι θα συνεχιστούν καθώς και η επιβολή προστίμων, αναφέροντας ειδικότερα ότι δεν είναι μόνο οι δύο πολυεθνικές στις οποίες επιβλήθηκαν τα πρόστιμα που ελέγχονται από τη ΔΙΜΕΑ, για αθέμιτη κερδοφορία, αλλά ο έλεγχος βρίσκεται σε εξέλιξη και για άλλους πολυεθνικούς ομίλους με καταναλωτικά προϊόντα στην ελληνική αγορά.

«Επιβάλλαμε το ανώτατο όριο προστίμου για αθέμιτη κερδοφορία, σε δύο πολυεθνικές εταιρείες. Ελέγχουμε και τις υπόλοιπες, μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες στην Ελλάδα», είπε ο κος Σκρέκας.

Μέρος των προστίμων στις καταναλωτικές οργανώσεις

Από την είσπραξη μέρους των προστίμων αυτών θα στηριχθούν οι καταναλωτικές οργανώσεις, προκειμένου να συνεχίσουν να συνεπικουρούν το έργο πάταξης των φαινομένων αισχροκέρδειας.

Από τα πρόστιμα του καλοκαιριού, τα οποία επιβάλλαμε, είτε για παραπλανητικές εκπτώσεις είτε τώρα αυτά που επιβάλλαμε για αθέμιτη κερδοφορία, τμήμα αυτών των προστίμων θα το διαθέσουμε, για να στηρίξουμε τις οργανώσεις καταναλωτών, να μας βοηθήσουν και να συνεπικουρήσουν το έργο της κυβέρνησης μας, για να μειώσουμε τις τιμές στα ράφια και να αντιμετωπίσουμε τον πληθωρισμό», είπε ο υπουργός Ανάπτυξης.

Να τηρείται ο νόμος

Απευθυνόμενος στα κόμματα της Αντιπολίτευσης ο κος Σκρέκας απευθύνθηκε στα κόμματα της αντιπολίτευσης, που κατηγορούν την κυβέρνηση για απροθυμία λήψης δραστικών μέτρων, και τα κάλεσε να απαντήσουν αν γνωρίζουν μια, ακόμα, χώρα στην Ευρώπη να επέβαλε πρόστιμο σε εταιρεία για αθέμιτη κερδοσκοπία.

«Πείτε μου χώρα που ψήφισε νόμο. Εμείς θέλουμε οι επιχειρήσεις να είναι κερδοφόρες. Θέλουμε οι επαγγελματίες να βγάζουν χρήματα. Θέλουμε τα χρήματα αυτά να επανεπενδύονται. Θέλουμε μεγάλες επιχειρήσεις να έρχονται να επενδύουν και να δημιουργούν θέσεις εργασίας υψηλά αμειβόμενες. Το θέλουμε αυτό, και το πετυχαίνουμε σύμφωνα με τα στοιχεία που κάθε χρόνο ανακοινώνονται. Η χώρα το 2022 είχε 57% αύξηση στις άμεσες ξένες επενδύσεις, σε σχέση με το 2021, όταν στην Ευρώπη μόνο 1% αύξηση παρουσίασαν οι άμεσες ξένες επενδύσεις. Άρα αποδεικνύουμε ότι εμείς έχουμε δημιουργήσει ένα περιβάλλον φιλικό στους επενδυτές», είπε ο κ. Σκρέκας.

Αναφορικά με τις επενδύσεις ο υπουργός σημείωσε: «Φυσικά και θέλουμε ξένες επενδύσεις και θέλουμε και εγχώριες επενδύσεις. Όμως πρέπει όλοι να τηρούν τον νόμο. Η ελληνική κυβέρνηση είναι η μόνη που ψήφισε νόμο στη Βουλή και έβαλε πλαφόν στο περιθώριο κέρδους. Το προσδιορίσαμε λέγοντας ότι σήμερα που έχουμε αυτή την κρίση, την πληθωριστική κρίση, δεν μπορεί το περιθώριο κέρδους, το ποσοστό κέρδους να είναι μεγαλύτερο από ό,τι ήταν το 2021, πριν ξεκινήσει η ακρίβεια, η πληθωριστική κρίση. Είναι ένα έκτακτο μέτρο, αλήθεια είναι αυτό. Δεν είναι μόνιμο μέτρο. Όμως αυτός ο νόμος είναι που μας δίνει τη δυνατότητα σήμερα να επιβάλλουμε πρόστιμα».

Η μόνη χώρα που ζήτησε από τις εταιρείες να μειώσουν τις τιμές

Ο κ. Σκρέκας είπε ότι η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα που ζήτησε από τις εταιρείες να μειώσουν τις τιμές και αυτές το πράττουν. «Το ζήτησε στη Γαλλία, ο Γάλλος Πρόεδρος, αρνήθηκαν οι εταιρείες. Το ζητάει, για τρεις μήνες σταθεροποίηση των τιμών, 500 προϊόντων, στην Ιταλία η Μελόνι, δεν ακολουθεί κανείς. Εμείς ελέγξαμε τις εταιρείες. Τους είπαμε, ”έχετε δυνατότητα να μειώσετε τις τιμές στα ράφια. Και μάλιστα, αν το κάνετε αυτό, εμείς θα επιβραβεύσουμε τα προϊόντα και θα τοποθετήσουμε ειδικό ταμπελάκι”», είπε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων και ενημέρωσε την επιτροπή της Βουλής ότι σήμερα, που επισκέφθηκε ένα σούπερ μάρκετ μεγάλης αλυσίδας, τον Σκλαβενίτη, έχουν τοποθετηθεί 100 καρτελάκια σε διάφορα προϊόντα. Όπως δε ανέφερε, στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου έχουν γίνει γνωστοποιήσεος που ξεπερνούν τους 500 κωδικούς.

«Σήμερα, ξεπεράσαμε τον στόχο που είχαμε θέσει, τουλάχιστον 500 προϊόντα να μειώσουν σταθερά, για τουλάχιστον 6 μήνες και για τουλάχιστον 5%, τις τιμές στα ράφια. Αυτή η μείωση είναι πάνω και πέρα από την έκπτωση του 1 συν 1 ή 2 συν 1. Σήμερα, που επισκέφθηκα το κατάστημα, είδα αλεύρι για όλες τις χρήσεις, ο οποίος είναι δύο συν ένα δώρα και έχει επιπλέον αυτού και μείωση 5% και λίγο παραπάνω. Άρα αυτή η πρωτοβουλία της κυβέρνησης πιάνει τόπο. Ο καταναλωτής βλέπει στα καρτελάκια ποια προϊόντα έχουν μειώσει τις τιμές. Ποια άλλη χώρα το έχει κάνει αυτό; Καμία. Εμείς το σχεδιάσαμε, το εφαρμόσαμε και τώρα υλοποιείται και θα ξεπεράσουμε τους 500 κωδικούς», είπε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων και προσέθεσε ότι κάθε μέρα προστρέχουν όλες οι εταιρείες και στέλνουν τιμοκαταλόγους μειωμένους.

Ο κ. Σκρέκας έστειλε μήνυμα ότι οι έλεγχοι θα συνεχιστούν. «Ελέγχονται επιπλέον πέντε πολυεθνικές. Βεβαίως ελπίζουμε να μην βρούμε παραβιάσεις του νόμου. Εμείς δεν θέλουμε να επιβάλλουμε πρόστιμα. Θέλουμε να τηρούν τον νόμο οι εταιρείες. Αλλά αν παραβιάσουν το νόμο, το πρόστιμο θα εφαρμοστεί και θα ανακοινωθεί, όπως ορίζει ο νόμος που εμείς ψηφίσαμε», είπε ο υπουργός Ανάπτυξης.

Διαφάνεια και σεβασμός στους καταναλωτές

Σε σχέση με το περιεχόμενο της Οδηγίας που καλείται να κυρώσει η Βουλή, ο υπουργός Ανάπτυξης ανέφερε: «Έχουμε θυγατρικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα ή υποκαταστήματα μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών. Αν έχει τζίρο πάνω από 8 εκατομμύρια και πάνω από 40 εργαζόμενους θα είναι υποχρεωμένη να ανακοινώνει όχι μόνο τα δικά της φορολογικά αποτελέσματα και τα οικονομικά αποτελέσματα αλλά και της μητρικής εταιρείας, είτε αυτή έχει έδρα άλλη χώρα της Ευρώπης είτε έχει έδρα σε τρίτη χώρα, εκτός ΕΕ. Αυτό προσδιορίζει η ενσωμάτωση της Οδηγίας που ορίζει ότι πρέπει να ανακοινώνονται στοιχεία που έχουν σχέση με τη φορολογία εισοδήματος, την επωνυμία της τελικής μητρικής επιχείρησης, την περιγραφή της φύσης των δραστηριοτήτων της μητρικής, τον αριθμό των εργαζόμενων συνολικά, όχι μόνο δηλαδή της θυγατρικής αλλά και της μητρικής, τα έσοδα, το άθροισμα του κύκλου εργασιών, το ύψος των κερδών ή ζημιών προ φόρου. Όλα αυτά βοηθούν στη διαφάνεια. Και όλα αυτά βοηθούν και στην αντιμετώπιση του πληθωρισμού. Από την ψήφιση του νόμου, θα πρέπει να ανακοινώνουν όχι μόνο τα αποτελέσματα της θυγατρικής αλλά και της μητρικής. Οι καταναλωτές θα βλέπουν ποιες επιχειρήσεις σέβονται τους πελάτες τους, σέβονται τους καταναλωτές».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ