ΤΑΙΠΕΔ: Τι λέει για το διαγωνισμό του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών

ΤΑΙΠΕΔ: Τι λέει για το διαγωνισμό του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών
Σε σκοπιμότητες αποδίδει τα δημοσιεύματα που προεξοφλούν το αποτέλεσμα του διαγωνισμού για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, το ΤΑΙΠΕΔ.


Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ το μοντέλο διάθεσης των μετοχών του ΔΑΑ δεν έχει αποφασιστεί ακόμη.
«Το ΤΑΙΠΕΔ υλοποιεί απόλυτα διαφανείς διαδικασίες για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας μέσω διεθνών δημόσιων διαγωνισμών, με μοναδικό γνώμονα το δημόσιο συμφέρον.
Στόχος κάθε διαδικασίας αξιοποίησης είναι η μεγιστοποίηση του τιμήματος για το Ελληνικό Δημόσιο και η παράλληλη βελτιστοποίηση του λειτουργικού και κοινωνικού οφέλους.
Η προεξόφληση από οποιονδήποτε της διαδικασίας ή του αποτελέσματος διαγωνισμού εξυπηρετεί μόνο επιχειρηματικές ή άλλες σκοπιμότητες και ουδεμία σχέση έχει με την πραγματικότητα, ενώ δημιουργεί ανασφάλεια στην επενδυτική κοινότητα».
Να σημειωθεί ότι στα εν λόγω δημοσιεύματα γινόταν λόγος για ένα ένα μοντέλο αποκρατικοποίησης, το οποίο καλύπτει τις απαιτήσεις των επίδοξων επενδυτών, το οποίο ενέκρινε η κυβέρνηση σχετικά με το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος».
Το μοντέλο αποκρατικοποίησης που προκρίθηκε ικανοποιεί τις απαιτήσεις των Κινέζων ενδιαφερόμενων επενδυτών, σύμφωνα με πληροφορίες της «Καθημερινής», αλλά ταυτόχρονα δεν αφήνει παραπονεμένους τους Καναδούς, που είναι οι σημερινοί κάτοχοι του 40% των μετοχών του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.
Το μοντέλο αποκρατικοποίησης προβλέπει την πώληση πλειοψηφικού μεριδίου από την πλευρά της κυβέρνησης, γεγονός που σε πρώτη φάση ικανοποιεί την κινεζική πλευρά, που είχε γνωστοποιήσει ότι δεν ενδιαφέρεται για τίποτε λιγότερο από την πλειοψηφία των μετοχών του αερολιμένα και φυσικά το μάνατζμεντ της επιχείρησης. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι πραγματικός στόχος των Κινέζων είναι ο έλεγχος του 100% των μετοχών του ΔΑΑ.
Στην κίνηση της διάθεσης της πλειοψηφίας των μετοχών συναίνεσε η πλευρά της καναδικής PSP Investments (Public Sector Pension Investment Board). Με βάση τη Συμφωνία Μετόχων του 1996, καμία εναλλαγή μετοχών στον ΔΑΑ δεν μπορεί να γίνει χωρίς τη συναίνεση όλων των μετόχων, δηλαδή του 100% των ψήφων της Γενικής Συνέλευσης. Η ελληνική πλευρά, αυτό το δικαίωμα απεμπόλησε όταν μεταβιβάστηκε το 40% των μετοχών του ΔΑΑ από τη Hochtief AG στην καναδική PSP Investsmens.